Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCarl Kristiansen Redigeret for ca. et år siden
1
Salg af den miljørigtige avis
2
Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen i snart 9 år Gennemført NMP Vinder af Direct Marketing-prisen 2009 i kategorien ”Low Cost” og nomineret i kategorien ”bedste salgsbrev”
3
Hvem er Kristeligt Dagblads læsere •Hvem er vores læsere – ganske almindelige danskere, kulturforbrugende, højtuddannede og kloge mennesker – ikke kun menighedsrådsmedlemmer (kirken er, desværre, ikke i så stor fremgang …)
4
Oplagsudvikling, Kristeligt Dagblad og alle aviser
5
Status på Kristeligt Dagblad og papiret •Her er, hvad vi havde forventet, da vi gik over til miljøcertificeret papir!
6
Status på Kristeligt Dagblad og papiret •Her er, hvad der skete!
7
Status på Kristeligt Dagblad og papiret Vi er blevet pålagt ikke at markedsføre det, før alle aviser er på! (hvilket giver mening…)
8
Hvorfor FSC? •Hvorfor skal vi bruge FSC certificeret papir? •Fordi almindelige mennesker ikke forstår industrialiseret papirbrug!
9
Hvorfor FSC? •Denne kampagne aktiverer alle modstandere af spild, CO2 og forurening. - Folk tænker: •”Jeg vil ikke være skyld i at regnskoven forsvinder – blot fordi de laver en ekstra tyk avis, så jeg melder avisen fra”.
10
Hvorfor FSC? 135.000 mennesker mod telefonbøger Den danske avis, der har flest sympatisører, har - 4.600 -
11
Hvad skal vi gøre som avishuse? •Aktivere vores vigtigste kommunikationskanaler – så læserne forstår, at avispapir ikke forurener. •Redaktionen skal skrive om ansvarlig papirproduktion og •Marketingafdelingen skal lave kampagner om det miljørigtige papir
12
Sådan gjorde vi! •Forside … Forside henvisning
13
Sådan gjorde vi! •Artikel …
14
Sådan gjorde vi!
15
Kom hele vejen rundt •Men hvem er det, vi ikke når via avisen? •Den passive abonnent •Netlæseren •Hvordan når vi dem?
16
Kom hele vejen rundt •Telemarketing De har fat i ikke-læserne, fortæl, opdrag og få sælgerne til at bruge miljø-argumentet i deres salg og fastholdelse. De er mere jeres ansigt udadtil, end nogen af jeres journalister er!
17
Annoncesalg
18
Giver miljø-rigtig papir bedre annoncesalg? Nej – ikke fra dag ét - men hvad så, når dette sker, i endnu større omfang?
19
Annoncesalg
21
•Så at markedsføre avisen som miljørigtig, sikre den fremtidige annonceomsætning •Også når firmaer begynder at overveje deres miljøprofil ift. annoncering
22
Annoncesalg Ved at markedsføre avisen som miljørigtig undgår vi, at der er nogen annoncører, der vælger os fra pga. miljøspørgsmålet. •Vi står bedre i konkurrencen mod andre medietyper
23
Afrunding
24
BÆREDYGTIGT PAPIR Læserne skal vide •En femtedel af verdens CO2-udledning skyldes skovrydning, men hvis produktion af træ og papir er reguleret som i Norden, tæller det positivt i klimaregnskabet
25
Tjek-liste til bladhuset •Brug alle kommunikationskanaler, som vi har til rådighed for at vise vi er miljøansvarlige •Artikler •Markedsføring •Kolofon •Telemarketing •Og glem ikke annoncørerne, de kommer med den fremtidige indtægt! (CO2 neutralt)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.