Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Den kreative platform - Hvad er det?.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Den kreative platform - Hvad er det?."— Præsentationens transcript:

1 Den kreative platform - Hvad er det?

2

3 Øvelse: Sten, saks, papir: Ved forskellige valg skal begge sige: ”Yes, jeg har begået en fejl!”.

4 Yes – jeg har lavet en fejl - og endnu en - og endnu en…
- Hvad kan det føre til…?

5 Verdens yngste, selvskabte milliardær:
Fremhæv at hun fik mod til at fortsætte fordi hun var vant til at lave fejl. Man lærer mest af sine fejl.

6 Eleverne sidder i hestesko og får udleveret en kuglepen og gule lapper.
De skal individuelt skrive deres ideer ned i 5 minutter Så kommer den første forstyrrelse…

7 Hvordan ville Kaj & Andrea have gerne det? 1 minut

8 Hvordan ville Dronningen gerne have det? 1 minut

9 Hvordan ville Postbuddet gerne have det? 1 minut

10 Eleverne skal stille sig i to rækker efter deres fødselsdag.
Lærerne deler eleverne op i 7 grupper á 3 eller 4. Derefter sætter de sig i grupperne med deres gule lapper.

11 Vejledning Mens ideerne præsenteres må man ikke sige: ”NEJ” og ”MEN”
Spørg til gengæld: ”Og?” … så der arbejdes videre på ideen. Understreg at de skal præsentere deres ideer for hinanden på skift. De må IKKE vurdere dem!

12 Eleverne præsenterer deres ideer for hinanden i gruppen på skift og arbejder videre på den enkeltes ide(er). Ca. 10 min

13 Én idé skal udvælges (ved afstemning) ca. 5 min

14 10 minutter rygepause

15 Energizer: Klap: 1=venstre, 2=højre, 3=begge hænder
Energizer: Klap: 1=venstre, 2=højre, 3=begge hænder. Efter et stykke tid med lukkede øjne. 5 min

16 Ideen skal skitseres/ beskrives på en karton 15 min

17 Sten, saks, papir i en ny udgave: Se en film
Energizer: ”Sten, saks papir” med Stork, Frø og Gravid kvinde 2 x 2 Forklaring på næste dias i en film! Samme længde snørrebånd ca. 10 min Se en film

18 Gå sammen med samme længde snørrebånd – den mørkeste farve starter

19 Hvem vinder over hvem? Vinder over Vinder over Vinder over
Forklaring af regler Vinder over

20 Ned og sid i gruppen  Forberedelse til fremlæggelse 5 min

21 Grupperne flytter i hesteskoen
Grupperne flytter i hesteskoen. Fremlæggelse af ideen i grupper for resten af klassen. Ca. 15 min

22 PAUSE i traditionel forstand  10 min

23 Sammen 2 x 2: Samme hårfarve, længste hår starter  Energizer med ordkort: I skal ud på ferie og skal et sted hen hvor X (fra kortet) er meget vigtigt og skal medbringes på ferien. 5 min

24 Når ting / viden sættes direkte sammen

25 Ting (idéer) kan sættes direkte sammen

26 Anvend principper til at få nye idéer – tilføj “hukommelse” til en burger
Burgeren fortæller når den er for gammel Burger der afslører kalorieindhold Afhængighed af burgere

27 Hvad sker der når man “hælder” hukommelse i en kniv?
En cnc-fræser! Anvend kort 28 før næste slide vises

28 Tingkassen Ting mødes (anvend principper)
SMS Ting mødes (anvend principper) Find sammen to & to med en der har den modsatte håndtemperatur af dig selv Tag hver en ting i TINGKASSEN (du anbringer en kasse med mange ting midt på gulvet) Nu mødes de to ting hvert par har, og på skift skal I få én ide til hvordan man kunne forbedre sin egen ting VED AT ANVENDE ET PRINCIP fra den andens ting – Nævn først princippet og anvend det så. I må gerne hjælpe hinanden Demonstrer Den med de lyseste strømper starter Når I er færdige, finder I en ny makker og gør det samme med de to ting, der nu mødes

29 Opstart af ideekreering med principper 10 min

30 Karsten fortæller om hvad der kan være udgangspunkt for en ide.

31 Ideen kan være indenfor disse områder…
Så sidder de i hesteskoen og arbejder individuelt med ideer og skriver dem ned på gule lapper. Så kommer forstyrrelserne/ principperne (se næste dias) I første omgang 10 min.

32 Forstyrrelse 1 af 4: Bruges som opbevaring 1 min.

33 Forstyrrelse 2 af 4: Skal kunne flyttes 1 min.

34 Forstyrrelse 3 af 4: Det skal være gratis for brugeren 1 min.

35 Forstyrrelse 4 af 4: Ideen om genbrug skal være med 1 min.
Så skal de gå i grupper

36 Ud på gulvet 2 rækker fordelt efter hårfarve lys til mørk - vi inddeler i 2 eller 4 mands-grupper

37 Ideerne præsenteres i grupperne
Eleverne præsenterer deres ideer for hinanden i gruppen på skift og arbejder videre på dem 10 min

38 Én idé skal udvælges ca. 5 min

39 PAUSE i traditionel forstand  30 min frokostpause

40 Eigil PP-øvelse Energizer: Find sammen med en der så lige så meget TV som dig selv i går. I sidder i en robåd, der er ved at synke. Hjælp hinanden med at give forklaringer på hvorfor det er godt. Den med flest bogstaver i sit navn starter. 5 min

41 Tilbage til gruppen – arbejd videre med ideen 2 min

42 Rotation, dvs. det skal dreje
1 min Rotation, dvs. det skal dreje

43 1 min Skal kunne ses i mørket

44 1 min

45 1 min

46 1 min

47 1 min

48 Ideen skal skitseres/ beskrives på karton 15 min
Grupperne får 5 min. til forberedelse af præsentation 5 min Så skal de i hestesko – næste dias…

49 Og præsenteres foran resten af klassen 15 min

50 Markedsføring Elevatortalen EFU-modellen: Egenskaber – Fordele – Udbytte Brochure Stand-plakater Powerpoint som baggrund på messen Fremskaffe effekter til messestanden hjemmefra


Download ppt "Den kreative platform - Hvad er det?."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google