Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCecilie Bundgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer
2
Dagens program 9.00 Velkomst og praktisk info 9.15 Info om SAKI-gruppens arbejde i Dublin 9.45 SUS – samtaler (incl S og I fra SAKI) 10.00 Nyindretning af lærerværelset 10.30 Pause 10.45 Produktion af ”Fælles præsentation til de studerende”: Årshjul Værdier, generelt Læringsprofiler, generelt For hver uddannelse: Læringsprofil Alignment med Studieordning Læringsrum – semesteropdelte Incl. DL-projekt Fortsat arbejde med alignment (gruppe-delphi fx uge 41) Alignment ved evaluering (delphi og semesterevaluering) 11.30 Frokost 12.00 Information om systemer fra IT – Steen 12.30 – 16.00 Videre arbejde inden for hver uddannelse.
3
Formål – vores ”læringsudbytte” Pr. 1. september: 1. Klarhed over vores værdier og deres betydning for vores tilgang til læring 2. Klarhed over den overordnede pædagogiske tilgang inden for hvert studie (læringsprofil + pæd. semesterplan) 3. Kunne formidle studieordning til de studerende som Constructive Alignment (studieordning + læringsprofil/pæd.sem.plan) Fra 10. august:
4
SAKI-gruppen SA: Lister med funktioner –> kommunikation K: Screening, kvalitetssikring, akkreditering, udvikling I: Optagelse, aktivitet, betaling, studieadm.
5
SUS- Studerende UdviklingsSamtaler Et lille udvalg nedsat på VU-møde i foråret: Poul, Jørgen, Erik 1½ møde indtil nu! Foreløbigt resultat: Skiftende temaer for hvert semester Grundlaget er vore værdier
6
SUS – 1. semester Tema: Fra elev til studerende Udgangspunkt i værdierne Tilpasses hver uddannelse Gerne videreudvikling af spørgeguide Eller mere fri samtale ud fra værdierne Spørgeguide samtale ud fra temaer fri samtale ud fra værdier Værdierne som grundlag for en Constructive Alignment
7
Nyindretning af lærerværelse Grundlag for ny placering Nye lærere skal sidde ved tutor Ny fagfordeling fag og klasse fællesskab forsøgt tilgodeset Ny indretning 2 borde mere ! Gamle sorte PC-ERE skal ud
9
” Fælles præsentation til de studerende”: Vi skal fokusere på at kunne præsentere vore resultater på en sådan måde, at vi også kan opnå Constructive Alignment med hvert eneste hold af studerende. Vi skal producere præsentationsmaterialer, der kan informere de studerende om værdier, læringsprofiler og læringsrum, samt om deres eget ansvar for at holde sig ajour med SAKI. Vi skal være startklare mandag den 30. august!
10
Visualisering af opbygningen Fælles, generelle slides Om værdier, læringsprofil MAKDMUPBA AU Specifikke beskrivelser for hver uddannelse: Læringsprofil, Alignment med: Studieordning, Læringsrum – semesteropdelte, Incl. DL- projekt Constructive Alignment Afstemning Fortsat arbejde Årshjul 1 2
11
Disposition og proces Værdier, generelt Læringsprofiler, generelt For hver uddannelse: Læringsprofil Alignment med Studieordning Læringsrum – semesteropdelte Incl. DL-projekt Constructive Alignment Fortsat arbejde med alignment (gruppe-delphi fx uge 41) Alignment ved evaluering (delphi og semesterevaluering) Årshjul 1 2
12
De efterfølgende slides er vores bud på det indholdsmæssige ”Nogen” må overtage professionalisering med hensyn til layout Alternativt må vi leve med denne udgave – for denne gang? Advarsel! Fokusér blot på indholdet!
13
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011 (Præsentation del 1 – fælles slides)
14
Vores værdier som grundlag Arbejdsglæde Faglige udfordringer Tid til fordybelse Sociale relationer Faglighed Professionel tilgang Nysgerrighed Kreativitet Anerkendelse Konstruktiv adfærd Udnyt mangfoldighed som ressource Opsæt fælles mål Læring Fælles slide
15
Vores værdier har fokus på læring Arbejdsglæde Faglige udfordringer Tid til fordybelse Sociale relationer Faglighed Professionel tilgang Nysgerrighed Kreativitet Anerkendelse Konstruktiv adfærd Udnyt mangfoldighed som ressource Opsæt fælles mål Læring Kompetencer Mentoring Praksisnærhed Teoretisk niveau Medindflydelse Udfoldelse Individ gruppe Internationalisering Fælles slide
17
Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Kompetencer, læring Fælles slide
18
Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Fælles slide
19
Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Fælles slide
20
Produceres i dag: For hver uddannelse: 1. Læringsprofil 2. Studieordning 3. Læringsrum (læringsaktiviteter) – semesteropdelte Incl. DL-projekt
22
2. Studieordning for xxx-studiet Læringsudbytte: Viden Xxx Færdigheder Yyy Kompetencer Zzz Dette forventes at være jeres slutkompetencer efter studiet
23
3. Læringsaktiviteter for xxx – studiet Eksempel – placering tilfældig Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Video mm PPT DL Selv -studie Projekt Case
24
Slut på Del 1 af præsentationen Vi forventer at der bliver en pause i introduktionen på dette sted Del 2 bliver formentlig præsenteret senere samme dag
25
Constructive Alignment Konstruktiv afstemning af forventninger Præsentation del 2 – fælles slides
26
Alignment - afstemthed En tankegang om at afstemme forventninger På en konstruktiv måde Fælles slide At konstruere fælles billeder af: -Læringsaktiviteter -Læringsudbytte
27
Læringsaktiviteter Arbejds- glæde Faglighed Anerken- delse Lær ing Fælles slide
28
Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProdukt Fælles slide Forudsætninger
29
Constructive Alignment Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ForudsætningerProcesProdukt John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University Fælles slide
30
Læringsaktiviteter for xxx – studiet Eksempel på Constructive Alignment Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Video mm PPT DL Selv -studie Projekt Case Fælles slide
31
Fortsat Constructive Alignment På hvert hold foretages Constructive Alignment: Midtvejs i semesteret (uge 41) I forbindelse med semesterevalueringen i december Studerende og lærere bør løbende foretage Constructive Alignment med hinanden i hvert fag Fælles slide
32
Fortsat Constructive Alignment Campus Roskilde – Årshjul Aug. Sept. Okt. Nov. Feb. Mar. Apr. Maj Fælles slide
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.