Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor."— Præsentationens transcript:

1 Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor akkreditering i speciallægepraksis? v/ FAPS’ bestyrelse 10.00Præsentation af DDKM i speciallægepraksis v/ IKAS 11.00Pause 11.15Surveyprocessen v/IKAS 11.45Introduktion til akkrediteringssite v/eKVIS 12.15Frokost 13.15Værktøjer og vejledning i arbejdet v/eKVIS 14.00Arbejde i grupper og mulighed for vejledning – inkl. kaffepause 15.00Tak for i dag og aflevering af evalueringsskema

2 Opstartsmøder Præsentation af eKVIS 3 medarbejdere Finansieret af Fonden for Faglig Udvikling af Speciallægepraksis Refererer til eKVIS-styregruppen Formål og opgaver

3 Opstartsmøder Aktører eKVIS: Enheden for kvalitet i speciallægepraksis  Vejledning og hjælpeværktøjer herunder akkrediteringssite IKAS: Institut for kvalitet og akkreditering i sundhedsvæsenet  Spørgsmål om survey - planlægning og gennemførelse DAK-E: Dansk almen medicinsk kvalitetsenhed  Teknisk hjælp til at tilgå akkrediteringssite

4 Opstartsmøder Praktiske informationer Opstartsmappen Blanketter og kompensation Internet-adgang

5 Værktøjer og vejledning i det videre arbejde i klinikkerne v/eKVIS

6 Opstartsmøder Demo af akkrediteringssitet Frivilligt, enkelt og gratis Hvem har adgang til sitet? Demo til at øve sig på

7 Opstartsmøder Indgangen til akkrediteringssitet www.eKVIS.dk

8 Opstartsmøder FROKOST

9 Opstartsmøder Arbejdet frem mod survey: Planlægning  Læs bogen med standarder  Frasorter ikke relevante standarder (brug evt. specialeguide)specialeguide  Lav tidsplan  Lav arbejdsfordeling  Beslut hvordan dokumenter skal opbevares – vil vi bruge akkrediteringssitet?  Overvej brug af netværk med kollegaer

10 Opstartsmøder Arbejdet med retningslinjer Hvad starter vi med (brug evt. oversigt over skriftlige krav)oversigt over skriftlige Start med de mest konkrete standarder Fortsæt og kom omkring alle standarder – nogle er der krav om skriftlighed andre ikke! Eksempel: Hjerte-lungeredning  Læs standard – hvilke krav er der i indikatorerne? Læs standard  Find inspiration hos kollegaerhos kollegaer  Udarbejd retningslinjen – hvad gør vi i min klinik?retningslinjen  Drøft indholdet i klinikken  Implementer

11 Opstartsmøder Arbejdet med kvalitetsmonitorering Lav den løbende kvalitetskontrolkvalitetskontrol Gennemfør journalaudit en gang årligtjournalaudit Eksempel på plan for kvalitetsovervågningplan for kvalitetsovervågning

12 Opstartsmøder De forskellige værktøjer er samlet her: http://ekvis.dk/

13 Opstartsmøder Netværksgrupper Etablering  Specialevis Organisering  Selvkørende, tovholder der kommunikerer med eKVIS  Sparring med kolleger Rådgivningsmøde  Sig til hvis eKVIS skal se dokumenter inden

14 Opstartsmøder Workshop Mulighed for drøftelser i specialerne Inspirationsark i mappen Afprøve akkrediteringssitet Drøfte netværksgrupper Én time

15 Opstartsmøder Husk at aflevere evalueringsskema og navneskilt Husk at indsende skemaer for kompensation og transportgodtgørelse Tak for i dag


Download ppt "Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google