Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Den nye rolle for design
Mikkel B.Rasmussen
2
vs.
3
Hvem er Kontrapunkt? Nordens største designfirma Arbejder med at forene design, branding og innovation 50 ansatte - designere, historikere, psykologer, økonomer, ingeniører, computer programmører og en enkelt biolog. Researchere and spejdere i 15 storbyer over hele verden Strategisk alliance med Doblin Inc, Chicago.
5
“In most people´s vocabularies design means decoration
“In most people´s vocabularies design means decoration.....But to me, nothing could be further from the meaning of design. Design is the fundamental soul of a man-made creation” Steven Jobs
6
Svært at få en ny idé Slide 2
9
Antal mærkevarer i en gennemsnitlig butik i USA
11
Definition of insanity:
“Doing the same thing over and over and expecting a different result”
12
4% Innovation slår ofte fejl
Den gennemsnitlige succesrate for innovationsprojekter målt på tværs af industrier og lande 100
13
Nye metoder og værktøjer kan øge succesraten med 9 til 17 gange
35% 70% 4% 100
14
Myter om innovation Innovation handler om at skabe et nyt fantastisk produkt - nye produkter bliver hurtigt kopieret Innovation kommer fra at være kreativ - det handler ligeså meget om at være disciplineret Innovation er for forskere og ingeniører - det handler om mennesker og ikke kun teknologi
15
10 typer innovation Finans Proces. Produkt Leverance
1. Forretningsmodel hvordan man tjener sine penge 5. Produkt egenskab ydeevne, egenskaber og funktion 2. Netværk virksomhedens alliancer 6. Produkt system udvidede systemer der omgiver produktet 7. Service hvordan kunderne betjenes Finans Proces. Produkt Leverance Forretn. model Netværk Støtte proces Kerne proces Produkt egenskab Produkt system Service Salgs kanaler Brand Kunde oplevelse 8. Salgkanaler hvor og hvordan kunderne modtager produktet 3. Støtte processer administration af virksomheden 9. Brand hvordan du udtrykker dit tilbud til kunden 4. Kerne processer processer der giver direkte værdi Kunde oplevelse hvordan du skaber en oplevelse for kunderne
16
Volumen af innovation Sidste 10 år Hi
Lo Kerne proces Proces. Støtte proces Produkt egenskab Produkt Produkt system Service Salgs kanaler Leverance Brand Kunde oplevelse Forretn. model Finans Netværk
17
Mindre end 2 procent af alle innovationsprojekter generer 90 procent af værdien
Hi Lo Kerne proces Proces. Støtte proces Produkt egenskab Produkt Produkt system Service Salgs kanaler Leverance Brand Kunde oplevelse Forretn. model Finans Netværk
18
We don`t sell coffee We sell back the twenty minutes each day the customer will look forward to most
19
We don´t run a circus We make dreams come true
20
We don`t sell motorbikes - we sell self expression
21
Designerens nye værktøjskasse
Trendspotting Innovationsmønstre Livstilsanalyse Scenario udvikling Etnologisk analyse Flow analyse Mønster genkendelse Simulation Rapid prototyping Brainstorming Idea management
22
Radical innovators learn to live inside the
customers skin. Innovation almost never comes from an insight into an articulated need. Gary Hamel in “Leading the revolution”
23
Design User experience Marketing Engineering Attributes Manifestation
Style Sensory factors Look and feel Attributes Manifestation User experience Expectation Performance Perceived value Target market Features Price and branding strategy Technology Marketing Engineering
24
Don´t play what´s there.
Play what´s not there. Miles Davis
25
Kontakt Mikkel B. Rasmussen Kontrapunkt A/S Chr. Brygge 28
1559 København V Danmark telefon: mobil
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.