Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare."— Præsentationens transcript:

1 Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare reklamere i TV? Der rammer vi jo alle. Grundforløbsprojekt 2009

2 Målgruppeanalyse og valg Al den markedsføring som jeres virksomheder skal lave tager udgangspunkt i jeres målgruppe. Hvad er markedsføring egentlig? Grundforløbsprojekt 2009

3 Målgruppeanalyse og valg Begreber i målgruppe analyse og valg. –Konsumentenheder –Segmenter Grundforløbsprojekt 2009

4 Målgruppeanalyse og valg Skal man så selv finde alle de forskellige data? Magasinet Penge 22. oktober 2008 Geomatic A/S http://www.conzoom.eu/map/Default.aspx #http://www.conzoom.eu/map/Default.aspx # Grundforløbsprojekt 2009

5 Målgruppeanalyse og valg Hvorfor er det egentlig, at forbrugerne skal opdeles i segmenter? –Hvad er demografiske forhold? –Hvad er livsstil? Skal vi så bare vælge og vrage blandt demografien og livsstilen? Vi skal vælge kriterier Grundforløbsprojekt 2009

6 Målgruppeanalyse og valg En kunde kommer ud fra butikken på billedet. Fortæl om kunden. Grundforløbsprojekt 2009

7 Målgruppeanalyse og valg Hvad med denne butik? Hvem er kunderne har? http://www.streetshop.dk/ Grundforløbsprojekt 2009

8 Målgruppeanalyse og valg Når segmenterne er fundet og beskrevet, hvilket segment skal så være målgruppen? Til at foretage valget kan vi benytte SMUK modellen Grundforløbsprojekt 2009

9 Målgruppeanalyse og valg Grundforløbsprojekt 2009 SMUK modellen

10 Målgruppeanalyse og valg Målgruppen skal gøres operationel. Hvad vil det sige? F.eks. –Falck Danmark tilbyder en speciel produktgruppe til unge mellem 18 og 28 år. Bl.a. tilbyder de Falck MC basis 18-28 år. Med dette produkt får unge motorcyklister og deres motorcykler hjælp over alt i Danmark Hvordan gøres det til en operationel målgruppe? Grundforløbsprojekt 2009

11 Målgruppeanalyse og valg En eller flere målgrupper? Kan en virksomhed have mere end en målgruppe? –Eks. Kan et produkt tilpasses mere end en målgruppe? –Eks. Grundforløbsprojekt 2009

12 Målgruppeanalyse og valg Grundforløbsprojekt 2009 Ford sælger biler til mange forskellige formål. Familiebiler Varebiler 4WD Små biler Stationcars Mv.

13 Målgruppeanalyse og valg Hvem er målgruppen her? http://www.viasat.dk/havenisser?csref=fro ntpage_havenisserhttp://www.viasat.dk/havenisser?csref=fro ntpage_havenisser http://www.cillitbang.dk/inaction.php http://www.youtube.com/watch?v=mWVzO nxelo8&feature=channel_pagehttp://www.youtube.com/watch?v=mWVzO nxelo8&feature=channel_page Grundforløbsprojekt 2009

14 Målgruppeanalyse og valg Hvad gør en handelsvirksomhed så? Der er tale om B2B Hvad hvis kunden køber varen med henblik videresalg? Hvem er så målgruppen? Er det køber eller slutbruger? Hvad gør vi? Grundforløbsprojekt 2009

15 Målgruppeanalyse og valg Grundforløbsprojekt 2009


Download ppt "Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google