Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kørselsordningen Status for national og nordisk kørselsordning FORFRA's Majmøde 26. maj 2010 Leif Andresen / Erik Thorlund Jepsen Styrelsen for Bibliotek.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kørselsordningen Status for national og nordisk kørselsordning FORFRA's Majmøde 26. maj 2010 Leif Andresen / Erik Thorlund Jepsen Styrelsen for Bibliotek."— Præsentationens transcript:

1 Kørselsordningen Status for national og nordisk kørselsordning FORFRA's Majmøde 26. maj 2010 Leif Andresen / Erik Thorlund Jepsen Styrelsen for Bibliotek og Medier

2 2 Fakta om Kørselsordningen: Dækker stort set alle biblioteker i DK Transporterer ca. 3. mio. udlånsmaterialer + ukendt antal andre biblioteksmaterialer årligt Koster ca. 12. mio. dkr. Årligt Kontrakt med Landsstrygeren gælder til udgangen af 2010 – med mulighed for forlængelse i 2 x 1 år Kørselsordningen administreres af BM og i nogen udstrækning af knudepunkterne Den Nordiske kørselsordning var planlagt udvidet til alle danske biblioteker samt flere kørselsdage pr. 1.5.2010, men vi afventer pt. undersøgelser af leveringshastigheder og fejl, før vi implementerer dette.

3 3 Udfordringer De kvartalsvise tilfredshedsmålinger med Kørselsordningen viser en generel høj tilfredshed. CB’erne er meget tilfredse med Kørselsordningen Antallet af klager og henvendelser er stigende og kørselsordningen er ved at være administrativ besværlig pga. –Mange forskellige ordninger og opgaver (knopskydning) –Klager fra og over vognmænd –Enkelte klager fra biblioteker over leveringstider –Uensartethed i bibliotekernes serviceniveauer – vilje og evne til at følge fastlagte procedurer –Uensartet adfærd og serviceniveau fra knudepunkterne

4 4 Planer 1.Få undersøgt kvaliteten af kørselsordningen: Leveringstider Antal fejl Serviceniveauer Årsager og løsningsmuligheder 2a.Beslutning om nyt udbud eller forlængelse i samarbejde med bibliotekerne Evt. om modellen skal ændres, fx –Udelukkende national rute –Større krav til knudepunkter og evt. også flere midler 2b.Beslutning om Nordisk Kørselsordning Omfang Aftaler, kontrakter

5 5 Vedr. analyse af kørselsordningen Ideelt bør flg. undersøges Leveringstider / propper – kan være både vognmænd og biblioteker Kvalitet / fejl Serviceniveauer Kausalitet

6 6 Planer for analyse I første ombæring gennemføres to generelle analyser af: –De overordnede leveringstider (repræsentativ stikprøve) –Et eller to bibliotekers statistik over leveringstider fra andre biblioteker Dette vil give et overordnet billede af kvaliteten og input til behov for yderligere analyser Undersøgelsesdesign vil blive endeligt fastlagt 14. juni. Alt efter kompleksiteten, satser vi på at have gennemført undersøgelserne senest i september 2010

7 7 Vedr. analyse af kørselsordningen Vi får kun målt leveringstid fra Leverende -> Bestillende bibliotek, ikke tilbagekørsel og propper. Bestillende Bibliotek Mellemstation 1 Mellemstation 2 Leverende Bibliotek

8 8 Spørgsmål kan rettes til Erik Thorlund Jepsen etj@bibliotekogmedier.dk


Download ppt "Kørselsordningen Status for national og nordisk kørselsordning FORFRA's Majmøde 26. maj 2010 Leif Andresen / Erik Thorlund Jepsen Styrelsen for Bibliotek."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google