Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen. HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen. HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet."— Præsentationens transcript:

1 HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen

2 HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet  Hvordan var det lige nu, at vi kom frem til at det lige blev den model  Hvilke ubesvarede spørgsmål har vi fra sidste konference

3 HANDLING OG PLAN3 Hvor er vi i processen Kort præsentation af de 4 modeller StyringØkonomi Organisation Kvalitet SWOT 1-2 KONSENSUSMODELLER 1 2 3 4 5 6 Næste konference

4 HANDLING OG PLAN4 SE WORD FIL

5 HANDLING OG PLAN5 Fokuspunkter fra 1. konference Skolerne kan få større råderum med hensyn til især: Personaleansvar – bl.a. ansættelser/afskedigelse Muligheder for fleksibel løndannelse Økonomisk omflytningsret mellem konti, overførsel af over-,underskud Udbygning af fysiske rammer Mulighed for hurtig tilpasning til virksomhedsønsker Oprettelse af flere hold – forsøgsuddannelser Samarbejde mellem skoler om nye uddannelser Ret til at lave Indtægtsdækket Virksomhed og beholde overskud Samarbejde og styrelse: Samarbejde mellem SIIP-skoler, mellem skoler-erhvervsliv udbygges Fælles mål og fælles aftaler, evt. resultatkontrakter udbygges Betydning af bestyrelser med og uden selveje Langtidsplanlægning

6 HANDLING OG PLAN6 Fokuspunkter fra 2.konference Afklaring af det juridiske grundlag for ny styrelsesordning Etablering af fagudvalg som en konstruktion mellem skolerne og SIIP? – evt. overgang for brancheudvalgene, valgperiode etc? Bevillingsmetodikken – ændres efter indførelse af skolernes selvstændige økonomiansvar? Taxametermodeller? Overgang til ny økonomistyring, hvordan, tempo, konsekvenser? Skolernes formål og aktivitet – passer nuværende lovgivning Hvordan give mere frihed i udbud og samtidig forfølge præcise politiske uddannelsesmål? SIIP – afgivelse af råderet til bestyrelser? Rekruttering til bestyrelser Hvordan komme i gang med forsøgsår? Implementering på skolerne


Download ppt "HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen. HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google