Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Virksomhedens udvikling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Virksomhedens udvikling"— Præsentationens transcript:

1 Virksomhedens udvikling
afsætning

2 Virksomhedens styringsmodel
Afsætning, EUD/EUX, F-C

3 SWOT-analysen SWOT-analysen beskriver virksomhedens interne og eksterne situation: Afsætning, EUD/EUX, F-C

4 Eksempler på iværksætters stærke sider
Iværksætter med uddannelse og erfaring Engageret og loyalt personale Produkt (unikt design, med sortiment, osv.) Virksomhedens fysiske beliggenhed Veludbygget distributionsnetværk God styr på økonomien (bogholderi og finansiering) Målrettet markedsføring Afsætning, EUD/EUX, F-C

5 Eksempler på iværksætters svage sider
Nystartet og ingen erfaring som selvstændig Manglende orden på bogholderi/økonomi Manglende kapital Hyppig udskiftning i personalet Store markedsføringsomkostninger Afsætning, EUD/EUX, F-C

6 Eksempler på muligheder
Kunders ændrede ønsker/nye trends Uopfyldte behov hos kunderne Demografi – ændring i befolkningens holdning og interesser Teknologisk udvikling Ændret lovgivning (skattelettelser og lempelse af afgifter) Højkonjunktur Nye kulturtrends Afsætning, EUD/EUX, F-C

7 Eksempler på trusler Nye konkurrenter eller hård og øget konkurrence
Stigende priser hos leverandører Finanskrise (lavkonjunktur – folk har færre penge) Ændrede holdninger blandt kunderne Distributionsproblemer Nye love og regler (øgede skatter og afgifter) Afsætning, EUD/EUX, F-C

8 Eksempel på SWOT-analyse for SAS
Afsætning, EUD/EUX, F-C

9 Formulering af virksomhedens ide
Formulering af en virksomheds ide skal kunne besvare følgende tre spørgsmål: Hvad vil virksomheden sælge? (Fx varer og tjenesteydelser) Hvem vil virksomheden sælge til? (Fx målgrupper) Hvordan vil virksomheden sælge sine produkter? (Fx pris og service) Afsætning, EUD/EUX, F-C

10 Test af en ide med swot-analysen
Afsætning, EUD/EUX, F-C

11 Strategisk planlægning
Virksomheden benytter strategisk planlægning til at sætte mål for fremtiden. De findes på 3 niveauer: Operationelt niveau – Tidshorisont op til en måned Taktisk niveau – Tidshorisont fra en måned til et år Strategisk niveau – Tidshorisont fra et til fem år Afsætning, EUD/EUX, F-C

12 Operationelle mål Operationelle mål skal være:
Realistiske – de skal kunne lade sig gøre Konkrete – der skal være ”tal på” Tidsbestemte – dato for hvornår målet skal være nået Forenelige – klart formulerede og peger i samme retning Afsætning, EUD/EUX, F-C

13 politikker Politikker er virksomhedens retningslinjer for, hvordan den skal nå de besluttede mål. Global Compact er retningslinjer for virksomhedens samfundsansvar. De fire hovedområder er: Menneskerettigheder Arbejdstagerrettigheder Miljø Bekæmpelse af korruption Afsætning, EUD/EUX, F-C


Download ppt "Virksomhedens udvikling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google