Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing."— Præsentationens transcript:

1 SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing

2 Om Dynamicweb Internet Marketing •Datterselskab til Dynamicweb Software A/S •Stiftet Oktober 2006 af Jens Peter Nielsen, Nicolai Pedersen og Christian Beer •Fokus-områder: 1.Søgemaskineoptimering generelt på alle platforme 2.Udvikling og vedligehold af SEO (Search Engine Optimization)-modul i Dynamicweb CMS 3.Undervisning i brug af SEO-modul 4.SEM (Pay Per Click kampagner for kunder – fra A til Z) 5.SEO konsulentarbejde/SEO Workshops in-house

3 Introduktion til SEO – Trends & Best Practice Dagens punkter: •Introduktion til søgemaskineoptimering •Forslag til 6 metoder til langtidsholdbar søgemaskineoptimering (best practice) •SEO Features i Dynamicweb CMS

4 Hvordan ser trenden ud for online marketing? 21-06-2014 / side 4

5 Søgemaskiner – trenden går stadigvæk mod Google (kilde: http://www.marketshare.hitslinks.com - 2008 )

6 Hvorfor det er i top-5 det foregår! Resultat af ”Eye-tracking” studie fra USA 2007

7 Søgemaskine fakta “85 % af alle søgninger, består af 2 søgeord eller flere” OneStat Oct. 2007

8 Bruger adfærd 21-06-2014 / side 8 Research 60-80 % Udvælgelse 10-15 % Konvertering 6-8%

9 Introduktion til SEO – Linkpopularitet er ikke hvad det har været…. I ”gamle dage” skulle man ”blot” sørge for at udveksle links med alle dem man kendte…så blev Google glad:

10 Introduktion til SEO – Linkpopularitet er ikke hvad det har været…. I dag vil søgemaskinerne have at du har links, gerne i andet eller tredje led, fra ”troværdige websites” såsom:

11 Introduktion til SEO – Best practice – 6 strategier til trafik og placeringer 1.Find de bedste søgeord 2.Implementer de bedste søgeord 3.Forøg din linkpopularitet 4.Sæt ”turbo” på din linkpopularitet og trafik 5.Brug Google Maps og andre værktøjer 6.Brug Google til at fortælle dig hvilke sider på din hjemmeside du skal optimere

12 Søgeordsniveauer: 1. Find de bedste s øgeord Short tail: Mange søgninger - Høj konkurrence – usikkert resultat – høj trafik Strategi: Optimeret indhold, Tema-sites, Pay-Per-Click Medium-tail: Medium antal søgninger - middel konkurrence – godt resultat Strategi: Optimeret indhold, Naturligt indhold, Tema-sites, Pay-Per- Click) Long-tail: Lille antal søgninger, mange kombinationer -Lille konkurrence – sikkert resultat – lav trafik (men på mange søgeord) Strategi: Naturligt indhold, tema-sites, Portaler, Pay-Per- Click Volumen

13 Nr. 1 - Find de bedste søgeord •Brainstorm – prøv at tænke over hvad Jeres produkter gør for kunderne frem for egenskaber – og skriv det så ned •Udbyg søgeord med alternativer og synonymer fra Jeres trafik- data (logfiler) •Udbyg søgeordene en gang til vha. Google AdWords søgeordsværktøj (https://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal ) og fjern kopier og irrelevante ord fra listenhttps://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal •Demografi – Kan der være forskelle på hvordan mænd og kvinder søger? (http://adlab.microsoft.com)http://adlab.microsoft.com •Brug Microsoft Adlabs (adlab.microsoft.com) til at vurdere hvilke af søgeordene der bedst konverterer/skaber salg

14 Nr. 2 – At implementere de bedste søgeord Ikke så meget nyt under solen: •Først i title-tag Søgeord dorem ipsum VIGTIGT!! •Prominent i Description-tag (Beskrivelse) •I overskrifter, også kaldet ”Headings” Søgeord dorem ipsum og Søgeord dorem ipsum •I de første afsnit i brødteksten Søgeord •I links og link-tekster der peger ind på siden du optimerer søgeord

