Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer."— Præsentationens transcript:

1 Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer

2 Dagens program  9.00 Velkomst og praktisk info  9.15 Info om SAKI-gruppens arbejde i Dublin  9.45 SUS – samtaler (incl S og I fra SAKI)  10.00 Nyindretning af lærerværelset  10.30 Pause  10.45 Produktion af ”Fælles præsentation til de studerende”: Årshjul Værdier, generelt Læringsprofiler, generelt For hver uddannelse:  Læringsprofil  Alignment med  Studieordning  Læringsrum – semesteropdelte  Incl. DL-projekt Fortsat arbejde med alignment (gruppe-delphi fx uge 41) Alignment ved evaluering (delphi og semesterevaluering)  11.30 Frokost  12.00 Information om systemer fra IT – Steen  12.30 – 16.00 Videre arbejde inden for hver uddannelse.

3 Formål – vores ”læringsudbytte” Pr. 1. september: 1. Klarhed over vores værdier og deres betydning for vores tilgang til læring 2. Klarhed over den overordnede pædagogiske tilgang inden for hvert studie (læringsprofil + pæd. semesterplan) 3. Kunne formidle studieordning til de studerende som Constructive Alignment (studieordning + læringsprofil/pæd.sem.plan) Fra 10. august:

4 SAKI-gruppen  SA: Lister med funktioner –> kommunikation  K: Screening, kvalitetssikring, akkreditering, udvikling  I: Optagelse, aktivitet, betaling, studieadm.

5 SUS- Studerende UdviklingsSamtaler  Et lille udvalg nedsat på VU-møde i foråret: Poul, Jørgen, Erik  1½ møde indtil nu!  Foreløbigt resultat: Skiftende temaer for hvert semester Grundlaget er vore værdier

6 SUS – 1. semester  Tema: Fra elev til studerende  Udgangspunkt i værdierne  Tilpasses hver uddannelse Gerne videreudvikling af spørgeguide Eller mere fri samtale ud fra værdierne Spørgeguide samtale ud fra temaer fri samtale ud fra værdier Værdierne som grundlag for en Constructive Alignment

7 Nyindretning af lærerværelse  Grundlag for ny placering Nye lærere skal sidde ved tutor Ny fagfordeling fag og klasse fællesskab forsøgt tilgodeset  Ny indretning 2 borde mere ! Gamle sorte PC-ERE skal ud

8

9 ” Fælles præsentation til de studerende”:  Vi skal fokusere på at kunne præsentere vore resultater på en sådan måde, at vi også kan opnå Constructive Alignment med hvert eneste hold af studerende.  Vi skal producere præsentationsmaterialer, der kan informere de studerende om værdier, læringsprofiler og læringsrum, samt om deres eget ansvar for at holde sig ajour med SAKI.  Vi skal være startklare mandag den 30. august!

10 Visualisering af opbygningen Fælles, generelle slides Om værdier, læringsprofil MAKDMUPBA AU Specifikke beskrivelser for hver uddannelse: Læringsprofil, Alignment med: Studieordning, Læringsrum – semesteropdelte, Incl. DL- projekt Constructive Alignment Afstemning Fortsat arbejde Årshjul 1 2

11 Disposition og proces Værdier, generelt Læringsprofiler, generelt For hver uddannelse:  Læringsprofil  Alignment med  Studieordning  Læringsrum – semesteropdelte  Incl. DL-projekt Constructive Alignment Fortsat arbejde med alignment (gruppe-delphi fx uge 41) Alignment ved evaluering (delphi og semesterevaluering) Årshjul 1 2

12  De efterfølgende slides er vores bud på det indholdsmæssige  ”Nogen” må overtage professionalisering med hensyn til layout  Alternativt må vi leve med denne udgave – for denne gang? Advarsel! Fokusér blot på indholdet!

13 Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011 (Præsentation del 1 – fælles slides)

14 Vores værdier som grundlag Arbejdsglæde  Faglige udfordringer  Tid til fordybelse  Sociale relationer Faglighed  Professionel tilgang  Nysgerrighed  Kreativitet Anerkendelse  Konstruktiv adfærd  Udnyt mangfoldighed som ressource  Opsæt fælles mål Læring Fælles slide

15 Vores værdier har fokus på læring Arbejdsglæde  Faglige udfordringer  Tid til fordybelse  Sociale relationer Faglighed  Professionel tilgang  Nysgerrighed  Kreativitet Anerkendelse  Konstruktiv adfærd  Udnyt mangfoldighed som ressource  Opsæt fælles mål Læring Kompetencer Mentoring Praksisnærhed Teoretisk niveau Medindflydelse Udfoldelse Individ gruppe Internationalisering Fælles slide

16

17 Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Kompetencer, læring Fælles slide

18 Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Fælles slide

19 Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Fælles slide

20 Produceres i dag:  For hver uddannelse: 1. Læringsprofil 2. Studieordning 3. Læringsrum (læringsaktiviteter) – semesteropdelte  Incl. DL-projekt

21

22 2. Studieordning for xxx-studiet  Læringsudbytte:  Viden Xxx  Færdigheder Yyy  Kompetencer Zzz  Dette forventes at være jeres slutkompetencer efter studiet

23 3. Læringsaktiviteter for xxx – studiet Eksempel – placering tilfældig Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Video mm PPT DL Selv -studie Projekt Case

24 Slut på Del 1 af præsentationen  Vi forventer at der bliver en pause i introduktionen på dette sted  Del 2 bliver formentlig præsenteret senere samme dag

25 Constructive Alignment Konstruktiv afstemning af forventninger Præsentation del 2 – fælles slides

26 Alignment - afstemthed  En tankegang om at afstemme forventninger  På en konstruktiv måde Fælles slide At konstruere fælles billeder af: -Læringsaktiviteter -Læringsudbytte

27 Læringsaktiviteter Arbejds- glæde Faglighed Anerken- delse Lær ing Fælles slide

28 Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProdukt Fælles slide Forudsætninger

29 Constructive Alignment Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ForudsætningerProcesProdukt John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University Fælles slide

30 Læringsaktiviteter for xxx – studiet Eksempel på Constructive Alignment Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Video mm PPT DL Selv -studie Projekt Case Fælles slide

31 Fortsat Constructive Alignment  På hvert hold foretages Constructive Alignment: Midtvejs i semesteret (uge 41) I forbindelse med semesterevalueringen i december  Studerende og lærere bør løbende foretage Constructive Alignment med hinanden i hvert fag Fælles slide

32 Fortsat Constructive Alignment Campus Roskilde – Årshjul Aug. Sept. Okt. Nov. Feb. Mar. Apr. Maj Fælles slide


Download ppt "Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google