Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAage Brandt Redigeret for ca. et år siden
1
Formandens beretning om HKA ved det 24. ordinære delegeretmøde Tirsdag den 10.november 2009
2
Tidslinie Januar 2009 Organisationstil- pasning September 2009 August 2008 Arbejdsgruppe nedsættes om ny a-kasse Januar 2007 Strategi fremlægges for Hovedbestyrelsen Juni 2007 Delegeretmøde: Ny a-kasse vedtages Indflytning Europa Plads, Århus Endelig samling, Artillerivej, KBH Strategiarbejde: HKA 2,0 1. november 2007 1. oktober 2007 April, 2007 Medarbejdere ansættes Juli 2007 Ny a-kasse begynder
3
Organisering af opgaver -Job og Vejledning i afdelingen CV og sygesamtaler Jobformidling Jobsøgning Medlemskab og kontingent Rådighedspligten Mulighed for hjælp i særlige situationer -A-kassen, København og Århus Dagpenge Efterløn Feriedagpenge Aktiveringsydelse Uddannelses og VEU-godtgørelse Arbejde og ophold inden for EØS
4
Servicemål Fra ansøgning til dagpenge: 5 dage Feriedagpenge behandles inden for 2 uger VEU ansøgninger behandles inden for 3 arbejdsdage Efterlønsbeviser udstedes inden for 5 arbejdsdage
5
Arbejdsdirektoratets Benchmarking rapport 88% er generelt tilfredse 76% er tilfredse med a-kassens services via nettet
6
Ledigheden stiger I september var der 8.659 ledige Mere end 2 år siden der var over 8.000 ledige En fordobling af ledigheden siden august 2008 Ungdomsledigheden over 7,5%
7
De fem pakker… Forebyggelse af ungdomskriminalitet Ny erhvervsklimastrategi Sundhedsudspil Afbureaukratisering Forebyggelse af ungdomsledighed
8
Politiske beslutninger og a-kasseopgaver De fire ansøgninger pr. uge Kommunaliseringen af jobcentrene Ferie/efterlønssagen Sygesamtaler
9
Medlemsfremgang! Netto medlemsfremgang på 1000 medlemmer i juni, juli og september
10
Resultater af marketingindsats
11
67% kan huske af have set reklamen 85% kan lave afsenderidentifiktation 74% identificerer HKA som ”erfaren”, ”solid” og ”troværdig” 67% synes reklamen er ”god” eller ”meget god” Kun 7% betegner den som ”dårlig”!
13
Ny mission Vi skaber tryghed for medlemmerne af HK’s A-kasse og gør vejen fra ledighed til beskæftigelse kortest mulig HKA’s strategiske arbejde fortsætter
14
Fremtidens a-kasse Efterlønskontor? For lav kompensationsgrad? HKA: Medlemmernes gode sparringspartner og coach HK: Vi skal prioritere denne vej!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.