Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSteffen Ebbesen Redigeret for ca. et år siden
1
Fra skitse til prototype
2
Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien 2. Vi understøtter de studerendes designpraksis på unikke måder - skaber refleksivitet omkring praksis – der er dermed tale om et middel, der understøtter indlæringen af ‘proffesional artistry’ (altså det der ligger til grund for design) 3. Det skal indgå og være frit tilgængeligt I det åbne læringsmiljø gør uddannelser 4. Det bidrager til at gøre designrelaterede fag til refleksive praktikummer.
3
Bygger bro mellem designteori og – praksis – indlærer væsentlige kompetencer inden for design. • Conversation with the materials • Design judgment • Learning-by-doing • Professional artistry • Reflection-in/on-action • Reflective practice • Repertoire • World-making
4
Bygger bro mellem designteori og – praksis - læringsmål • Understanding Vocabulary • Appropriating Procedures • Generalizing Cases • Critical stance
5
Findings • Pilotstudier har allerede vist, at ReflecTable: 1.Bygger bro mellem teori og praksis – sætter gang I refleksioner omkring deres designproces 2.Ved fokus på proces øges de studerende forståelse af at være designere 3.Udgør en god samarbejdsøvelse 4.Synliggør gruppedynamikken 5.Tvinger – grundet reglerne – alle I gruppen på banen 6.Udfordrer projekterne, hvilket fører til nye indsigter
6
ReflecTable i det åbne læringsrum Kan tilgås af de studerende, når de har lyst: -Studieaktiviteter -Hvad de ellers “roder” med af innovative aktiviteter -Bidrager til at gøre uddannelser til refleksive praktikummer
7
Måden vi tester på Kvalitativt studie • Observationer • Interview • Refleksioner gennem essays - ReflecTable testes på førsteårsstuderende før og efter, at de har fået kendskab til designteorien
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.