Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Opret en butik på internettet ved hjælp af en webshop

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Opret en butik på internettet ved hjælp af en webshop"— Præsentationens transcript:

1 Opret en butik på internettet ved hjælp af en webshop
Opret en Webshop Opret en butik på internettet ved hjælp af en webshop

2 WebShop Administration og Vis Butik
WebShoppen består af en administrationsdel, som kun du kan se. Her skal du oprette butikken, arbejde med den og sætte dine varer på hylderne. Når du har foretaget dig noget, er det en god ide at klikke på ”vis butik” og ”publicer”. Her kan du se hvordan butikken ser ud for kunden. Du skal logge dig på Administrationen for at oprette og arbejde med din butik.

3 Opsætning af butik Du skal starte med at opsætte og designe din butik ud fra skabeloner. Det er her du skal vælge hvordan butikken skal se ud fra nogle skabeloner som du kan vælge imellem, samt hvilken farve den skal have. Du kan også vælge at få uploadet banner og dit logo.

4 Først skal vi vælge sprog til butikken.
Her kan du vælge hvilket sprog din butik skal have. Butikken har dansk som standard sprog. Du skal derfor ikke indstille den hvis din butik skal have dansk som sprog.

5 Klik på fanen indstillinger og vælg sprog.

6 Klik på rediger for at ændre sprog. Standard er dansk.

7 Her er ser du indstillingerne til dansk
Her er ser du indstillingerne til dansk. Skal din forretning være til danske kunder, skal du ikke ændre noget.

8 Længere nede i skærmbilledet vælger du tema (template)
Længere nede i skærmbilledet vælger du tema (template). Her skal du prøve dig frem til hvad du synes om. Dette kan du senere vende tilbage til, når du har fået varer på hylderne.

9 Vælg farve på det tema (templates) du har valgt
Vælg farve på det tema (templates) du har valgt. Vælg fanen Udseende, Indstillinger, Temafarver. Her kan du klikke på selve farven og ændre den.

10 Hvis du ønsker et banner i din butik kan du uploade et
Hvis du ønsker et banner i din butik kan du uploade et. Vælg fanen Udseende, Indstillinger, Topbanner. Klik på overfør og vælg et banner fra din computer. Klik på ok.

11 Her ser du et af billederne fra et banner som er blevet uploaded når du har klikket på indsæt.

12 Du kan også uploade et Logo: Vælg fanen Udseende, Indstillinger, Logo
Du kan også uploade et Logo: Vælg fanen Udseende, Indstillinger, Logo. Klik på overfør og vælg et logo på din computer.

13 Favorit ikon. Du kan her uploade et ikon, som vises lige før din url adresse i browserens adresse linje. Vælg fanen Udseende, Indstillinger, Favorit . Her kan du eksempelvis vælge dit logo.

14 Tekstsider Vi skal nu gennemgå de tekstsider som er standard på shoppen og som du kan redigere i – eksempelvis tilføje din butiks navn. Tekstsiderne er oplysninger til kunderne omkring bestilling, betaling, fortrydelsesret, levering, personlige oplysninger og reklamationsret.

15 Her kan du tilføje de tekstsider som besøgende kan læse
Her kan du tilføje de tekstsider som besøgende kan læse. Vælg tekstsider, sider. Der er oprettet standardtekster vedrørende handelsbetingelser. Du kan se og redigere i teksten på de forskellige punkter ved at klikke på rediger eller overskriften.

16 Bestilling: Du kan selv ændre, slette og tilføje tekst.

17 Betaling: Her kan du blot sætte navnet ind på din butik og bruge standardteksterne.

18 Fortrydelsesret. Brug teksterne som følger lovgivningen
Fortrydelsesret. Brug teksterne som følger lovgivningen. Lovgivningen siger at kunden skal have oplyst sine rettigheder.

19 Levering

20 Personlige oplysninger

21 Reklamationsret: Brug teksterne, da lovgivningen siger at kunden skal have oplyst sine rettigheder.

22 Tilføj E-mailadresser
Tilføj adresser. Her kan du vælge at få en når der kommer en ny ordre. Klik på indstillinger, informationer, adresser. Ny ordre: Udfyldes hvis du ønsker at din shop skal sende en , når en ny ordre er afsluttet i shoppen. Ny Kunde: Udfyldes hvis du ønsker at shoppen skal sende en , når en ny kunde har registreret sig i din shop. Standard: Dette felt skal udfyldes.

