Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afErik Clemmensen Redigeret for ca. et år siden
1
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere definerer. Tekstforløbet på en webside er derfor utroligt vigtigt for en brugers vilje til at klikke sig videre i forløbet. For eksempel læser du kun dette, hvis teksten om søgeord har overbevist dig om, at der er noget af værdi at hente i denne præsentation. Du har derfor netop udført det, man kalder en ’most wanted response’. På de følgende slides vil vi vise søgeordenes placering på websiden.
2
Placering af Søgeord 1.Titel 2.Overskrift 3.Manchet 4.Brødtekst 5.Billeder (alt text) 6.Links ’anchor’ og ’title’ 7.URL Websidens tekstflader Websiden har 7 synlige elementer, der kan indeholde søgeord.
3
Elementer i koden Websidens tekstflader 1.Title 2.Meta Description …desuden skal man være opmærksom på placeringen af søgeord i sidens kode.
4
At arbejde med webtekst •Hvad tekstens formål? •Har brugeren mulighed for at opfylde formålet? •Indeholder alle elementer det centrale søgeord? •Er der høj brug af søgeordet i brødteksten? •Er teksten læsbar? Som vist, er der mange elementer at tage hensyn til, når der skal arbejdes med webtekst. Her er en kort tjekliste: Ovenstående punkter udgør ikke en udtømmende liste, men kan hjælpe dig i processen med at skabe synlige og effektive sider. Hvis du vil videre, kan du læse mere i vores vidensbase. God læsning.vores vidensbase
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.