Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vision og strategier formidlet gennem IT 1. Præsentation 2. Funktionalitet 3. Grænseflader 4. Skabelse af vision 5. Evaluering af systemet 6. Perspektivering.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vision og strategier formidlet gennem IT 1. Præsentation 2. Funktionalitet 3. Grænseflader 4. Skabelse af vision 5. Evaluering af systemet 6. Perspektivering."— Præsentationens transcript:

1 Vision og strategier formidlet gennem IT 1. Præsentation 2. Funktionalitet 3. Grænseflader 4. Skabelse af vision 5. Evaluering af systemet 6. Perspektivering

2 Præsentation Virksomheden Carl Christensen & Co. A/S. Formidling og udvikling af CCCOs vision og strategier. Shared value – fælles forståelse gennem fælles udvikling. En dynamisk vision, der tilpasses forandringer i omgivelserne. Kontekstuel modellering

3 Funktionalitet Beskrivelse af systemet …og dets anvendelighed Identifikation af brugergrupper

4 Grænseflade – Log ind. Log ind! (ledelse) To versioner af hensyn til brugerne. Opretter forbindelse til databasen. Den fulde version hentes.

5 Grænseflader – startside.

6 Grænseflader – virksomhedsbeskrivelse. ”Iht. den seneste udvidelse i hovedstaden vælger lederen at sende feedback til administratoren der opdaterer virksomhedsbeskrivelsen.”

7 Her skabes den fælles vision!  Hvad vil vi? (Jeg har selv sat mine egne mål).  Hvorfor vil vi det? (Jeg har taget del af analyserne og forstår baggrunden for de nye mål).  Hvilken indflydelse får det på min arbejdsgang? (Jeg ved hvad forandringerne indebærer og hvordan de påvirker mit arbejde). Dynamikken i virksomhedens vision føles naturlig og begribelig.

8 Evaluering af systemet Undersøge om den næste version af systemet skal ændres DECIDE-metoden D – Kontroller de overordnede mål Har udviklerne forstået brugernes behov/krav? E – Specificerer spørgsmål til brugerne C – Vælg evalueringsteknik Antal deltagere, grad af involvering, grad af overvågning, ekspertdeltagelse?

9 Evaluering af systemet DECIDE-metoden (fortsat) I – Identificere praktiske spørgsmål Teknisk udstyr, deltagere, pris. D – Etiske spørgsmål Diskretion, anonymitet? E – Evaluere metodens resultat Pålidelige resultater, generaliserbare resultater? Alternative evalueringsmetoder

10 Perspektivering Respons via e-mail kan virke primitivt Muligheder for brug af IT collaboration tools E-mail- asynkron Forum- asynkron/synkron VW- synkron Vurdering brugere Direkte brugere er novicer Konklusion


Download ppt "Vision og strategier formidlet gennem IT 1. Præsentation 2. Funktionalitet 3. Grænseflader 4. Skabelse af vision 5. Evaluering af systemet 6. Perspektivering."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google