Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director"— Præsentationens transcript:

1 Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director
Google AdWords – Anno 2014 Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

2 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Baggrund for at stå her! Arbejdet med SEO og online marketing i 14 år Ejer af a-better-traffic.com Google Advertising Professional Har bl. a. arbejdet for SAS, Danfoss, Danish Crown, Egmont, Siemens samt mere end 1500 andre. Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

3 Hvorfor søgemaskinerne?
Vidste du?: 85 – 90 % af alt trafik på websiden kommer fra søgemaskinerne. Søgemaskinerne er et af de billigeste medier at markedsføre sig på. Når 24 kunder shopper via søge-maskinerne, så shopper 4,5 kunder via bannerreklamer og 1 kunde via e-annoncer. 95% af brugerne går ikke videre til side 2 på søgemaskinerne. Skaber målrettet trafik Annoncering når der søges målrettet efter produkter. ”Bilforhandler Lyngby”. Verdens mest effektive reklamesøjle Denne trafik resulterer i: Høj konverteringsprocent Nye kunder Trafik-, omsætning- og bundlinie vækst. Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

4 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

5 Google Adwords Filosofi
Placeringen fastsættes ud fra et auktionssystem & din Quality score. Prisen per besøg kan derfor være variabel. Quality score er fastsat for at sikre, at der leveres et kvalitets resultat til brugeren. Quality score består af: Søgeords tidligere historik Klik procent (CTR %) Annonce målretning efter kategori Bounce rate (Hvor mange som forlader siden igen uden at klikke videre) Loading time (Hvor hurtig siden er om at loade ind) Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

6 RankScore - Baggrund for placering.
Pris Per Klik (PPC) * Quality Score = Rank Score +(Annonceudvidelser) Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

7 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

8 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

9 Sådan placeres kampagnerne
Max Pris: Quality Score: Rank Score: 5 8 40 11 2 22 Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

10 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Sæt dig et kampagnemål Hvad skal brugeren foretage sig: Hvorfor er det vigtigt Analysere kampagne Rette til og optimere Et kampagnemål skal være Realistisk - Motiverende Målbart – Ændre kurs Gennemført – Konvertere trafik til kunder Tilmelde nyhedsbrev Gennemføre tilmelding Afsende formular Deltage i Konkurrence Tilmelding til messe Telefonisk kontakt Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

11 Et gennemført kampagnemål
Synergi i marketing aktiviteter Bed om ordren i budskabet Tilmeld nyhedsbrev! Deltag i konkurrencen! Ansøg nu! Optimer Internetsiden Indsæt kontaktformular på alle sider Bed om ordren Mål resultatet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

12 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

13 De fire typer af brugere
Surferen Generiske ord Informationssøgeren Hvad kan jeg blive? Shopperen Køb, bestil, Ansøg, tilbud, anbefalinger Køberen Specifikke produkter, Kot.dk, model numre Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

14 De tre faser indenfor Search marketing
Awareness Decision Research Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

15 De tre faser indenfor Search marketing
Awareness-fasen Udnyt trafikken og gen- kendelsen fra en eksisterende kampagne. Genkendelsen kan skabe ”likeness værdier” der udmunder i højere ROI. Kan tage udgangspunkt i slogan, personer, budskaber m.m. Research-fasen Annoncering i takt med at brugere søger information omkring din branche, produkter m.m. Er målgruppen kvinder i den fødedygtige alder kan det være en god idé at brande et online supermarked når der søges på børnetøj m.m. Decision-fasen Brugerne vil her foretage en handling købe et produkt. Booke et værelse m.m. Forstår man at udnytte denne del er man selvfølgelig langt foran konkurrenterne og det giver et godt billede af mediets styrke. Jesper Wieder Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne 15

16 3 typer af Search kampagner
Salg Branding Leads Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

17 3 typer af Search kampagner
Salgs-kampagnen Søgeord, tager udgangs- punkt i research og decision. Der udarbejdes landing pages til formålet, og der måles på hvilke søgeord der genererer salg. Lead-kampagnen Søgeord tager udgangs- punkt i research og decision. Løsning til den kræsne, som mener at opdrej- ningspunktet er den eksisterende side. Websiden kigges efter i sømmene for at optimere MWR m.m. Branding-kampagnen Søgeord tager udgangs- punkt i awareness, research og decision. Fokus at skabe kend- skab til budskaber, produkter eller koncepter. Målet er ophold på side. Jesper Wieder Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne 17

