Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnna Skov Redigeret for ca. et år siden
1
Sælg mere på Nettet MarketingCamp - 28.05.2013 Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
2
CustomerSense Vi hjælper virksomheder til at omsætte mere på Nettet og til at fastholde sine kunder ” ” Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
4
Den personlige købsoplevelse
7
En netbutik med personalisering Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Hun kan nok godt lide denne, fordi sidst købte hun….
9
Kundens købsoplevelse 100 % 2-3 % Det første indtryk Få kunden godt i gang Finde frem til produktet Første købsbeslutning Købsflow Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
10
Begreber
11
Collaborative filtering Jens
12
Collaborative filtering + personalisering Jens
13
Fase 1: COLLABORATIVE FILTERING
14
Produktsiden
16
80%
17
Andre Jeans fra Outfitters Nation 1 af 5 Se alle Jeans fra Outfitters Nation
18
Andre Jeans fra Outfitters Nation 1 af 5 Se alle Jeans fra Outfitters Nation Lignende jeans 1 af 5 Se alle Jeans
19
Andre kunder har også købt:
24
Læg i kurv / kryds- og opsalg
28
6% af alle kunder opgiver at købe, da de er i tvivl om produkt er lagt i kurven eller ej Kilde: Jacob Nielsen - ”E-commerce Usability”
30
Varen er lagt i din indkøbskurv 1 stk.: 4.699 kr. (inkl. moms) Du sparer: 300 kr. Acer Notebook AS369WLMi Vista 5 produkter: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Pris i alt: 6.345,80 kr. (Ex. moms)
31
Varen er lagt i din indkøbskurv 1 stk.: 4.699 kr. (inkl. moms) Du sparer: 300 kr. Acer Notebook AS369WLMi Vista 5 produkter: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Pris i alt: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Acer Notebook AS369WLMi Vista 399 DKK 540 DKK1.099 DKK Norton Internet Security 2012Office Home and Student 2010
34
4 primære årsager: 1. For høje leveringsomkostninger 2. Kunden er ikke klar til at handle 3. Produkt- og butikssammenligning 4. Produktet er for dyrt Kilde: Forrester Research 71% forlader indkøbskurven
37
Kan man sælge i købeflowet?
43
67% faldt fra her Kilde: TUI Nordic
45
Tilvalg Personoplysninger
47
Jeg accepterer StarTour’s salg- og forretningsforbindelser Resultat: 25% flere ordrer Kilde: TUI Nordic
48
Fase 2: PERSONALISERING
49
Collaborative filtering + personalisering Jens
50
Log ind er en central udfordring
52
30 – 50% vil ikke handle hos hjemmesider der kræver et log ind Kilde: Jakob Nielsen, ”E-commerce Usability”
55
Få kunden tilbage på hjemmeside
57
Undgå at spamme dine kunder
61
Velkommen tilbage, Benjamin
64
E-mail:
65
Påvirkning af kundens navigation / købeadfærd
69
Forstå kundens livscyklus – salg kan tage tid
70
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Forstå din kundes livscyklus Køber et produkt Anmelder produkt 1:1 salgsmail
71
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Du kan ikke stoppe igen…
72
Er personalisering fremtiden?
73
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. A holdet B holdet Arbejder med personalisering på tværs af web, mobil, butikker, kundeservice, mv. Skaber en individualiseret og imødekommende kundeoplevelse Har et godt salg og mange loyale kunder Fællesnævneren bliver ”standard” Skaber en standardiseret købeoplevelse, hvor kunden selv skal søge og lede efter relevante produkter og ydelser Har svært ved at konvertere kunder til besøgende, samt at fastholde dem
74
Den økonomiske konsekvens
75
Et eksempel Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. En e-handelsvirksomhed har følgende data o Årlig omsætning= DKK 10.000.000 o Konverteringsrate = 2,75% o Fastholdelsesrate= 10% o Gennemsnitlig købsrate= DKK 500 pr. kunde o Antal salg (ordrer)= 20.000 salg o Besøg= 727.273 besøgende
76
Det kommercielle resultat Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Konverteringsrate 2,75% 3,00% 10.000.000 kr. 10.909.095 kr. 909.095 kr. Fastholdelsesrate 10% 12% 10.000.000 kr. 10.200.000 kr. 200.000 kr. Gns. Ordrestørrelse 500 kr. 550 kr. 10.000.000 kr. 10.500.000 kr. 500.000 kr. Før Efter Før Efter Samlet stigning: 1.609.095 kr. Stigning
77
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Læs første 72 sider gratis www.ehandel.dk Kode: MarketingCamp Spar 299 DKK Normal pris: 995 kr. Din pris: 697 kr.
78
Mange tak for i dag Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. VIRKSOMHED:customersense.dk BLOG:benjamin-gundgaard.dk TWITTER: twitter.com/customersense
79
Hvad synes du? Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. speakerscore.com/Benjamin Benjamin
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.