Download præsentationen
1
Velkommen til LOF’s Tipstjeneste
2
Tip en 13’er 1. Billeder i Umbraco 2. Webtekster 3. Statistik 4.
Foredrag 5. SMS 6. Programtekster 7. Sociale medier 8. Hjemmeside - 9. Pressemeddelelser 10. Hjemmesider maskinrum 11. Underviser CV 12. UnderviserNet 13 Nyhedsbrev
3
1: Billeder i Umbraco Forslag:1024 x 768 pixels giver gode muligheder. (750 x 380)
4
1: Billeder i Umbraco Afdelingens egen mappe løftes op i niveau
5
Andre tips til billeder
Rediger billeder og lav collager i Pixlr.com Flickr.com – søg i creative commons og commercial use
6
Liste over gratis billeddatabaser
LOFnet/markedsfoering/billeder DR’s pressebilleder adigitaldreamer.com Wikimedia Commons Danmarkguide.dk - gratis grafik og billeder Statens Arkiv (fotografen skal akkrediteres) gratis-billeder.dk Imgur.com – husk at tjekke rettigheder
7
2: Webtekster Skriv korte sætninger
Skriv de vigtigste informationer først Lav afsnit på højest 4-5 linjer Lav overskrifter for mindst hvert 3. afsnit Sæt gerne billeder ind Pas på med fremmedord Skriv ikke for indforstået
8
Læsevenlig webtekst
9
Knap så læsevenlig webtekst
10
Tips til overskrifter Lav en overskrift, der kan søges frem fra forsiden – DOFO indekserer alfabetisk. Ret overskriften mod en bestemt målgruppe Skriv aktivt, konkret, direkte og inviterende Besvar spørgsmålet: ”Hvad får jeg ud af det?” Stil et spørgsmål, der ikke kan besvares med ja/nej Stil et spørgsmål, der kun kan besvares med ja Præsenter en løsning på et problem Giv læseren et løfte – brug ordet ”sådan” Lav et arkiv med gode overskrifter – også andres
11
3: Statistik
12
3: Statistik Djursland By Indbygger Deltagere i 2014
Gennem- førte hold Grenaa 14.206 190 39 Ebeltoft 7.623 37 6 Hornslet 5.346 Auning 2.810 9 Rønde 2.566 7 1 Ryomgård 2.376 10 Allingåbro 1.815 2 Kolind 1.768 14 8 Mørke 1.527 Ørsted 1.498 3 Thorsager 1.336 Ugelbølle 1.260 Bønnerup Strand 838 Trustrup 824 11 Vivild 788 Pindstrup 735 Ørum 710 Nimtofte 637 Knebel 582 Glesborg 498 22 Total 329 59 2 kommuner indbyggere 341 deltagere i alt Med 58 Uden 283 Med mobil 170 Uden mobil 171 Alder antal 22 1 -> 19 5 20 -> 29 30 -> 39 10 40 -> 49 28 50 -> 59 52 60 -> 69 123 70 -> 79 73 80 -> 89 23 Tilmeldt via DOFO - gentegning 482 Online tilmelding 37
13
3: Statistik Alle afdelinger: Mobil – Tablet – PC i perioden kontra
14
4:Foredrag og arrangementer
Skyd sæsonen i gang med en kendis Læg din afdelings program eller en flyer på alle stole Introducer programmet live Husk forplejning (kaffe, kage med mere) Introducer nyhedsbrevskonkurrencer Presse/sociale medier før og efter Udsmykning af lokaler – LOF branding Hvad ellers?
15
5: SMS Brug sms til den gode service Familieskolen har laveste gennemsnits alder 2784 deltager i denne sæson 714 har ikke oplyst mobil Send sms til undervisere 35 øre pr sms – til 10 deltagere: kr. 3,50 Send sms fra UnderviserNet
16
6: Programtekster
17
Programtekstens opbygning
Indledning - Skal besvare hvem, hvad og hvorfor Uddybning af hvad eller hvorfor Hvad er ellers godt at vide - hensyntagende hold, koncerter til jul, kage hver torsdag, hyggeligt samvær etc.
18
Skriv til folks følelser
19
En tekst uden følelser
20
Skriv i et aktivt sprog Passivt: Der arbejdes med akryl og akvarel, der er også mulighed for oliemaleri, hvis det ønskes. Det skal dog oplyses ved tilmelding. Aktivt: Du kommer til at arbejde med akryl og akvarel. Du har også mulighed for oliemaleri, hvis du ønsker det
21
Andre virkemidler Bogstavrim Cliffhangers Billedsprog
Citater fra deltagere Fængende overskrifter
22
Tjekliste til den gode programtekst
Har en korrekt og fængende underoverskrift Besvarer hvem, hvad og hvorfor i indledningen Er skrevet til målgruppen Indeholder tillægsord, der taler til følelserne Er skrevet i et direkte, konkret og aktivt sprog Er renset for sprogfejl Er gennemlæst af andre
23
# 7: Sociale medier Facebook Instagram Youtube-videoer Twitter
Brug hashtag
24
8: Hjemmeside - Forsider
God stil?
