Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJulius Vestergaard Redigeret for ca. et år siden
1
KVIS Anne Danielsen 2003: Speciallæge i dermatovenerologi 2005: Speciallægepraksis, København V sammen med Rune Lindskov og Mads Nielsen
2
Hvad får en dermatolog med en travl hverdag og lang venteliste til at melde sig til KVIS? Det skulle vi! Vi sparede udgifter til datafangst modulet Kvalitetssikring er kommet for at blive, alle hospitalsafdelingerne bliver akkrediteret. Vi vil gerne vise at behandlinger i vores regi er lige så gode som i hospitals- sektoren.
3
Hvilke forventninger havde vi til projektet? Mere arbejde. At vise, at vores arbejde er af høj kvalitet.
4
Hvordan greb vi det an? Fik kontakt til vores it-udbyder Novax Fordelte skrivning af instrukser Informerede vores personale om projektet og overlod nogle opgaver til dem Øvede os på udfyldning af skemaer i NM databasen (kursus on-line)
5
Hvor meget tid brugte vi før projektet gik i gang? Svært at opgøre – Læsning – Skrivning af instrukser – Tilretning af instrukser – On-line kursus – Diskussion med personalet om deres opgaver
6
Hvordan aktiverede vi vores personale?- hvordan reagerede de? Vores personale kaster sig altid med glæde ud i nye opgaver- også denne gang. Stort engagement!!
7
Hvordan gik det? Hvad nåede vi ? - registrering i NM-databasen - skrive 13 kvalitetsstandarder og ”rydde” op og ændre procedurer - gennemført audit - deltog i slutevaluering - konstatere at vi havde styr på det meste
8
Hvordan gik det? Hvad nåede vi ikke og hvorfor? - ventetidsregistrering - en deltog ikke i audit
9
Hvordan gik det? Hvad fik vi ud af det? – Erfaring – Inspiration – Bekræftelse – Medarbejderaktivering
10
Hvad nu? Fortsætter vi arbejdet? Er vi blevet inspireret til at fortsætte arbejdet med at kvalitetssikre vores klinik?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.