Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Website-optimering gennem statistisk analyse (med GA Experiments)

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Website-optimering gennem statistisk analyse (med GA Experiments)"— Præsentationens transcript:

1 Website-optimering gennem statistisk analyse (med GA Experiments)
Dagens program Kort navnerunde og uddannelsesmæssig baggrund Kursets erhvervsmæssige relevans Om kurset: Læringsmål, indhold, form, opgaver, eksamen og praktik Agresti, kapitel 1: Teori og små opgaver Introduktion til dagens opgave Arbejde i foreløbige grupper

2 Problemstilling: Konversionsrate
flyttede sit e-mærke op ved siden af indkøbskurven og opnåede et løft i konversionsraten på 32%! (Kilde: Konversionsraten: Andelen af besøgende, der køber.

3 Job / arbejdsopgaver Se flere på:

4 Værktøj: Google Analytics Experimenter

5 Læringsmål Efter ”kurset” skal I kunne:
Tilrettelægge og gennemføre eksperimenter i Google Analytics Experiments. Foretage og fortolke statistiske test, f.eks. A/B splittest og på den baggrund vurdere om ændringer på en hjemmeside har en effekt i form af f.eks. øget konversionsrate, øget salg, øget selvbetjening eller lign.

6 Fagligt indhold, form og praktik
Pensum Statistical Methods for the Social Sciences Alan Agresti & Barbara Finlay, 4. udgave Form 2 x 45 min. bestående af forelæsninger, regning af opgaver 2 x 45 min. projektarbejde med vejledning 2 skriftlige projektopgaver, inkl. forsvar og kritik 1 skriftlig eksamensopgave Indsats: 7,5 ECTS ≈ 10 timer pr. uge. 2 timer til forelæsninger 4-5 timer til læsning af bog og opgaveregning 3-4 timer til projektarbejde

7 Fagligt indhold, form og praktik
Eksamen Mundtlig eksamen (20 min.) med afsæt i eksamensprojektet. Kursushjemmeside Forelæsningsplan Slides Øvelser Projekter Tid og sted Lokale 4A22 (kl til kl ). Balkonerne (kl til kl ).

8 Grupper Asger Sven Abildgaard Hunov: F Mads Frank: D Betina Korsbro: C
Mark Sebastian Due Brenfelt: B Camilla Lützhøft Stahlschmidt: A Markus Kelle Hansen: F Camilla Søgaard: A Mathias Hoffenberg: A Chris Toft Christensen: F Mathias Hornstrup: E Frederik Alexander S. Jensen: E Matilde Graulund Dubin: D Gregers Hakon de Fine Raith: A Mia Thomsen: D Henrik Strange Pedersen: E Signe Bloomstine: B Jeanet Andersen: C Søren Back Petersen: C Jonas Widding Johannsen: D Thelle Hedegaard Kristensen: F Kristian Brouer Seedorff: E Tobias Funch Schäfer: F Kristian Duvald Friis: C Vibe Fogh-Andersen: B Kristoffer Kjul Sachse: B


Download ppt "Website-optimering gennem statistisk analyse (med GA Experiments)"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google