Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOscar Winther Redigeret for ca. et år siden
1
Projektopbygningen Iterativ og faseopdelt projektopbygning
2
Opstartsfasen Gruppens fælles målsætning
- At nå et projekt som er over middel - Få en mere styrende ordstyrerfunktion - Mindre spildtid i start fasen, da gruppen nu ved hvordan det er at arbejde problemorienteret, i modsætning til P1.
3
Samarbejdsaftaler Gruppen har en intern samarbejdsaftale, hvor gruppen har opsat et reglsæt som gælder når der er tale om projekt. - f.x. er der bøde til dem som kommer for sent, 25kr. Gruppen har også en samarbejdsaftale med vejlederne, som både gruppe og vejledere skal holde sig til. - f.x. alt materiale som gruppen ønsker respons på, skal sendes to døgn før vejledermøder.
4
Tidsplaner Gruppen har følgende overordnet tidsplan
5
Gruppen har udover den overordnede tidsplan en på tavlen, der ses her.
6
Web-site For at kunne holde vejlederne bedst muligt opdateret, har gruppen valgt at lave en web-site, den indeholder blandt andet: - Nyhedsside - Vejledermøde - Projektarbejde - Kontakter
7
Kontakter Aalborg Lufthaven Aalborg Universitets Bibliotek Crisplant
Jokan System SAS
8
Initerende problem Projektforslag - Bagage-transport/sortering
9
Initerende problem
10
Initerende problem
11
"Hvad er den maksimale belastning for Aalborg lufthavns bagagesorteringssystem?"
12
2. Besøg i Aalborg Lufthavn (AAL)
Model med 5 faser 4 faser forberedelse 1 fase dataindsamling og analyse af disse
13
Fase 1 – Problemformulering
Hvilke parametre spiller ind. Hvad er størrelsen af disse parametre. Arbejdsgangen for bagageoperatører (bag.op.) Arbejdsmiljø for bag.op.
14
Fase 2 – Analysemålsætning
Analysespørgsmål eks.: Er det muligt at øge transportbåndets hastighed? Hypoteseopstilling eks.: Vores gæt er at det er muligt, men at processen er indviklet og tidskrævende Afgænsning Kun bagagesorteingsanlæget og personer i direkte kontakt med denne eks: bag.op. og check-in assistenter
15
Fase 3 – Værdien af informationer
Stor værdi Danner gundlag for store dele af projektet
16
Fase 4 – Analysedesign Eksplorativ analyse med Primærer kilder
Dele op i to del Observation Ved check-in skranker I bagagehallen Interview Kvalitativ med åbne og brede svarkategorier Respondent Overblik, kendskab til sorteing Loadmaster: Kim Bermann Design af spørge/observation-skema
17
Fase 5 – Implementering Interview Kim Bermann var syg
Per Åen i stedet, sammen med en lille gruppe bag.op’s Nogenlunde samme resultat Observation ved check-in skranker Check-in tider – ok Drop-in tider – non-response. Assistenter hjalp hele tiden.
18
Fase 5 – Implementering Observation i bagagehallen
Indlandsbagage blev sorteret i afgangshallen Det giver en fejlkilde Tiden for at sortere et stykke bagage er nogenlunde den samme Snakkede med kunderne Udlandsbagage blev sorteret på normalvis
19
Manglende information
Titler på de forskellige arbejder Arbejdsplan for bag.op. ......
20
Problemanalyse Manglende information (finde svar på) Arbejdsmiljø
Klassediagrammer, rigt billede hændelsesdiagram Flowdiagram af bagagens gang
21
Selve rapporten Problemformulering Problemafgrænsning
Design af simuleringsprogram Kode Testfase Forsøg med simuleringsprogram
22
Til slut Diskussion Konklusion Perspektivering
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.