Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFrederik Graversen Redigeret for ca. et år siden
1
Game of Life John Horton Conway, 1970. Martin Gardner, “Mathematical Games”, Scientific American, October, 1970.
2
Game of Life er en verden af celler i 2 dimensioner Hver celle kan være sort eller hvid nabo cellenabo Hver celle er omgivet af 8 naboceller
3
12 3 4 nabo cellenabo Verden ændrer sig trinvist. I hvert trin afgøres om en celle skal være sort eller hvid efter fire regler: 1. En sort celle med mindre end 2 sorte naboer bliver hvid. 2. En sort celle med mere end 3 sorte naboer bliver hvid. 3. En sort celle med 2 eller 3 sorte naboer forbliver sort. 4. En hvid celle med nøjagtig 3 naboer bliver sort.
4
Verden til at begynde medVerden efter første trin
5
Verden til at begynde medVerden efter første trin
8
1 23 45
9
Gospers Glider Gun
10
12 3 4 nabo cellenabo Sorte celler er beboede, hvide er tomme. 1. En beboer med mindre end to levende naboer dør af ensomhed 2. En beboer med mere end 3 levende naboer dør af overbefolkning 3. En beboer med 2 eller 3 levende naboer overlever 4. I en tom celle med nøjagtig 3 levende naboer fødes en beboer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.