Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Klasseledelse og cooperativ learning

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Klasseledelse og cooperativ learning"— Præsentationens transcript:

1 Klasseledelse og cooperativ learning
Hold 2918 og 2919 har arbejdet med klasseledelse, powerbreaks og arbejdet med forskellige faglige fokusområder i forbindelse med, at Mørke skoles ansatte arbejdede med Cooperativ learning og vi lånte eleverne.

2 Fortællinger og fotos I det følgende vil der blive vist billeder fra arbejdet på Mørke skole d. 22. marts samtidig med, at de studerende udtalelser om hvad de oplevede og lærte i forbindelse med øvelsen, vil blive fortalt i tekst. Der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem billedet og teksten

3 De studerende møder velforberedte men vildt tidligt foran seminariet og bliver kørt til Mørke skole i Bus

4 Undervisning i fællesskab
Vi vil arbejde med Den levende fortælling. Eleverne skal arbejde med norske folkeeventyr og arbejde med oplæsning og fortælling Vi underviser i fællesskab, men da vi skal arbejde med tre workshops, er der en lærer på hver. Foruden deres spisepauser, har vi tænkt os at lave løbende power pauser, når det er tiltrængt. Vi vil undersøge, hvordan det fleksible klasserum kan understøtte en procesorienteret læsestrategi, og hvordan man med få midler kan få det til at fungere.

5 ”Min morfars tænder” – del af gyserroulette
Vi har lært at børn i 2. klasse sagtens kan arbejde sammen med andre elever på tværs af fagligt niveau og sociale forskelle. Cooperativ learning strukturer var en hjælp. Vi ville have fået mere ud af dagen, hvis vi på forhånd havde talt med en af klassens lærere, men godt at være alene med klassen og få ansvaret.

6 Hvordan takler man uro? Hvordan takler man store drenge, som siger en imod?
Uh ha – man må vælge sine kampe. Det skaber uro og usikkerhed at overtage og ændre deres faste rammer og rutiner. Når man ikke har opbygget en relation til eleverne, er det svært at tage konflikter. Ved skoleovertagelser bliver pædagogik og psykologi aktualiseret i cases. Skoleovertagelse er super fedt. Rigtig god måde at blive udfordret i sin lærerrolle. Vær opmærksom på, at det tager meget lang til at forberede. Man bliver pædagogisk udfordret

7 Idræt kan være tværfagligt
Cirkler, former og funktioner Opdagelser i bevægelse

8 Det kræver meget… Vi har fået øje på, at det er muligt at inddrage flere fag i idræt. Mange opgaver løses bedst, når eleverne arbejder sammen. Fedt at afprøve andre læringsformer. Sjovt og udbytterigt som lærerstuderende, men udbyttet svarer ikke helt til forberedelsestiden… Tre stjerneøjeblikke: Da alle elever deltog aktivt i idrætsdebatten Eleverne sagde JA og var åbne God kampgejst og godt samarbejde Surt øjeblik: Da 8. klasse kom og tog fodboldbanen

9 Trætte efter en lang arbejdsdag på Mørke skole
Væsentligt når man arbejder med at udvikle arbejdet med teori og praksis – her i forbindelse med at to hold overtager en række klasser på en skole – er den efterfølgende evaluering. Der er helt klart nogle udfordringer i det at arbejde koncentreret med en skoles elever i forbindelse med, at lærere er på efteruddannelse eller lignende – hvordan får man den nødvendige indsigt og hvorledes deles viden


Download ppt "Klasseledelse og cooperativ learning"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google