15 Nr. 3 – At forøge din linkpopularitet internt/eksternt •Tænk ”kvalitet” frem for ”kvantitet” når du opretter indgående links til din hjemmeside og ditto for udgående links •Ryd op i ”døde” links og referencer – søgemaskinerne kan ikke lide dem, selv om de måske ikke er så synlige for alm. brugere •Sæt en sitemap op på din hjemmeside, brug evt. også Google Sitemap (https://www.google.com/webmasters/tools/docs/en/about.html)https://www.google.com/webmasters/tools/docs/en/about.html •brug www.touchgraph.com til at se hvilket univers Google har ”placeret” dig eller dine konkurrenter i, og hvem det vil være relevant at udveksle links medwww.touchgraph.com •Gå til www.live.com og indtast ”linkfromdomain:www.konkurrent.dk” (uden ””) og se hvem dine konkurrenter linker til…og få link fra demwww.live.com

16 Nr. 4 – Sæt ”turbo” på linkpopulariteten Reparation af døde links Presse-sites Gratis applikationer der linker tilbage til din hjemmeside (Link-bait) Website Social bookmarking Del.icio.us Digg.com Flickr.com Konkurrencer der skal skaffe links – udlov en præmie for 10 bedste indgående links

17 Nr. 5 Google Maps og andre Google værktøjer 21-06-2014 / side 17

18 •Spørg Google (eksempel på søgeord: content management): Nr. 6 – Find de bedste sider på din hjemmeside at optimere

19 •Se i dine trafik-data : Nr. 6 – Find de bedste sider på din hjemmeside at optimere www.dynamicweb.dk/Nyheder-887.aspx

20 SEO Features i Dynamicweb CMS •Verdens første fuldt integrerede SEO modul i et CMS •Sikrer at du altid kan optimere sider mod de mest trafikskabende søgeord med laveste konkurrence •Sikrer at du har udfyldt de vigtigste områder på din hjemmeside korrekt i forhold til søgemaskinernes krav •Sikrer dig mulighed for at analysere dine egne sider op i mod dine konkurrenters mest trafikskabende sider •Fortæller præcist effekten af din optimering pr. side •Og meget mere….. 21-06-2014 / side 20

21 SEO Features i Dynamicweb CMS •SEO venlig indstilling af: •Webadresser – lav brugerdefinerede urls og hjælp søgemaskinerne og brugerne til at finde dine sider – og forstå indholdet på siderne •Titler og meta-koder – alle statiske sider og nyheder kan optimeres individuelt •Flere domæner til samme indhold – Sikrer at søgemaskinerne ikke indekserer samme indhold 2 gange under forskellige domæner. Giver mulighed for at du har ”indhold” til alle de domæner du ønsker •Overskrifter, link-titler, Alt-tags, underoverskrifter med mere.. 21-06-2014 / side 21

22 SEO Features i Dynamicweb CMS •Flere features der hjælper: •Robots.txt fil der kan guide søgemaskinerne til og fra indhold på hjemmesiden •Google-godkendt XML-sitemap der er koblet op på din almindelige sitemap – sikrer tæt på 100 % optagelse af alle statiske sider fra din hjemmeside •Udvidet statistik modul med alle oplysninger om trafik fra søgemaskinerne – uvurderligt værktøj i SEO-processen •Opsætning af individuel fejl-side der fortæller både besøgende og søgemaskinerne at siden de har søgt, ikke længere findes – på den rigtige måde 21-06-2014 / side 22

23 Tak for Jeres interesse! Jens Peter Nielsen jpn@dynamicweb.dk Vi ses på: www.dynamicweb-seo.dk NB! Husk at linke til mig 


Download ppt "SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google