Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Din kreative online praksis! – del 2

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Din kreative online praksis! – del 2"— Præsentationens transcript:

1 Din kreative online praksis! – del 2
En del af Artcycling-forløbet Underviser: Journalist Troels Kølln for Cultura21

2 Det skal vi igennem i dag
Sådan kan du bruge Medium på forskellig vis Sådan finder du det setup, der er rigtigt for dig Sådan laver du en ny historie Opret teksten, du har med hjemmefra Arbejd med det visuelle udtryk Sådan deler du dine historier

3 Glem ”formatet” - fortæl en historie
Historier kan have mange former Blogindlæg Artikler Billedreportager Guides Kronikker og debatindlæg Videofortællinger Lydklip Hvad kan du ellers finde på?

4 Sådan deler du dit indhold
Inden for Mediums økosystem Kommentér på andres indlæg Følg andre brugere Opret en Publication: en dedikeret ”side” med dine (og måske andres) historier Uden for Mediums økosystem Facebook Twitter Dit website Osv.

5 Medium i samspil med andre platforme
Facebook Du kan dele dine historier på Facebook Du kan linke til Medium med en dedikeret knap på din Facebook Page Du kan snart udgive instant articles på Facebook via Medium Du kan endnu ikke connecte Medium til en Facebook page Webshop Du kan linke til din webshop (ved at skrive en historie om den) Men du kan ikke integrere den direkte på Medium Digitale formater Medium indlejrer automatisk indhold fra sider, som du linker til (det gælder en lang række tjenester. Fx: Youtube, Facebook, Twitter, Google Maps, Soundcloud osv. Eksempel: Hvis du indsætter et link til en Youtube-video, bliver det automatisk lavet om til Youtube-videoen.

6 Men hvorfor fortælle historier? - lav en synopsis for din forretning
Hvad er din mission?   Hvorfor er det vigtigt? Hvad gør dit arbejde væsentligt? Hvilken forskel gør du? Hvad er dit kendetegn? Prøv at finde frem til tre-fem nøgleord, der dækker det essentielle Hvad er dit ”produkt”? Vær gerne så specifik som muligt (så længe det giver mening). Du kan sagtens have flere forskellige produkter. Hvem taler du til? Hvem vil du helst have fat i? (den primære målgruppe) Hvem er også vigtig at få fat i? (den sekundære målgruppe) Hvad vil du have dem til at gøre/tænke/føle? Vær gerne så specifik som muligt. Fx: Skal de gøre noget bestemt? Skal de sidde tilbage med en bestemt følelse? Hvordan gør du det bedst? Gør dig overvejelser om, hvorfor du skriver: Er det dig som person, der skriver? Eller er det virksomheden? Vil du opnå noget med det hos målgruppen? Eller er det mere et kreativt outlet? Vil du øge dit salg? Osv.

7 Lad os komme i gang! Vi skal skrive en ny tekst
Vi skal opsætte teksten Vi skal indsætte et eller flere medier (billeder, video, lyd) Vi skal importere en tekst fra et andet site Vi skal have feedback fra andre før udgivelse Vi skal gøre klar til at dele artiklen Få hjælp her:

8 M.I.S. OPGAVER TIL NÆSTE GANG Overvej, hvad du gerne vil med det her medie (se slide 4 for spørgsmål, du kan stille dig selv) Lav en profil-tekst til Artcycling.dk


Download ppt "Din kreative online praksis! – del 2"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google