Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Formandens beretning om HKA ved det 24. ordinære delegeretmøde Tirsdag den 10.november 2009.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Formandens beretning om HKA ved det 24. ordinære delegeretmøde Tirsdag den 10.november 2009."— Præsentationens transcript:

1 Formandens beretning om HKA ved det 24. ordinære delegeretmøde Tirsdag den 10.november 2009

2 Tidslinie Januar 2009 Organisationstil- pasning September 2009 August 2008 Arbejdsgruppe nedsættes om ny a-kasse Januar 2007 Strategi fremlægges for Hovedbestyrelsen Juni 2007 Delegeretmøde: Ny a-kasse vedtages Indflytning Europa Plads, Århus Endelig samling, Artillerivej, KBH Strategiarbejde: HKA 2,0 1. november 2007 1. oktober 2007 April, 2007 Medarbejdere ansættes Juli 2007 Ny a-kasse begynder

3 Organisering af opgaver -Job og Vejledning i afdelingen CV og sygesamtaler Jobformidling Jobsøgning Medlemskab og kontingent Rådighedspligten Mulighed for hjælp i særlige situationer -A-kassen, København og Århus Dagpenge Efterløn Feriedagpenge Aktiveringsydelse Uddannelses og VEU-godtgørelse Arbejde og ophold inden for EØS

4 Servicemål Fra ansøgning til dagpenge: 5 dage Feriedagpenge behandles inden for 2 uger VEU ansøgninger behandles inden for 3 arbejdsdage Efterlønsbeviser udstedes inden for 5 arbejdsdage

5 Arbejdsdirektoratets Benchmarking rapport 88% er generelt tilfredse 76% er tilfredse med a-kassens services via nettet

6 Ledigheden stiger I september var der 8.659 ledige Mere end 2 år siden der var over 8.000 ledige En fordobling af ledigheden siden august 2008 Ungdomsledigheden over 7,5%

7 De fem pakker… Forebyggelse af ungdomskriminalitet Ny erhvervsklimastrategi Sundhedsudspil Afbureaukratisering Forebyggelse af ungdomsledighed

8 Politiske beslutninger og a-kasseopgaver De fire ansøgninger pr. uge Kommunaliseringen af jobcentrene Ferie/efterlønssagen Sygesamtaler

9 Medlemsfremgang! Netto medlemsfremgang på 1000 medlemmer i juni, juli og september

10 Resultater af marketingindsats

11 67% kan huske af have set reklamen 85% kan lave afsenderidentifiktation 74% identificerer HKA som ”erfaren”, ”solid” og ”troværdig” 67% synes reklamen er ”god” eller ”meget god” Kun 7% betegner den som ”dårlig”!

12

13 Ny mission Vi skaber tryghed for medlemmerne af HK’s A-kasse og gør vejen fra ledighed til beskæftigelse kortest mulig HKA’s strategiske arbejde fortsætter

14 Fremtidens a-kasse Efterlønskontor? For lav kompensationsgrad? HKA: Medlemmernes gode sparringspartner og coach HK: Vi skal prioritere denne vej!


Download ppt "Formandens beretning om HKA ved det 24. ordinære delegeretmøde Tirsdag den 10.november 2009."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google