Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Julie Sandlau - fra smykkedesigner til smykkevirksomhed

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Julie Sandlau - fra smykkedesigner til smykkevirksomhed"— Præsentationens transcript:

1 Julie Sandlau - fra smykkedesigner til smykkevirksomhed
Microsoft CRM seminar 31/3-1/4-2005

2 Overblik Forretningen Julie Sandlau Hvorfor CRM Hvorfor Microsoft CRM
Implementeringen Vores erfaringer med Microsoft CRM

3 Julie Sandlau ApS Etableret i 2002 af tidligere model Julie Sandlau
Mode-smykker Sterling sølv belagt m. 24 karat guld og natursten 2 hoved-kollektioner om året samt mindre mellem-kollektioner (Mothers Day, Valentines Day etc) Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

4 Udviklingen indtil nu I begyndelsen: I dag:
Samme ørenring i 10 forskellige sten-varianter Produktion i dagligstuen Salg til Københavnske modebutikker I dag: 8 medarbejdere + agenter/showrooms 200 kunder i 18 lande Fall/Winter 2005-kollektion med 263 varianter >100% omsætningsvækst om året Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

5 Distributions-strategi
3 primære kanaler: High-end modebutikker High-end stormagasiner Udvalgte smykkeforretninger Sekundære kanaler: High-end postordre magasiner High-end online butikker Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

6 ”Vi har verdens bedste kunder”
Harvey Nichols Selfridges Fenwick Liberty’s Printemps Le Bon Marché La Samaritaine Colette Corso Como 10 Holt Renfrew Ron Fred Segal SAKS 5th Avenue Neimann Marcus Lane Crawford Changes United Arrows Aqua Girl / Chandelier Tomorrowland Interbridge Barneys NY, Japan Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

7 PR er vigtigt instrument
Q4 2004 Woman Germany Elle Germany InStyle USA Vogue Germany Elle Sweden Glamour Germany Collezione Sposa, Italy InStyle UK Lucky USA Sportswear International Marie Claire USA Q1 2005 Shop ETC Elle Decoration Elle Germany Glamour USA Marie Claire USA Elle, Netherlands RTL Television, Germany InStyle germany Vogue USA Glamour UK Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

8 Mission We want to establish Julie Sandlau as a luxury brand within the consumers mind. We want to provide the consumers with a luxurious experience, which they can afford. Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

9 Brand Values We want to be an innovative brand within our
market segment Julie Sandlau products are characterized by: Design High fashion Luxury Quality Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

10 Vores motto ”We can do better!” Del 1 – Forretningen Julie Sandlau

11 Grundfilosofi Vi ønsker at opbygge en virksomhed, der
ved hjælp af bl.a. en effektiv udnyttelse af teknologi sætter os i stand til at vækste mest muligt med færrest muligt ressour- cer. Populært sagt ønsker vi at bygge en ”Lean Mean Machine” Del 2 – Hvorfor CRM

12 Udfordringen Overordnet:
Der bliver stillet store krav (fra ejere, kunder og partnere) Mere specifikt: 200 kunder og 50 stylister i 18 lande, der skal rammes 4-6 gange om året, kræver overblik. Del 2 – Hvorfor CRM

13 Julie Sandlaus behov Vi ønskede et centralt sted for alle vores kunde- og partner informationer, som var tilgængelige for alle (tidl. brugte vi Excel) Vi ønskede at kunne styre vores kommunikation med kunderne (nyhedsbreve, messeinvitationer m.m.) Vi ønskede at kunne styre vores interaktion med kunden Vi ønskede at opbygge en historik på de enkelte kunder Ledelsen ønskede et værktøj til brug for forecasting og budgettering ....og en masse andet, som vi ikke har opdaget endnu! Del 2 – Hvorfor CRM

14 Krav til løsningen Den skulle dække vores behov – også gerne dem, vi endnu ikke kendte (basic CRM) Den skulle være let tilgængelig for ”IT-analfabeter” Den skulle kunne hænge sammen med vores øvrige systemer Vi skulle kende vores omkostning (og den skulle ikke være for stor) Den skulle være godt supporteret Del 2 – Hvorfor CRM

15 Alternativer? Store komplekse systemer (Siebel m.m)
Skræddersyede løsninger fra mindre leverandører (CDM, Software Innovation) ASP (Salesforce.com) Vi havde travlt, så der var ikke tid til dybde-analyser. Del 3 – Hvorfor Microsoft CRM

16 Microsoft CRM vs SalesForce
Samme funktionalitet – Microsoft CRM var billigere (og kendt omkostning) Salesforce.com support er i Irland Salesforce.com implementering er online-tutorial Aversion hos brugere mod browser login Del 3 – Hvorfor Microsoft CRM

17 Implementering Cubizz CRM som leverandør
3 dages ”Quick CRM” installationspakke: Dag 1: Teknisk installation Dag 2: Tilretning af system til vores behov Dag 3: Uddannelse af brugere Investering: ,- Ingen undskyldninger for ikke at anvende systemet – vigtigt for os! Del 4 – Implementering

18 Hvad har vi opnået Vi har fået samlet alle vores data ét sted, som alle har tilgang til. Det praktiske arbejde med udsendelse af nyhedsbreve, invitationer m.m. er blevet meget nemmere. Vi har fået individuel kontaktstyring og dermed historik på enkelte kunder Del 5 – Vores erfaringer

19 ”We can do better” Vi skal blive bedre til aktivitetsstyring
Næste skridt er opportunity-styring og pipeline og forecasting Del 5 – Vores erfaringer

20 Vores erfaringer Systemet kan det, vi har brug for - og mere til.
Nemt at bruge, men ikke nødvendigvis nemt at komme til at bruge (generel udfordring) Implementering er alfa & omega Support og løbende træning er nødvendig Data feed er en udfordring Del 5 – Vores erfaringer

21 Er cost/benefit målbart?
Nej ikke for os – endnu! Men vi har fået en masse ud af det: Vi har fået en nemmere hverdag Vi har fået et mentalt løft Vi er kommet nærmere vores ”Lean Mean Machine” Vi når vores tal! Del 5 – Vores erfaringer

22 Spørgsmål?


Download ppt "Julie Sandlau - fra smykkedesigner til smykkevirksomhed"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google