Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAugusta Clausen Redigeret for ca. et år siden
1
Aktiv Danmark Bergen, 30. april 2008
2
Foreningen Aktiv Danmark Cycling Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Aktiv Danmarks bestyrelse Fishing Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Golf Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Wellness Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, VDK Gastronomy Denmark - Arbejdsgruppe - P rojektleder, HORESTA Aktiv Danmarks generalforsamling Sekretariat - Projektledelse: VDK
3
Aktiv Danmarks bestyrelse •Organiationer –HORESTA –Campingrådet –Danmarks Vandrerhjem –Danske Restauranter & Caféer –Feriehusudlejernes Brancheforening –Friluftsrådet –VisitDenmark •Temaer –Cykel –Fisk –Golf –Wellness –Gastronomi
4
Cycling Denmark
5
Medlemmer •130 Overnatningssteder –62 Campingpladser (13% af alle) –21 Hoteller –28 Vandrerhjem (28% af alle) –3 Bed & Breakfast –6 Feriecentre –10 Feriehusudlejere •15 kvalitetsmærkede lokalområder •7 cykelruter •3 cykeldestinationer
6
Målgrupper Karavanecyklister - Skifter overnatningssted (næsten) hver dag - Cykler på cykelruter eller destinationer - 25% af cykelturisterne Basecyklister - Bor på samme overnatningssted - Cykler dagsture i et lokalområde - 75% af cykelturisterne
8
Strategi •Service & kvalitetskoncept –Mærkningsordning •Overnatning –Krav til serviceydelser og faciliteter •Områder (basecyklister) –Krav i mærkningsordning til infrastruktur, cykeludlejning, informationsmateriale og kompetencer •Destinationer (karavanecyklister) –Krav i mærkningsordning til infrastruktur, cykeludlejning, informationsmateriale og kompetencer •Ruter (karavanecyklister) –Ingen mærkeordning endnu
9
Mærkningsordning - overnatning •Sikker cykelparkering •Logoet opsættes et centralt •Opholdsrum med minimum 3 borde og 15 stole. •Indendørs tørremulighed for tøj og udstyr. •Udlån af vigtigste værktøjer •Tilbud om vitamin- og kulhydratrig morgenmad •Købe frokostpakke til medtagning og aftensmad eller adgang til køkken. •Gæstebog •Salg eller leje af cykelkort og –guide(s). •Information om lokale forhold: –tog-, bus- og færgeplaner –cykelsmede, cykeludlejningssteder og spisesteder –Dagens vejrudsigt –Oversigt over andre kvalitetsmærkede overnatningssteder –Forslag til éndagsture i området
10
Mærkningsordning - lokalområder •Ruter –Minimum 50 km indtegnede ruter. –Ikke nødvendigvis skiltede ruter •Rutebeskrivelse –Rutebeskrivelse for hver rute. –Størst vægt i beskrivelserne på natur- og kulturmæssige seværdigheder. –Rutebeskrivelse og kort på minimum dansk, tysk og engelsk. •Cykelkort –Selvstændigt cykelkort. Ikke del af amtskort –Gerne være dækket af flere mindre kort. –Kortkvaliteten •Topografiske kort •Kort uden højdekurver og tilhørende signaturer, men med målestoksforhold, grønne områder, byer, kompas og vejnavne på cykelruterne
11
Mærkningsordning - lokalområder •Overnatningsudbud –Minimum 3 kvalitetsmærkede overnatningssteder –Minimum to overnatningstyper: –Feriehuse, camping, vandrerhjem, bed & breakfast, kroer eller hotel. •Turistbureau/destination –Gennemcyklet områdets cykelruter. –Salg af områdets cykelkort. –Bestilling af overnatning, cykelkort og cykler •Cykeludlejning –Muligt at afhente og tilbagelevere cykler alle ugens dage –God kvalitet og minimum –Minimum 6 cykler af ovenstående type. –Antallet af øvrige cykler udbydes i forhold til områdets behov. –Udlejning af voksencykler (herre- og dame).
13
17 områder for basecyklister •Bornholm •Ferieregion Sønderborg •Odsherred •Møn •Thy •Viborg-egnen •Jammerbugten •Mors •Sydfyn (Svendborg) •Langeland •Faaborg •Odder •Horsens •Vejle •Osv.
14
Produkter til karavanecyklister Temaruter •Limfjordsruten •Hærvejen •Nordsøruten •Grænseruten •Østersøruten •Berlin – København •Fjordstien Cykeldestinationer •Toppen af Danmark •Best of Aalborg •Fyn
15
Mærkeordnings relevans for medlemmerne Overnatning Områder Wellness- udbydere Restaurant Relevans
16
Hvornår får mærkeordning relevans? •Jo bedre mærkeordningen beskriver kundens kerneoplevelse –Områder –Cykelruter –Destinationer •Jo sværere kravene er at opfylde (eksklusivitet) •Jo bedre forretningsmodel med høj value for money •Mulighed for netværksdannelse og erfaringsudveksling •Synlighed og markedsføring af mærkeordningen
17
Skandinaviske cykelbrochure • Artikler, annoncer, overnatnings- index • Danmark, Norge, Sverige • 125.000 eksemplarer • Distribution o Cykel- og friluftsmagasiner o Turist- og rejsebureauer o Messer o Direkte forespørgsler
18
Tyske/hollandske cykelbrochure • DK-info, annoncer, overnatnings- index • Tyskland og Holland • 125.000 eksemplarer • Distribution o Cykelmagasiner o Messer o Direkte forespørgsler
19
Web
20
Nyhedsbrev
21
Annoncering
22
8 guidebøger
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.