Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening"— Præsentationens transcript:

1 3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
December 2014 Affaldshåndtering for borgere og virksomheder Ansøgning om parkeringstilladelser Ansøgning om byggetilladelse mv. og anmeldelse af byggearbejde Indgivelse af oplysning om personer tilmeldt i en bolig Anmodning og lokalvejviser- og markedsføringsbeskyttelse Ansøgning om anvisning af lokaler og udendørsanlæg Meddelelser vedrørende affaldsordninger Anmodning om enkeltstående ubeskyttede standardoplysninger fra CPR Ansøgning om forældremyndighed, barnets bopæl, samvær mv. Anmodning om attestationer efter CPR-loven Anmodning om separation og skilsmisse og ægtefællebidrag Ansøgning om boligstøtte Ansøgning om folkepension Erklæringer mv. om fader- og medmoderskab Ansøgning om opsat pension Ansøgning om adoption Ansøgning om førtidspension (beregning og udbetaling) Ansøgning om børnebidrag Ansøgning om ægtefællebidrag under ægteskabet Ansøgning om opkrævning af underholdsbidrag Ansøgning om lån til beboerindskud Ansøgning om børnetilskud mv. Ansøgning om særlig råden over private fællesveje (opgravning, ledningsarbejde mv) Ansøgning om varmetillæg Ansøgning om barselsdagpenge Ansøgning om særlig råden over offentlige veje (opgravning, ledningsarbejde mv) Ansøgning om børne- og ungeydelse

2 Forslag til samlelov 4 om overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Bølge 4 sendt til høring (Dec. 2015). Afgivelse af oplysninger og anmodning om sygedagpenge Afgivelse af samtykke til indhentelse af en offentlig straffeattest Anmodning om bestilling af arkivalier Afgivelse af samtykke til indhentelse af børneattest Ansøgning om personligt tillæg og helbredstillæg Ansøgning om tilskud til lægemidler købt i et andet EU/EØS-land Indgivelse af klager til Patientombuddet over sundhedsvæsenet Indgivelse af klager over sundhedspersoner Indgivelse af klager til Ankenævnet for Patienterstatningen over Patienterstatningens afgørelser Ansøgning om udstedelse af personcertifikater på luftfartsområdet Indgivelse af klager som flypassager Ansøgning om chaufføruddannelsesbeviser mv. Anmodning om indsigt i egne oplysninger i CPR

3 Status pr. 31.10.2014 fra Digitaliseringsstyrelsen:
Beregnet på befolkningstal o/ 15 år: Esbjerg personer. DK personer. Oprettede postkasser: Esbjerg 65,4% / Personer.                DK 65,7% / personer. Midlertidig fritaget: Esbjerg 2,3% / personer.                           DK 3% / personer. Permanent fritaget: Esbjerg 9% / personer.                              DK 7,1% / personer. Hverken til/ fritaget: Esbjerg 23,25% / personer.                DK 24,24% / personer. Efter 1. november mangler personer i Esbjerg kommune stadig at oplyse mail og mobil nr. i deres postkasse. Dvs. de ikke får besked når der er ny post til dem.

4 Vigtig info om Digital Post efter den 1. november 2014
Hvis du ikke har oprettet Digital Post Ikke fritaget borger fik automatisk oprettet en Digital Post den 1. november. Automatisk oprettede postkasser mangler oplysninger (mail-adresse/mobilnummer) til advisering om, at der er post fra en offentlig myndighed. Fremadrettet vil unge to måneder før deres 15 års fødselsdag modtage et brev fra Digitaliseringsstyrelsen om, at det er tid at få sig en NemID og få oprettet Digital Post. Adgang fra både e-Boks og fra Digital Post på Borger.dk Læseadgang til andres Digitale Post For at oprette læseadgang til andres Digitale Post skal du være logget ind i din postkasse og benytte følgende sti: Menu => Indstillinger => adgange Fritagelse fra Digital Post kan ske på samme måde som hidtil. Blanketterne findes på Esbjergkommune.dk, hvor du også kan læse om oprettelse af læseadgang med fuldmagt. Anmodning om fritagelse med eller uden fuldmagt skal afleveres personligt i Borgerservice, da der skal fremvises legitimation. Postfremsendte fritagelses anmodninger eller afleveringer af anmodninger i rådhusets postkasse kan ikke godtages. Er borgeren fx dement, handicappet eller sproglig begrænset og har tilknytning til et områdecenter eller institution, kan stedet hjælpe med fritagelse.


Download ppt "3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google