Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Analyse af miljøforhold

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Analyse af miljøforhold"— Præsentationens transcript:

1 Analyse af miljøforhold
Kapitel 18 Analyse af miljøforhold

2 Virksomhedens interessegrupper:
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Virksomhedens interessegrupper: Følgende interessegrupper kan især have interesse i virksomheder med et ”grønt” image: Kunderne Ejerne Ledelsen Långiverne De offentlige myndigheder Virksomhedens naboer

3 Officielle miljømærker:
Kap. 18: Analyse af miljøforhold Officielle miljømærker: EU-blomsten: 1992 Mærket gives til de varer der er mest miljøvenlige inden for en varegruppe. Det Nordiske Svane-mærke: 1989 52 produktgrupper Varerne er blandt de mest miljøvenlige indenfor sin varegruppe.

4 Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Grønne regnskaber Indhold: Miljøpåvirkninger: Forbruget af råstoffer og halvfabrikata Energiforbruget Vandforbruget Mængden af affaldsstoffer Forklaringer Handlingsplaner

5 Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Grønne regnskaber Kapitel 5 virksomheder skal udarbejde grønne regnskaber. Meget forurenende virksomheder Jernstøberi, asfaltfabrikker, slagterier, kemiske fabrikker Indsendes til Erhvervs- og selskabsstyrelsen Offentligt tilgængeligt. Andre virksomheder kan udarbejde grønne regnskaber

6 Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Miljøanalyse: Miljøindikatorer Grafiske illustrationer Indekstal

7 Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Miljøindikatorer:

8 Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Grafisk illustrationer:

9 Kap. 18: Analyse af miljøforhold
Indekstal:


Download ppt "Analyse af miljøforhold"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google