Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Salg af den miljørigtige avis. Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Salg af den miljørigtige avis. Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen."— Præsentationens transcript:

1 Salg af den miljørigtige avis

2 Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen i snart 9 år Gennemført NMP Vinder af Direct Marketing-prisen 2009 i kategorien ”Low Cost” og nomineret i kategorien ”bedste salgsbrev”

3 Hvem er Kristeligt Dagblads læsere •Hvem er vores læsere – ganske almindelige danskere, kulturforbrugende, højtuddannede og kloge mennesker – ikke kun menighedsrådsmedlemmer (kirken er, desværre, ikke i så stor fremgang …)

4 Oplagsudvikling, Kristeligt Dagblad og alle aviser

5 Status på Kristeligt Dagblad og papiret •Her er, hvad vi havde forventet, da vi gik over til miljøcertificeret papir!

6 Status på Kristeligt Dagblad og papiret •Her er, hvad der skete!

7 Status på Kristeligt Dagblad og papiret Vi er blevet pålagt ikke at markedsføre det, før alle aviser er på! (hvilket giver mening…)

8 Hvorfor FSC? •Hvorfor skal vi bruge FSC certificeret papir? •Fordi almindelige mennesker ikke forstår industrialiseret papirbrug!

9 Hvorfor FSC? •Denne kampagne aktiverer alle modstandere af spild, CO2 og forurening. - Folk tænker: •”Jeg vil ikke være skyld i at regnskoven forsvinder – blot fordi de laver en ekstra tyk avis, så jeg melder avisen fra”.

10 Hvorfor FSC? 135.000 mennesker mod telefonbøger Den danske avis, der har flest sympatisører, har - 4.600 -

11 Hvad skal vi gøre som avishuse? •Aktivere vores vigtigste kommunikationskanaler – så læserne forstår, at avispapir ikke forurener. •Redaktionen skal skrive om ansvarlig papirproduktion og •Marketingafdelingen skal lave kampagner om det miljørigtige papir

12 Sådan gjorde vi! •Forside … Forside henvisning

13 Sådan gjorde vi! •Artikel …

14 Sådan gjorde vi!

15 Kom hele vejen rundt •Men hvem er det, vi ikke når via avisen? •Den passive abonnent •Netlæseren •Hvordan når vi dem?

16 Kom hele vejen rundt •Telemarketing De har fat i ikke-læserne, fortæl, opdrag og få sælgerne til at bruge miljø-argumentet i deres salg og fastholdelse. De er mere jeres ansigt udadtil, end nogen af jeres journalister er!

17 Annoncesalg

18 Giver miljø-rigtig papir bedre annoncesalg? Nej – ikke fra dag ét - men hvad så, når dette sker, i endnu større omfang?

19 Annoncesalg

20

21 •Så at markedsføre avisen som miljørigtig, sikre den fremtidige annonceomsætning •Også når firmaer begynder at overveje deres miljøprofil ift. annoncering

22 Annoncesalg Ved at markedsføre avisen som miljørigtig undgår vi, at der er nogen annoncører, der vælger os fra pga. miljøspørgsmålet. •Vi står bedre i konkurrencen mod andre medietyper

23 Afrunding

24 BÆREDYGTIGT PAPIR Læserne skal vide •En femtedel af verdens CO2-udledning skyldes skovrydning, men hvis produktion af træ og papir er reguleret som i Norden, tæller det positivt i klimaregnskabet

25 Tjek-liste til bladhuset •Brug alle kommunikationskanaler, som vi har til rådighed for at vise vi er miljøansvarlige •Artikler •Markedsføring •Kolofon •Telemarketing •Og glem ikke annoncørerne, de kommer med den fremtidige indtægt! (CO2 neutralt)


Download ppt "Salg af den miljørigtige avis. Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google