Præsentation er lastning. Vent venligst

Bornholm Af Jakob Volf P..

Lignende præsentationer

Præsentationer af emnet: "Bornholm Af Jakob Volf P.."— Præsentationens transcript:

1 Bornholm Af Jakob Volf P.

2 Dag 1 Vi startede på Holstebro banegård, hvor vi med bus tog til Herning for at tage toget til København H. Da vi havde været på hoved banegården i 1½ time, skiftede vi til toget til Ystad.

3 Fra Ystad tog vi færgen, hvor alle prøvede at blive blæst omkuld ude på dækket, hvor der var meget blæst. Da vi ankom til Rønne havn, tog vi en bus til vandrehjemmet Sjøljan. Da vi kom til vandrehjemmet, og havde pakket ud, ringede de fleste hjem, for at sige de var ankommet. Efter det udforskede vi området omkring vandrehjemmet. Om tirsdagen kørte vi op til Rytterknægten med vores gode buschauffør Claus, (sådan nogle gode buschauffører burde vi også ha i Holstebro). Efter vi havde været oppe i kongemindet, som ligger på Rytterknægten, tog vi til Ekkodalen. Dag 2

4 I Ekkodalen så vi masser af skotsk højlands kvæg, der blev drevet op fra engen af en sur mand. Alle råbte også, fordi vi havde fået af vide, at der var ekko men det passede ikke. Derefter kørte vi lige et smut forbi Dueodde strand ,hvorefter vi tog til byen Svaneke. I Svaneke så vi både en bolsje, lakrids og karamel butik. Vi spiste også madpakker ude på klipperne. Efter vi alle havde fået fyldt vores maver op, var alle klar til en tur i brændegårds haven. Hvor der både var kæmpe vandrutsjebaner, dyr og alt muligt andet.

5 Dag 3 Vi startede alle dagen med at gå til Hammershus, hvor vi på museet fik fortalt en masse om Leonora Kristine og Corfitz Ulfeldt. Det foregik på den måde, at nogle af os inkl. Mig selv skulle have kostumer på og lave en slags rollespil.

6 Her ses de medvirkende fra højre: Helene, Mig selv, Emil, Tobias, Lea, Mads, Peter og Morten

7 Da vi var færdige med museet, gik vi en tur på borgen med vores guide (som var virkelig god). Derefter gik vi hen til Opal søen, hvor vi skulle rappelle og klippe klatre. Det foregik sådan, at vi først rappellede ned ved en mand, som hed Thor Og når vi så var kommet ned, gik vi over til en, som hed Odin. Ved Odin fik vi spændt et reb fast i vores karabinhage, og så skulle vi bare klatre op og så ned. Da vi kom tilbage til vandrehjemmet, slappede vi bare af.

8 Dag 4 Vi kørte med Claus til Helligdoms klipperne og den sorte gryde. Sidst nævnte har ikke noget at gøre med en jydepotte eller en gryde, nok mere en gyde for det er en lang, smal og mørk gyde/gang. Punkt 2 på dagsordnen var Gudhjem, hvor der var mulighed for røget sild og Bornholmer softice, (som før hed Krølle Bølle is).

9 Efter det kørte vi til Østerlars rundkirke
Efter det kørte vi til Østerlars rundkirke. Ved kirken så vi den gamle rustvogn, og inde i kirken var der en masse kalk malerier. Vi kom også helt op i toppen af kirken. Dagen sluttede på Natur Bornholm, hvor vi lærte en masse om sten, grundfjeld og tidsrejser.

10 Dag 5 Den femte dag stod på hjemtur. Hvor der var tid til at sove, drikke juice, cola eller hvad man nu ellers lige havde lyst til. Dagen sluttede så i Holstebro, hvor vi blev modtaget af vores forældre.

11 Medvirkende: 7.A fra Halgaard skole.

12 Vores lærere: Knud og Mette Andre: Vores buschauffør Claus Damen fra Natur Bornholm Thor Odin Obelix og alt det andet personale fra Sjøljan Og guiden fra Hammershus.

Download ppt "Bornholm Af Jakob Volf P.."