Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen."— Præsentationens transcript:

1 JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen

2 Distributions-setup Løgstør
95 % of shipments in closed system Customer Løgstør 5% of shipments in open system Horsens Brøndby Løgstør Customer Dagligt afgår 5-8 distributionstrailere: - 1 til Horsens og Brøndby - Resten i lukket system direkte til kunderne

3 Distributionsopgave Alle kunder i Danmark skal kunne nås i tidsrummet mellem kl dag 1 og kl dag 2. Dette er under stort pres, da kunderne ønsker leverancer inden kl dag 2. Dagligt køres distribution til en zone Jylland/Fyn og en zone Sjælland

4 Øvrig transport Dagligt ankommer der 8-10 træk med godt til terminal og produktion i JELD-WEN Løgstør. Der afsendes 3-4 biler dagligt som færdigvarer til øvrige lokationen.

5 Behov Tilgangen til det overordnede vejnet er af stor vigtighed for JELD-WEN Løgstør. Gods til Sjælland skal kunne tilgå overordnet vejnet for nemmest og hurtigst tilgang til Århus. Kun trailere overføres for, at chauffører kan overholde køre-/hviletidsbestemmelserne. Tilgangen til det overordnede vejnet for distribution i Jylland syd og på Fyn kan tilgodeses med optimeret linjeføring af hærvejsmotorvej på strækningen fra Viborg til Års. Tilgængeligheden til Løgstør kan øges på samme vis

6 Distributørens vinkel
- DSV

7 DSV – forventninger til fremtiden
Vækst på 15% - Den danske distribution er flyttet til EU  Lagre i Skandinavien lukkes og skal i stedet forsynes fra store central lagre i EU uden at gå på kompromis med dag til dag levering. Store krav til logistik partneren og her er infrastruktur essentiel – 150 ruter venter på en line-haul bil, så fremkommelighed er nøgleordet. Dygtige danske distributionschauffører er en mangelvare, så hvis vi skal kunne fastholde disse, skal alle parametre i spil - herunder at værdifuld køre- og rådighedstid ikke går til spilde i kø og andre trafikale barrierer. Equipment ultilization – bedre infrastruktur giver synergier i forhold til at bytte trailere midtvejs samt en bedre udnyttelse af kørehvilstidsbestemmelserne, hvilket samtidig giver bedre miljø og transportøkonomi.

8 Påvirkninger og besparelser

9 Miljømæssige påvirkning
Basis er 20 tons per læs/lastbil Estimeret kilometer besparelse per læs vil være 20 km. Besparelse per læs vil derfor være 30 kg CO2 og 120 g NOx Årlig besparelse fra eksempelvis Løgstør: Outbound: CO2, 210 kg – NOx, 840 g Inbound: CO2, 450 kg – NOx, 1840 g Årlig besparelse for JELD-WEN Løgstør i alt: CO2: 148,5 tons – Nox: 603 kg Besparelse på JELD-WEN Sdr. Felding, omhandlende de mængder, som vil have benefit af den nye motorvej, vil være 20% af ovenstående tal baseret på de mængder, vi kender i dag.

10 Besparelse ved etablering af Hærvejsmotorvejen i forbindelse med JELD-WEN distribution i Danmark
For hver tur sydpå Midt-, Sydjylland, Fyn eller Sjælland forventes en besparelse i størrelses-ordenen minutter pr. vej. Daglig volumen 6-7 ture vil anslået give en ½ time besparelse per tur = kr. 700,00 per dag = kr ,00 årligt på DK outbound Samme scenarie på inbound fabrikskørsel og andre leverancer – Skønsmæssigt er der daglig anløb af ca. 15 biler = kr. 1500,00 Per dag = kr ,00 på årsbasis. Samlet årligt besparelse kr ,00

11 Tak for ordet!


Download ppt "JELD-WEN Danmark og Hærvejsmotorvejen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google