Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Organisationsudviklingsprojekt 28. juni 2007 Igangværende proces med afdækning og kortlægning af arbejdsgange opprioriteres, idet indsatsen skal.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Organisationsudviklingsprojekt 28. juni 2007 Igangværende proces med afdækning og kortlægning af arbejdsgange opprioriteres, idet indsatsen skal."— Præsentationens transcript:

1

2

3

4

5 Organisationsudviklingsprojekt 28. juni 2007 Igangværende proces med afdækning og kortlægning af arbejdsgange opprioriteres, idet indsatsen skal ses som led i en organisationsudvikling, der skal sikre rationelle og hensigtsmæssige arbejdsgange og en forbedret ressourceudnyttelse med det formål at sikre borgerne en tilfredsstillende sagsbehandlingstid. For at opprioritere og støtte denne proces tilknyttes en ekstern konsulent, der kan sikre en organisationsudviklingsproces med støtte til ledelse og inddragelse af medarbejdere.

6 Fremtidig værdistrøm

7 Opdeling i fagområder Procesanalyse medførte valg af opdeling i 3 fagområder: - Celle 1 –Modtagelse – screening, post mv. - Byggesagens behandling - Landzonesagens behandling

8 Sagsbehandlingstid Sagsbehandlingstiderne er faldende, således at målet på 10-15 uger i december er sikret. Sagsbehandlingstiden på almindelige byggesager uden specielle forhold er i dag nedbragt til ganske få uger. Perioden 18. september og 3 uger frem viser gennemsnit på 3 uger (variation 0,5 – 7 uger). Sager klar efter d. 18. september overholder således målet for sagsbehandlingstiden, mens sager, der stammer fra puklen oparbejdet før denne dato, har længere sagsbehandlingstider. Sagsbehandlingstiden vil fremover blive fulgt nøje, således at der sikres den ønskede udvikling i sagsbehandlingstiden.

9

10 Afsluttende fase for projektet Målet er: at fastholde opnået effektivisering samt udbygge yderligere effektivisering i årerne fremover at målet om 6- 8 ugers behandlingstid nås i foråret og det politiske mål om højest 4 ugers behandlingstid for byggesager nås i efteråret 2008.

11 Afsluttende fase for projektet I 2008 fortsat vil blive arbejdet med organisationsudvikling, herunder bl.a. handlingsplaner for: Normaliseret åbningstid Udfaset brug af eksterne konsulenter til sagsbehandling samt at få indført ”Nem indsigt” på byggesagsområdet.

12

13


Download ppt "Organisationsudviklingsprojekt 28. juni 2007 Igangværende proces med afdækning og kortlægning af arbejdsgange opprioriteres, idet indsatsen skal."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google