Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSusanne Kristiansen Redigeret for ca. et år siden
1
UAK UAK - Unge Aktive Kulturrødder www.uak.nu
Pilotprojekt for unge i Region Nordjylland Formål: De unge skal indgå i kulturens kredsløb som skabere af kultur Unge mellem år kan få op til kr. til et kulturelt arrangement, de selv planlægger og gennemfører 35 ansøgninger, 3 har fået afslag Mange er blevet hjulpet til udformning af ansøgning og budget Vi har i alt støttet 32 projekter med beløb fra kr til kr Pt. uddelt ca. kr ud af et budget på kr.
2
c-money Pilotprojekt for klasses elever i Morsø, Thisted og Jammerbugt Kommuner Formål: At gøre de unge opsøgende i forhold til kulturoplevelser + flere kulturoplevelser til de unge Medlemmer Portal med udfordringer Køb af virkelige kulturoplevelser med virtuelle c-money på portalen
3
Statistik c-money 691 forskellige udfordringer er stillet
40157 gennemførte udfordringer 28468 gange svaret rigtigt 11689 gange svaret forkert 78 deltog i Twillight quiz 144 anmeldelser 175 forskellige kulturtilbud udbudt 1828 solgte billetter/kulturoplevelser Målgruppe 4100 unge 1755 tilmeldte 1560 aktiverede medlemmer 193 ikke aktiverede medlemmer 2 udmeldte 14908 gange har medlemmer logget ind 185 har sagt ja til SMS nyheder (27% af dem som spørges) 502 har sagt nej til SMS nyheder
4
De unge De unge lever i nuet De unge mangler kulturelle erfaringer
Skisma: En faglig og pædagogisk normativitet om dannelse, påvirkning og bevidstgørelse overfor accept af at der er lukket pga. ombygning i teenageårene.
5
Hvad fungerer De unge skal selv både arrangere og formidle – ejerskab
Vi sætter rammerne – økonomi Vi udfylder rammerne i fællesskab med de unge Tag fat i det, der allerede eksisterer Skab bånd, kontakter, netværk – til unge samt til aktive og engagerede nøglemedarbejdere på relevante uddannelsesinstitutioner Find de trendy – first movers – ressourcestærke Udpeg / udvælg
6
Udfordringer De unge er umulige at pulje aldersmæssigt – de er forskellige steder i forhold til alder og køn samt individuelt Det tager ualmindelig lang tid at netværke med de unge og at holde deres interesse Convinience er centralt – de unge er i nuet og egentlig børn stadigvæk i forhold til hvor få forhindringer, de kan forcere
7
Konkrete ideer Bushængeskilte Intranet / konferencer Morgensamlinger
Elevråd Festudvalg Sms – ikke mail Armbånd med perler Bogmærker Radioreklamer Facebook
8
Fremover Styregrupper med unge trendsættere, first movers og ressourcestærke Jeg sætter rammerne – de unge udfylder dem Ingen arme – ingen småkager Understøtte det, der allerede eksisterer Hjemmeside / portal Bushængeskilte Sms
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.