25
Standard forside
26
Uden rotator
27
Kun rotator + reklamebokse
28
Tip nr. 9: Pressemeddeleler
29
Tjekliste til den gode pressemeddelelse
Er bygget op som en nyhedsartikel Besvarer alle hv-spørgsmål Er målrettet mediet og målgruppen Indeholder alle relevante oplysninger Indeholder kontaktoplysninger Er velskrevet og renset sprogfejl Fylder max en side Indeholder relevante bilag Er udstyret med LOF logo Er tjekket af andre
30
Send altid billeder med din pressemeddelelse
Underbygger historien Udfylder plads Bliver gemt og måske genbrugt
31
Hvem skal jeg sende til?
32
Medier Gratisaviser –reklamer for aktiviteter
Lokalaviser – reklamer for aktiviteter og journalistisk vinklede artikler og læserbreve Landsdækkende aviser – meningsdannende og mere dybdegående historier Radio – Tænk i lyd TV tænk i billeder Netmedier: Gode til hurtige nyheder Fagblade
33
10: Hjemmeside – mobilside
34
10: Hjemmeside 2 - mobilside
Fjern rotator og bokse på mobil side i Umbraco
35
10: Hjemmeside – højre kolonne
Indsæt artikel bokse på de fleste undersider
36
Underviserne - LOF’s superhelte Underviser CV:
Skaber troværdighed omkring kursets faglige niveau Skaber tryghed Mindsker afstanden mellem LOF og deltagerne
38
Underviser CV skal overbevise
Fagligt dygtig Dygtigt til at undervise Brænder for faget Er rar at være sammen med
39
Spørg underviseren Hvad er din baggrund for at undervise?
Hvor længe har du undervist? Hvad holder du mest af ved faget? Hvad holder du mest af ved at undervise? Er der andre ting, du tror, dine elever gerne vil vide om dig?
40
Tjekliste til underviser CV
Underviserens billede og titel Underviserens baggrund og erfaring Underviserens uddannelse - hvis relevant Undervisningserfaring Personlige motivation og engagement Relevante faglige informationer Indeholder kun informationer, der underbygger troværdigheden Er afstemt med kursusteksten
41
12: UnderviserNet
42
12: UnderviserNet
43
13: Nyhedsbrev Det tager kun 5 minutter
44
Skaf læsere Tilmeldingsblanket på de enkelte hold og lærere
Lav konkurrencer på Facebook og hjemmeside Artikelboks på forsiden Opret tilmeldingsboks på hjemmesiden Forhåndstilmeldingen Partnerorganisationer
45
Frustrationer Tilmeldingsmodulet på hjemmesiden
At mødegange på aflyste hold ikke slettes. Svært at ændre på billedstørrelsen i DOFO/Umbraco til landskab. At systemet ikke gør opmærksom på en evt. ledig plads, når man afmelder en deltager, hvor de er venteliste.
46
Forhåndstilmeldinger
Forhåndstilmeldinger. Det er besværligt når man skal generere girokort/sende kodelinje at man skal ind på hver enkelt deltager Manglende betalinger/rykkerprocedure – hvad gør I? At vi i Dofo ikke kan søge på undervisningssted, så man kan se hvilke kurser der er tilknyttet den bestemte skole. Mangler en skabelon på flyers
47
Endnu flere tips Brugerdefinerede lister – dem bruger vi aktivt.
Send kontrakter elektronisk via underviser.info. ”Find restancer”/indbetalingskort forfaldne – som supplement til forsiden af DOFO. Kopi af hold – bruger vi altid. Lister/forsider til brug ved administration af hold/foredrag/arrangementer (vedhæftet). Velkomstfolder til undervisere (vedhæftet).
48
Dofo i dag (forsiden ) danner et godt overblik
Vi kan alle helt gratis ligge vores kurser og foredrag ind på den hjemmeside der hedder: I Danmark.dk Facebook, er en god vej ud til rigtig mange folk Mulighed for nemme udtræk fra DOFO på et overordnet niveau (via en lille enkel brugervejledning)
49
Lav et stort anlagt gratis arrangement og brug det som en løftestang og præsentation, dels af din afdeling. Kombiner det med 4-5 stande med f.eks. sprog, musik, motion og foredrag/oplevelser, hvor lærerne kan vise, hvad deltagerne kan forvente sig.
50
Tipstjenesten siger tak!
- Har du husket at aflevere din tipskupon?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.