23 Generelle indstillinger
Generelle indstillinger. Her vælger du de generelle indstillinger til shoppen. Du finder de generelle indstillinger til Salg under ”Katalog”, ”Indstillinger” hvorefter du klikker på ”Generelt”

24 Generelle indstillinger. Gennemgang af skærmbilledet.
Luk shop Markering for om shoppen / hele websitet skal lukkes, så ingen besøgende kan komme ind i din shop.  Når du lukker din shop kommer en editor frem, og nu kan du så lave en pæn besked til dine kunder om hvornår din shop igen er åben.   Varianter i søgeresultat Markering for at produktvarianter bliver vist, når kunder laver en søgning i shoppen. Konfigurator: Vis pris Markering for at de enkelte produkter i produkt konfiguratoren bliver vist med priser i shoppen, når en kunde ændrer på et produkt. Hoveddomæne pr. sprog Hvis denne funktion er aktiveret, vil brugeren blive omdirigeret til det hoveddomæne der er på det sprog, de besøger shoppen med. Hvis du f.eks. har 3 domæner tilknyttet en dansk shop, vil kunden blive henvist til hoveddomænet på dansk, når kunden besøger din shop. Partner cookie udløbsdato Hvor mange dage der skal gå, før shoppen ”glemmer” at et besøg er kommet fra en partner. Reserver lager Når en kunde lægger et produkt i indkøbskurven, kan du med denne markering bestemme, at produktet samtidigt skal reserveres på dit varelager, og dermed ikke kan købes af en anden kunde. Indkøbskurv udløber Den tid der skal gå før kundens indkøbskurv udløber, hvis kunden ikke har været aktiv i din shop. Når kurven er udløbet, skal kunden igen finde produkterne og lægge dem i en ny kurv for at købe dem. Køb gå til Angiv hvilken side kunderne skal dirigeres hen til, når kunden har lagt et produkt i kurven. Kommentar til bestilling Markering for at det skal være muligt for kunder at lave en kommentar ved bestilling af produkter i shoppen. Husk login udløbsdag Markering for at shoppen skal hjælpe dine kunder med at huske deres adgangskode. Når du markerer denne, vil du få mulighed for at indstille hvor lang tid shoppen skal huske kunden. Kunderegistrering Markering for om kunder skal have mulighed for at registrere sig i din shop. Hvis kunden er registreret, er det muligt for kunden at logge ind i shoppen og se status for ordrer, kunden kan blive tildelt rabatter m.m. Anonym kunde Markering for om det skal være muligt at købe produkter i shoppen uden at registrere sig. Bemærk at enten kunderegistrering eller Anonym kunde skal være aktiv. (begge kan være aktiv på samme tid)

25 Produktskabeloner Produktskabeloner
Du kan finde produktskabelonerne under "Katalog" > "Indstillinger" hvorefter du klikker på "Produktskabeloner” I "Produktskabeloner" kan du tilføje skabeloner for dine produkter. Du kan bruge produktskabeloner til at lave nogle prædefinerede skabeloner, som du kan bruge når du opretter de enkelte produkter. Hvis du f.eks. har 100 produkter, hvor det eneste der ændrer sig fra produkt til produkt er navn og billede. Ved at bruge en skabelon opretter du standardværdier for alle de produkter du skal oprette på en gang, i stedet for at gøre det for alle 100 produkter. Det eneste du skal gøre pr. produkt er at angive navn og billede. De enkelte funktioner og datafelter for produktskabeloner er de samme som for normale produkter, hvorfor du blot skal læse beskrivelsen af produkter inden du begynder at oprette produktskabeloner.

26 Skærmbillede for oprettelse af en produktskabelon
Skærmbillede for oprettelse af en produktskabelon. Klik på Katalog, indstillinger, produktskabeloner, tilføj.

