Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kvalitetsudviklingsprojektet ”Faglig Sammenhæng” Camilla Rump Om undersøgelse af studerendes forståelse.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kvalitetsudviklingsprojektet ”Faglig Sammenhæng” Camilla Rump Om undersøgelse af studerendes forståelse."— Præsentationens transcript:

1 Kvalitetsudviklingsprojektet ”Faglig Sammenhæng” Camilla Rump Om undersøgelse af studerendes forståelse

2 Faglig sammenhæng Bernoulliligningen kan skrives: p + ½  v 2 +   gz = konstant 1.1Beskriv kvalitativt den fysiske betydning af de indgående led. 1.2Hvad er forudsætningen for at kunne anvende Bernoulliligningen? Bernoulliligningen kan skrives: p + ½  v 2 +   gz = konstant 1.1Beskriv kvalitativt den fysiske betydning af de indgående led. 1.2Hvad er forudsætningen for at kunne anvende Bernoulliligningen? Fra forudsætningstesten i 3602 E95

3 Faglig sammenhæng Fra forudsætningstesten i 3600 E95 Forklar med dine egne ord begreberne arbejde og effekt.

4 Faglig Sammenhæng Stripning Indholdet af fenol i en spildevandsstrøm skal nedbringes ved stripning med vanddamp i en fyldlegemekolonne. Spildevandsstrømmens størrelse og fenolkoncentrationen er kendt, ligesom den ønskede fenolkoncentration i den rensede vandstrøm er specificeret Hvilke yderligere specificationer har du brug for, før du kan dimensionere fyldlegemekolonnen? Stripning Indholdet af fenol i en spildevandsstrøm skal nedbringes ved stripning med vanddamp i en fyldlegemekolonne. Spildevandsstrømmens størrelse og fenolkoncentrationen er kendt, ligesom den ønskede fenolkoncentration i den rensede vandstrøm er specificeret Hvilke yderligere specificationer har du brug for, før du kan dimensionere fyldlegemekolonnen? Fra forudsætningstesten i kurset ”Øvelser i Kemiske Enhedsoperationer”

5 03 567 8 9131110 00 5 6 7 8 9 10 11 13 00 IV ca. 0% III ca. 30% I ca. 25% II ca. 45% Eksamen Sluttest Faglig sammenhæng

6 Aspekter af akademisk kompetence Faktuel viden Algoritmiske færdigheder Forståelse af teori Brug af teorien til forholde sig problemer i den virkelige verden Arbejde individuelt – teamwork Evne til at kommunikere sit fag

7 Forståelse og kompetence Forståelse Forklar, definer Intuitiv forankring Genkende i specifik såvel som generel form Oversætte mellem forskellige repræsentationer (formler, grafer, sproglige definitioner) Bruge (kompetence) Kende forudsætninger, vurdere konsekvenser Reducere/oversætte en virkelig situation til en model Skabe nye løsninger til virkelige situationer

8 Intuitiv forankring Der betragtes et vandret rør med en kontraktion, som vist på figuren. Strømningen fra plan 1 til plan 2 er friktionsfri. Trykket ved de to planer betegnes hhv. p 1 og p 2. Angiv om du forventer (begrund svaret): 1: p 1 > p 2 2: p 1 < p 2 3: p 1 = p 2 1 2

9 Ræsonnementer Redegør for et centralt element F.eks. Definer enheder for led, forklar/definer enkelte led Beskriv med dine egne ord ”Find fejl i” en given definition af et centralt element Angiv forudsætninger for en given model Afled konsekvenserne af en model, eller anvend en model på en givet fysisk situation. Kræver kvalitativ ræssoneren Vælg en passende model for en given fysisk situation Frasorter irrelevant information eller bed om mere information


Download ppt "Kvalitetsudviklingsprojektet ”Faglig Sammenhæng” Camilla Rump Om undersøgelse af studerendes forståelse."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google