Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fra novice .. imod ekspert!

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fra novice .. imod ekspert!"— Præsentationens transcript:

1 Fra novice .. imod ekspert!
Erfaringer med implementering af constructive alignment og transfer i klinisk undervisning HVORFOR? Fremme læringsudbytte af den kliniske undervisning Skabe sammenhæng mellem undervisning på campus og klinisk undervisning Skabe sammenhæng mellem den kliniske undervisning og læringsmålene SOLO TAKSONOMI: Abstrakt / udvidet niveau Relationelt niveau Multistrukturelt niveau Enkelt struktureret niveau Ikke struktureret niveau HVAD? Tydeliggøre forståelsesniveau for både studerende og klinisk underviser Sætte personlige mål og kunne se vejen dertil Kunne vurdere læringsudbytte i forhold til formelle og personlige læringsmål Skabe overblik via taksonomier HVORDAN? Grundig forberedelse til forventningssamtale med klassifikation af videnstilstand. Individuel samtale med udarbejdelse af personlige læringsmål Ugentlige metakognitive skriftlige refleksioner Refleksion via praksisfortællinger Evaluering med fokus på transfer METAKOGNITIV SKRIFTLIG REFLEKSION 3 ting jeg har lært 2 ting der var svært 1 ting jeg vil blive bedre til Ugens ros til mig selv KLASSIFIKATION AF VIDENSTILSTAND I. Forståelse Deklarativ viden Færdighedsviden Kompetence teoretisk forståelse praksislæring kritisk refleksiv - at forklare at gøre at kunne Ressourcer Begrænsninger II. Kontekst Deltagerforudsætninger Læringsmiljø motivation Rolleafklaring Livssituation Rammer på arbejdspladsen Erfaring Studiekultur Kilder: Constructive alignment; Biggs & Tang, Transfer; Wahlgren & Aarkrog, Model of skill acquisition; Dreyfus & Dreyfus Kontakt: Ann; , Jane; , Afgangsprojekter kan læses på: Udarbejdet af Fysioterapeuter, SD og kliniske undervisere Ann Louise Lunddahl og Jane Lundbæk, Kolding Kommune 2015


Download ppt "Fra novice .. imod ekspert!"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google