18 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Udvikling af søgeord Sådan søges der på søgemaskinerne: Kende målgruppen Mange søgeord Egen webside Konkurrenternes søgeord (kildek) Produktnavne, modelnavne m.m. Flertal, stavefejl Sammensatte ord Diverse redskaber 2 ord 28,91 % 3 ord 27,85 % 4 ord 17,11 % 1 ord 11,43 % 5 ord 5,25 % 6 ord 3,68 % 7 ord 1,59 % Kilde: Onestat.com Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

19 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Søgeordspyramiden Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

20 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Tænk i behov Sådan søges der på søgemaskinerne: Sprunget vandrør VVS København Hvordan dække sprunget vandrør? Interflora Jubilæer Begravelse Barnedåb 2 ord 28,91 % 3 ord 27,85 % 4 ord 17,11 % 1 ord 11,43 % 5 ord 5,25 % 6 ord 3,68 % 7 ord 1,59 % Kilde: Onestat.com Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

21 Tilret kampagnen årstider …
Julen: Lån julegaver Lån julegave Lån til julegaver Lån til julegave Lån skiferie Forbrugslån udsalg Billigt forbrugslån Forbrugslån juleferie Forbrugslån skiferie Fastelavn Vinterferie Valentines Konfirmation Morsdag Påske Farsdag Sommerferie Julen Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

22 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Adwords annonce tips 1 Krav til annonce: Linie 1 – 25 tegn Linie 2 – 35 tegn Linie 3 – 35 tegn Ingen superlativer Kun store bogstaver som start I hvert ord Ingen stavefejl Ingen pop-ups Ingen website under opbygning Titel Pris Call to action ! & Trademark Specifik tal Store Bogstaver Mærke Korte annoncer Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

23 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Adwords annonce tips 2 Krav til annonce: Linie 1 – 25 tegn Linie 2 – 35 tegn Linie 3 – 35 tegn Ingen superlativer Kun store bogstaver som start I hvert ord Ingen stavefejl Ingen pop-ups Ingen website under opbygning Lokale annoncer Gratis – til leadgenerering Optimerer til flere søgeord Hvad søges der på ved bredt match Tal i følelser (ESP’er) www i annoncer og ikke Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

24 Emotional Selling Proposition
Krav til annonce: Linie 1 – 25 tegn Linie 2 – 35 tegn Linie 3 – 35 tegn Ingen superlativer Kun store bogstaver som start I hvert ord Ingen stavefejl Ingen pop-ups Ingen website under opbygning Positive / udbytte Mere kontrol Frihed Mere tid Flere penge Bedre helbred Bedre synlighed Forfremmelser Social accept hos venner Sikkerhed Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

25 Tilpas alle typer søgninger
Smartphones Computere Tablets Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

26 Tilpas mobil, tablets m.m.
Udvid antallet af eksponeringer Mindre skærm færre tegn og tekst Forskellige Call to action Click to call Responsive design Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

27 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

28 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

29 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

30 Mobil AdWords strategi
Øge CPC med 130%, når der søges indenfor en radius af 300 meter Click to call i annoncer Click to call på tidspunkter Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

31 En effektiv Adwords kampagne opbygges således
Deler kampagne op i temaer og behov. Eks. billån, boliglån, indlån, udlån. Målretter annoncer til hver gruppe. Gerne flere. Dybdegående Urls til hvert søgeord. Måler resultatet med Google Analytics eller salgssporing. Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

32 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

33 Optimering af kampagne
Annoncerer kun der, hvor det er nødvendigt via Geografisk dækning. Hvilke dage køber kunderne. Hvilket tidsrum køber kunderne. Skoleelever, firmaer m.m. Bruges der mere end kunden tjener, men mål også på fremtidsværdien. Kør flere annoncer samtidigt. De første 3 måneder bør ses som en investering Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

34 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

35 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

36 Sådan skaber du markant vækst via nettet
Er du klar til SEM? 6 bud til højere konvertering af trafik: Tilpas dig brugerne De tilpasser sig ikke dig fredag eftermiddag Telefonbureau til at aflaste Kontaktinfo på siden Tag telefonen Hvor blev du set Sælg til kunden i dag Sælger din side Nyhedsbrev - trends Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

37 Tilmeld dig vores nyhedsbrev her i lokalet og få 6 unikke AdWords råd!
Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

38 Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne
Kontaktoplysninger a-better-traffic.com ApS Lersø Parkallé 107 2100 København Ø Tlf Mobil Kontaktperson: Nicolas Zangenberg Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne


Download ppt "Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google