Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOlivia Dalgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Præsentation 20. august 2015 Dansk Turismefremme på MID ”Made in Denmarks indflydelse på destinationen” Rasmus Jerver, Turistchef VisitVesthimmerland
2
Vi er IKKE…
3
Hvad sker der de kommende år? Flere voksen-bleer end baby-bleer (Japan 5- 10 år – verden 15-20 år) Antal 65+ årige vokser fra 15 – 25 % Antal 80+ årige vokser fra 4 – 11 % Salget af MTB, løbesko og vandrestave stiger eksplosivt Mad produktion næste 50 år svarende til al den tid, der har været mennesker på jorden → Ro, mad og fred bliver mere og mere efterspurgt
4
MAMIL´erne kommer!
5
European Bike Week
6
SIT – Special Interesse Turisme Moderne turister ønsker i stigende grad at fokusere på deres helt særlige interesser – også i ferien Turismen går fra masseprodukt mod specialprodukter – og flere, kortere ferier SIT udvider sæsonerne; vandre, sejle, cykle, dykke, lede efter fødevarer, fiske, golf etc.. SIT turister bruger generelt flere penge end gennemsnittet af turister SIT turister fortæller vidt og bredt om deres oplevelser SIT turister har høj genbesøgsrate
7
Klubber og medlemmer i Tyskland - et eksempel på SIT potentiale AktivitetAntal klubber og medlemmer CyklingUsikkert – største klub ADFC har 140.000 Medlemmer Dykning924 klubber (72.000 medlemmer) Kajak/Kano1.300 klubber (119.000 medlemmer) Lystfiskeri7.000 klubber (670.000 medlemmer) Ridning7.685 klubber (760.000 medlemmer) Sejlads1.350 klubber (188.000 medlemmer) Vandring58 foreninger (600.000 medlemmer) Motorcykler+4.000.000 indregistrerede motorcykler Golf600.000 spillere i Tyskland (150.000 i DK) Til sammenligning: Småbørns familier: ca. 430.000 i Norge (1,9 børn/familie)
8
SIT onlineadfærd og –kompetencer Der eksisterer mange SIT fora; SM og WOM SIT målgruppen sætter deres interesse i højsædet og er også aktive på disse specifikke sites, blogs og fora. Det er på hjemmesider at SIT ser informationssøgning til planlægning af rejser vigtigst, samt det er på nettet den største forskel findes på, hvor de booker deres rejse i forhold til landsgennemsnittet. SIT målgruppen bruger nettet over landsgennemsnittet.
9
Værdikæden skal udvikles Den unikke ”pakke” Overnatning Aktiviteter Det Stedbundne
10
Made in Denmark 2014 - 2016 82.000 besøgende En af de største sports events i Danmark -den største i Vesthimmerland! -Gøre turistproduktet mere skarpt i forhold til målgruppen -Kompetenceudvikling -Fokusere mere på ”FØR” og ”EFTER” eventen -Arbejde målrettet på at optimere projektorganisationen -Arbejde for en yderligere professionalisering af turisterhvervet -Fokusere på en målrettet kommunikationsstrategi
11
Hvorfor satser vi på en golfturnering?
12
Made in Denmark 2014 - 2016 Lær af – og indgå alliancer med tilsvarende destinationer Andre European Tour Tournament destinationer – samarbejde, best practice etc. Göteborg; Volvo Ocean Race Udnytte nærheden til ”storbyen Aalborg” - Nimtofte
13
Samarbejdet med Turistforeningerne Aalestrup-Farsø-Aars-Løgstør; rygraden i turismearbejdet Samarbejde-inspiration-udvikling-kompetencer Løgstørs ”Frivillighedslaug” – fantastisk.. Fredagsflækken /Tolne begejstring og entusiasme Input fra ”bonden i malkestalden” er essentielt
15
Rasmus Jerver 5. maj 2015
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.