Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen i Irma Verdens næstældste supermarked,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen i Irma Verdens næstældste supermarked,"— Præsentationens transcript:

1 Velkommen i Irma Verdens næstældste supermarked,
ét af Danmarks stærkeste brands, én af Danmarks bedste arbejdspladser

2 Disponering: ”Tillids-ledelse”
Irma i telegramstil It’s all about people Praktiske eksempler og cases Formål: at inspirere En virkelig case fra en konkret virksomhed

3 Irma-pigen før nu

4 Passion: Med hjerne og hjerte brænder vi for at gøre en forskel
Mission: Sikre kunderne dagligvarer af høj kvalitet i inspirerende butikker og med excellent kundeservice Vision: Den fornyende købmandsforretning, der præger udviklingen og tiden Ambition: Større og tættere på kunderne samt modstykket til discountideologien Passion: Med hjerne og hjerte brænder vi for at gøre en forskel

5 Irmas resultater før skat

6 Irma highlights og resultater
Effektivitet Omsætning pr. medarbejder Omsætningshastighed på varer Motivation Blandt DK’s bedste arbejdspladser Nr. 18  nr. 7  nr. 16  nr. 7  nr. 5  nr Kåret til DK’s bedste store arbejdsplads i 2006 Blandt EU’s 100 bedste arbejdspladser 2003, 2005 og 2006 Kåret til EU’s bedste arbejdsplads indenfor detailhandel i 2005 og 2006 Kåret til EU’s mest troværdige virksomhed i 2006 Økonomi 53,9 mio.kr. EBIT over 2,0% Priser & awards Årets Dagligvarekæde 2002 Årets lederpris 2003 Næstbedste Supermarked i DK 2004 Slagterprisen 2005 Børsens Fødevarepris 2005 Brand Irma Superbrand Irma City Superbrand Position som kvalitets- koncept Medarbejdere og ledere Lavt sygefraværsniveau (under 3%) Lav personaleomsætningshastighed Lavt ”svind-niveau” Lavt stressniveau Vækst Butikstilgang Konceptudvikling Moderniseringshastighed Image Sympati i pressen Stærk blandt leverandører ”Darling” i fanklubben - tilfredse og loyale kunder

7 Vi er kørt i grøften! Økonomisk Held afgrund
Markedsføringens gennemslagskraft FDB – bagland og kontingenter Besparelser / effektivisering Leverandørsamarbejde Egen kraft – vores egen motiverende indsats Irma - 40 mio.kr.

8 Ledelseskonceptet i Irma
Irma har klare holdninger om mission, vision, ambition og passion Klar og tydelig værdibaseret ledelse binder det hele sammen Irma medarbejdere er i centrum for vores ”it’s all about people” ledelse Et åbent informations- system og åbne holdninger til information gør det det muligt Irma-kæden drives på et decentralt grundlag med fokus på købmandskab og lokal konkurrencekraft Irma står på et utroligt stærkt fundament med en stærk kultur og en stærkt brand

9 It’s all about people Det er mennesker, der skaber resultater Engagement og commitment fører til fantastiske resultater Motivationen stiger, når medarbejderne præger mål og rammer Lederen præger mission, vision, ambition og viser passion Værdibaseret ledelse er et stærkt værktøj Kommunikationen skal være åben, ærlig og omfattende Lederen skal kunne skabe følgeskab Medarbejdere ønsker at gøre det bedste og udvikle sig i tryghed Basis for tillidsbaseret ledelse med gensidig respekt It´s all about people ledelse

10 ”Hvordan kan man skabe engagement, begejstring, glæde, øget energi, fighterlyst og en forretningsorienteret virksomhedsstruktur uden samtidig at forbedre virksomhedens resultater?”

11 Motivationsfremmere mening med organisationen og jobbet
indflydelse på målene råderum og indflydelse på værktøjer og processer jobbet og opgaverne skal være vigtige feedback, evaluering og anerkendelse

12 Skaber opbakning til ambition Forstår og kommunikerer missionen
Viser sin passion Formidler visionen Lederen Skaber opbakning til ambition Forstår og kommunikerer missionen

13 kronen stammen rødder Irmas Værdigrundlag (nyt):
Derfor vil vi være de bedste Derfor tænker vi stort Derfor har vi det sjovt Derfor vil vi se hvor langt vi kan nå Irmas Værdigrundlag (gl.): Mål- og resultatorientering Engagement Nytænkning Ansvarlighed Omtanke kronen Irma-loven:  Det er tilladt at have succes  Vi tror, du kan  Din indsats er vigtig for os  Du er en vigtig del af vores stærke Irma-kultur  Det er hårdt og sjovt at arbejde i Irma  Vi viderebringer succes-historier  Vi fejrer vore store bedrifter  Vi lærer af vore fejltagelser  Vi er uformelle og bruger humor og selvironi til at skabe nærhed  Alt, som kan gå godt, vil gå godt stammen Universalværdier: Vi vil opføre os ordentligt  hæderlighed  anstændighed  troværdighed  ærlighed  værdighed rødder

