Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og."— Præsentationens transcript:

1 Creative Europe

2 Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og hvad kan I gøre?

3 Creative Europe - Prioriteringer 1.Transnational mobilitet af kunstnere og professionelle 2.Publikumsudvikling 3.Kompetenceudvikling

4 Creative Europe - Projekter 1.Samarbejde med min. 3 partnere i 3 lande 2.Opfylde min. ét af prioriteringsområderne 3.Europæisk dimension 4.Innovative 5.”Excellence” 6.50% - 60% støtte op til 15 mio. kr.

5 Europa for Borgerne 1.Aktiv europæisk erindring (50%, 100.000 EUR) 2.Venskabsbyer (25.000 EUR, kortere events) 3.Netværk af venskabsbyer (50%, 150.000 EUR, 4 byer) 4.Civil samfundsprojekter (50%, 150.000 EUR, 3 partnere) Gitte Smed, ghs@kulturstyrelsen.dk, t. 3373 3318

6 Viborg / The Animation Workshop

7 EURANIM (Creative Europe-projekt) 6 partnere, fransk-ledet Uddannelsesforløb Video-mapping Øge konkurrenceevne Globale ledere i sektoren

8 Kommunens rolle Konstant dialog, åbenhed En del af byudvikling Medspiller / medfinansiering Animation som indsatsområde / branding

9 Østfold / Scenekunst Østfold

10 IN SITU (Creative Europe-platform) Europæisk netværk for udvikling af kunst i det offentlige rum 21 partnere fra 14 lande Scenekunst Østfold som partner

11 Fylkens rolle Facilitator / koordinerende Synlighed Byplanlægning Partner i projektet Medfinansiering

12 Andre danske eksempler Holstebro / Odin Teatret Helsingør / Kulturværftet Vordingborg / Waves Festival Region Midtjylland / Aarhus 2017

13 Hvorfor Creative Europe?

14 ”Danmark er udkants-Europa” - Morten Thorning, The Animation Workshop, Viborg

15 Hvorfor Creative Europe Strategisk udvikling / branding Trends, inspiration og innovation Økonomi Projekter som ellers ikke havde fundet sted

16 ”Danmark er et attraktivt sted at være! Vi skal udnytte det!” - Morten Thorning, The Animation Workshop, Viborg

17 Hvad kan I så gøre? Indlede dialogen og identificere lokal excellence Deltage internationalt -> International strategi Understøtte dialogen, netværket og projekter med ressourcer -> Deltage som partner i et Creative Europe-projekt

18 Bradley Allen EU udviklingskonsulent bal@kulturstyrelsen.dk t. 3373 3322


Download ppt "Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google