Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKim Justesen Redigeret for ca. et år siden
1
Velkommen Elevrådet – EUC Syd
2
Fysiske rammer
3
Sikkerheden Indeklima Eventuel Toiletforhold Fysiske rammer
4
Problem: Toiletpapiret er som sandpapir i Sønderborg. Bedre opfyldning af papir & håndklæder. Regulering af kold og varmt vand på toiletter i Sønderborg. Dispensere til papir skal udskiftes til nogle mere økonomiske modeller, men stadig med noget fornuftigt toiletpapir og håndklædepapir. Toiletforhold
5
Løsning: Vi mener den letteste løsning er at få noget andet slags toiletpapiret over hele skolen. Vi mener det er et fælles problem på mange skoler, at der bliver fyldt alt for sjældent op. (snak med rengørings-personalet) På Sønderborg EUC Syd har vi ikke mulighed for at regulere vandets temperatur. Dette kan løses ved at få sat manuel regulering på alle vandhaner. Løsning på dispensere er, at finde nogle der er mere økonomiske og miljøvenlige. Disse skal stadig havde en ordentlig kvalitet. (Dette hænger lidt sammen med punkt 1. ang. udskiftning af toiletpapir).
6
Problem: Bedre indeklima i alle lokaler. Generelt alle afdelinger. Gøre EUC Syd mere grøn og miljøvenlig Bedre varme- / kulderegulering af alle lokaler Indeklima
7
Løsning: Installering af genveksventilation, hvis der ikke er noget ventilation. Uddanne pedeller i genveksventilation. Den måde vi kan gøre EUC Syd mere grøn og miljøvenlig er fx at være med i projekt Zero. Foredrag om en mere grøn og miljøvenlig skole (For Projekt Zero ud til de forskellige EUC Syd afdelinger) Vi mener at løsningen er, at pedellerne skal uddannes i indeklima regulering. Måske kan det havde noget med de radiator at gøre som vi har. De skal muligvis udskiftet.
8
Problem: Gæster der kommer på besøg i de forskellig værksteder har ingen sikkerhedsudstyr på. Dårlig udsugning hos industri teknikere i Sønderborg. Sikkerhed
9
Løsning: Alle gæster, der skal på besøg i værksteder, skal have påført sikkerhedsudstyr (sikkerhedssko osv.) Få sat ny udsugning op. Når de fx svejser, kommer der mange giftige dampe, som skal kunne blive suget væk.
10
Problem: Elever er for dårlig til at rydde op efter sig selv. Rengøring i de forskellige værksteder er for ringe (dette har både noget med sikkerhed og sundhed at gøre). Eventuel
11
Løsning: Sætte strengere regler op omkring, at elever selv skal rydde op i de lokaler/klasseværelser de er i. Den måde vi kan løse det på er, at der også bliver sat nogle strengere regler op omkring sikkerhed og sundhed (Rengøring).
12
Undervisning
13
Mere aktiv undervisning Mindre rutine Undervisnings materialer Undervisning
14
Fastholde skemaet Større ændringer i skemaet Hurtigere udmelding ved sygdom Skema planlægning
15
Tilstede i timerne Overholde fravær Lærer/ Elev
16
Sociale og kulturelle forhold
17
På tværs af adresser og afdelinger Sociale arrangementer
18
Rygekort - månedlig betaling Rygearealer
19
Sikkerhedskravene i værkstederne overholdes ikke Konsekvenser Brud på sikkerhedslove
20
Tilrette lægge skemaet mere konstruktivt Erhvervslivet For mange pauser
21
Kommunikation
22
Handelsskolen/ EUC - Lærer til elev - Lærer til lærer Forbedringer Info
23
Wipe Blackboard App Platforme
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.