Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen."— Præsentationens transcript:

1 Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen

2 Fokus på nutid og fremtid Kort om Arbejdsskadestyrelsen Kontrakternes indhold Kontraktskæden Resultatkrav Fordeling af tillæg Erfaringer Value for Money Fremtiden

3 Hovedopgaver Behandling af arbejdsskadesager Behandling af sager efter andre erstatningsordninger Vejledende udtalelser i private sager Ministerbetjening Departemental status siden 1997

4 Arbejdsskadestyrelsen Modtager cirka 40.000 nye sager om året Modtager cirka 345.000 breve om året Afsender cirka 445.000 breve om året Omregnet til fuldtidsstillinger beskæftiges cirka 351 medarbejdere Træffer cirka 100.000 afgørelser årligt

5 Direktionen Arbejdsskader Region Vest Arbejdsskader Region Øst Private forespørgsler og sager om besættelsestidens ofre Fagligt center Det lægelige område Det faglige område Service Center for politik, udvikling og drift Politisk og internationale enhed Statistik og forsknings- enhed Kommunika- tions- og IT- enheden Arbejdsskadestyrelsens organisationsdiagram Organisations- og økonomi enheden Center for sagsbehandling

6 Hovedkontrakten med BM for 2003 er inddelt i 3 områder Effekter og resultater Brug af ressourcer Intern udvikling

7 Kontrakternes indhold Fastlægges efter forhandling med departementet Ud fra mission og visioner Ud fra ønsker fra vore samarbejdspartnere

8 Inddragelse af samarbejdspartnere Forsikringsselskaber og arbejdsgivere Fagforbund og advokater Læger, sygehuse og arbejdsmedicinske klinikker Arbejdsskadeforeninger

9 Kontraktskæden Hovedkontrakten 2003 Direktørkontrakt Krav fra hovedkontrakt (80 %) Strategiske krav (20 %) Vicedirektørkontrakt Krav fra direktørkontrakt (60) IT, budget, statistik (20) Personligt lederskab (20) Team/enheds kontrakter Krav fra hovedkontrakt (80 %) Strategiske krav (20 %) Souschefkontrakter Team/enhedens resultat (60) Ledelsesudviklingsprojekt(20) Personlig vurdering (20) Chefkontrakter Team/enhedens resultat (60) Tværgående ledelse (20) Personlig vurdering (20)

10 Eksempler på resultatkrav Ministerbetjening (politisk og international enhed) Ministerbetjeningen skal ske efter de gældende retningslinjer udstukket af BM. Dette gælder hvad angår overholdelse af afleveringsfrister og kvaliteten af styrelsens bidrag. Punktet vurderes af direktionen på baggrund af et kort oplæg fra chefen for enheden med angivelse af målopfyldelsen. Shared service (personaleenhed) Styrelsen skal i 2003 bidrage aktivt til etableringen af shared service i Beskæftigelsesministeriet. Målopfyldelsen vurderes af direktionen på baggrund af Beskæftigelsesministeriets vurdering af kravet i hovedkontakten.

11 Eksempler på resultatkrav Kontrakter (budgetenhed) Opgørelsen af kontrakterne for 2003 er færdig ultimo januar 2004. Udarbejdelsen af team- og enhedskontrakterne for 2004 afsluttet efter inddragelse af chefer og medarbejdere, og ligger klar til underskrift ultimo december 2003 Brugerundersøgelse (controlling, statistik, benchmarking og forskning) Udvikling af Balance Scorecard system. Der skal være anvendelige delresultater i løbet af 200. Målopfyldelsen vurderes af direktionen efter oplæg fra chefen for enheden med angivelse af vurdering af målopfyldelsen.

12 Eksempler på resultatkrav Brugersupport (Kommunikation og IT) Tilfredsheden med brugersupporten måles ved en intern brugerundersøgelse. Det samlede tilfredshedstal skal udgøre 80. Mediestrategi (Kommunikation og IT) Enheden arbejder med implementering, vedligeholdelse og udvikling af mediestrategien, herunder udarbejdelse og implementering af SWOT-analyse. Målopfyldelsen vurderes af direktionen efter oplæg fra chefen for enheden med angivelse af vurdering af målopfyldelsen.

13 Tillægsrammen for 2003 Central pulje 1/3 Decentral pulje 2/3 Solidariske midler 20 %Individuelle midler 80 % Fordeles efter normerede årsværk inklusiv medarbejdere på barsel og elever A+PTværgåendeA+PTværgående Fordeles herefter til alle team/enheder efter kontraktsopfyldelse

14 Grundlag for tildeling af tillæg Chefvurdering Selvevaluering Kollegavurdering (konsekvens af teamstruktur) Faglighed (fx oplæring, mobilitet, aktivitet) Sociale kompetencer (fx samarbejde)

15 Positive erfaringer Fokus på strategiske mål Årlige forbedringer af resultater Øget intern konkurrence Fokus på, hvad den enkelte skal yde Øget tilfredshed blandt medarbejdere

16 Negative erfaringer ”Kontraktstænkning” Manglende samarbejde på tværs Manglende mobilitet Manglende fleksibilitet (genforhandling) Administrativt merarbejde

17 Value for Money Stigende kvalitet Øget produktivitet Decentraliseret løndannelse Alle arbejder mod samme klare mål

18 De indre linjer 2004 Værdier indarbejdes i kontrakter Få klare mål i teamkontrakter (rammer), eksempelvis nedbringelse af sagsbehandlingstid eller nedbringelse af antallet af verserende sager

19 De kommende år Koncernkontrakt for hele BM Fokus på begrænset antal eksterne mål Sammenhæng mellem resultatkontrakt og direktørkontrakt Tilgængelig på Internettet Opgavehierarkier og omkostningsbestemt regnskab


Download ppt "Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google