14 Åben, ærlig og omfattende kommunikation
Ugebrev 1 side hver onsdag Fokus på succes’er, det positive og det sjove Uformel og personlig stil Læses af næsten alle medarbejdere Morgenmøde Fredag kl – 09.00 ”Speakers corner” Samlingspunkt, formidlingscenter, kulturudvikling, fællesskabsfunktion Øvrige kanaler Præget af åbenhed

15 begejstring arbejdsglæde
Vore ønsker indsats gode resultater Irmas genvej begejstring arbejdsglæde udvikling commitment engagement motivation indsats gode resultater automatisk

16 It’s all about people ledelse handler om relationen mellem mennesker
It’s all about people ledelse er mere et spørgsmål om heartware end brainware It’s all about people ledelse handler om relationen mellem mennesker It’s all about people ledelse bygger gensidig tillid og gensidig respekt mellem frie mennesker

17 Fremtidens ledelsesfokus
den åbne og motiverende ledelsesstil kontra den lukkede og politiske ledelsesstil

18 Ordentlig ledelse Ledelsesetik og moral, som holder længere end sig selv Hvor og hvornår kan man vurdere om man handler etisk i overensstemmelse med sine egne værdier? Se dig selv i øjnene i spejlbilledet eller Når det bliver en taktisk sag at forklare sine handlinger

19 Lederens ledelsesgrundlag
Hvad vil jeg skabe? Hvad vil jeg bedømme mig selv og min egen indsats på, når jeg slutter som leder? Hvad ønsker jeg andre vil sige om mig som leder? Hvilke værdier ønsker jeg at andre har oplevet igennem mig ledelse? Hvilke holdninger til ledelse er vigtige for mig? Hvilket syn har jeg på medarbejdere?

20 Lederens mission og vision
Alfred’s mission: at udvikle Irma som en ordentlig forretning og en ordentlig arbejdsplads og at bringe stafetten videre i klart bedre form. Alfred’s vision: at alle ansatte vil kunne være enige i, ”at vi gør en forskel, skaber gode resultater, har det sjovt og udvikler os” Alfred’s ambition: at ledelseskonceptet vil bestå efter at jeg selv har forladt Irma Alfred’s passion: overalt og med samtlige ressourcer at kæmpe for Irma og for ”It’s all about people” ledelse

21 Speak from the heart

22 Walk the talk …også når det koster
Ordentlig moral er vigtigere end at tjene penge Vi ønsker lavt stress niveau og dermed også kortere arbejdstid Vi ønsker fler-dimensionelle medarbejdere og ikke ”Irma-autister”

23 Bud på processen… Skabe ro i sin organisation Bekæmpe politisk adfærd
Udvikle sit ledelsesgrundlag og gøre det synligt Komme foran sine budgetter og skabe ro udadtil og opadtil Bekæmpe stress og for kraftige forandringsmængder Opbygge personlig og organisatorisk selvtillid Udvikle et sprog om ledelse

24 Forandringsgraf RESULTATER 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005
Klart og konstant koncept Fast og fokuseret strategi Konstant organisationsstruktur Identiske nøglepersoner i nøglestillinger Jobkompetence Overblik Tryghed Indsigt RESULTATER

25 Ledelsesfokus og arbejdsglæde fra ”sjov” til ”resultater” på den fede måde

26 Hør Suset En sejr fortjener at blive fejret Poul Krebs Irmas slagsang
Stemningen i Irma Historien om Irma-pigen, som rankede ryggen! Velkommen i Irma – også i de fysiske butikker!

27 ”Hør Suset” Det gælder om at finde noget
en lille bitte ting så man ved at man kan noget det gælder om at vinde noget en lille bitte sejr over sig selv og over janteloven Det gælder om at gøre noget bare lidt af det man drømmer om at sige til sig selv: Jeg fik da gjort noget! Det gælder om at turde noget bare turde ta’ de to skridt frem og sige: Her er jeg, jeg er på nu! Hør suset og ønsk hvad du vil som i glimtet af et stjerneskud hør suset vi kalder på dig nu ja, vi kalder på dig nu og lad drømmene folde sine smukkeste vinger ud Det gælder om at tro på noget tro på troen, tro på håbet og på fremtiden det gælder om at ville noget bare sig det til dig selv og ind i spejlet det skal nok blive til noget Hør suset ..... Alle og enhver har en lille bitte ting som de er gode til som de kan bruges til bare der er nogen at vise det til


Download ppt "Velkommen i Irma Verdens næstældste supermarked,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google