27 Gennemgang af skærmbilledet: Produktskabeloner
Vælg produkttype: Eksempelvis Produkt Vælg navnet: Eksempelvis Ringe Vælg standard produktkategorien Vælg momsgruppen

28 Produktflag Produktflag
Du kan finde produktflag under "Katalog" > "Indstillinger" hvorefter du klikker på "Produktflag" Produktflag bruges sammen med produktet i shoppen for at fange kundens opmærksomhed. Produktflaget er vist med en lille illustration, som kan bruges til at vise noget særligt om det pågældende produkt, så som "på tilbud", "nyt produkt", "speciel pris" m.m. Du sætter produktflaget på hvert enkelt af dine produkter.

29 Produkter Vi skal nu se hvordan man opretter et produkt på shoppen.
Først skal vi have oprettet en produktkategori: ”Ringe” I fanen ”Katalog”, skal du klikke på ”Produktkategorier” og ”Tilføj produktkategori”

30 Skærmbilleder: Tilføj produktkategori

31 Gennemgang af skærmbilledet: Tilføj produktkategori
Aktiv: Sæt hak her hvis produktkategorien skal være aktiv. Giv produktkategorien et navn: Ringe Giv en kort beskrivelse Giv en egentlig beskrivelse Meta: En kort beskrivelse til søgemaskiner af den pågældende side. Bør være mellem 120 og 160 tegn. Meta søgeord: Søgeord til søgemaskiner som kan bruges til at finde den pågældende side. Bør være mellem 1 og 5 søgeord adskilt med komma. Klik på gem og publicer øverst til venstre. Efter oprettelsen af en produktkategori, har du mulighed for at redigere i kategorien via menuen til venstre.

32 Rediger produktkategori
Generelt: Her kan du uploade et billede til kategorien. Produkter: Her kan du tilknytte og fjerne produkter i de enkelte kategorier. Sortering: Du kan ændre rækkefølgen på de kategorier som bliver vist. Det gør du ved at finde den kategori du vil have ændret placeringen på, klikke med musen (og hold museknappen nede), hvorefter du med musen flytter kategorien op eller ned.

33 Tilføj Produkt Vi skal nu tilføje et produkt i produktkategorien: Ringe Du vælger fanen ”Katalog” hvorefter du klikker på ”Produkter” og klikker på ”Tilføj produkt”.

34 Skærmbillede: Tilføj Produkt

35 Gennemgang af skærmbilledet: Tilføj produkt.
Produkttype: Vælg Variant Produktskabeloner: Blank Navn: Produktnavn Aktiv: Markering for om produktet er aktivt efter oprettelsen Kan købes: Markering for om produktet skal kunne købes. Synlig: Markering for at produktet skal være synligt for kunderne. Søgbart: Markering for om det skal være muligt for kunder at finde produktet via søgning i shoppen. Varenr.: Eget varenummer der identificerer produktet. Producentens varenummer Producent. Her kan du vælge en af de producenter du har oprettet i shoppen. Standard produktkategori: Her vælger du ringe Moms: Her vælger du 25% Datointerval: Skal som udgangspunkt ikke udfyldes Klik på gem Du har nu gemt produktet. For at komme videre skal du redigere produktet.

36 Rediger Produkt Efter oprettelsen af et produkt skal du redigere det v.h.a. en menu som kommer op til venstre i skærmbilledet. Ved redigeringen beskriver du produktet, prissætter det, uploader billeder med mere.

37 Skærmbillede: Rediger produkt

38 Gennemgang af skærmbilledet: Rediger produkt.
Generelt: Her er de data som du har oprettet produktet med.

39 Beskrivelse: Her laver du en kort samt en længere beskrivelse af produktet. Du laver også en Meta beskrivelse på 120 til 160 tegn samt udfylder Meta søgeord med 1 til 5 søgeord. Husk at klikke på gem.

40 Priser: Her taster du salgsprisen
Priser: Her taster du salgsprisen. Du har også mulighed for at taste din kostpris, hvilet vil være skjult for kunden. Du kan også sætte produktet på tilbud i en given periode. Husk at klikke på gem.

41 Lager

42 Gennemgang af skærmbilledet: Lager
Lagerstyring Markering for at du vil bruge aktiv lagerstyring for produktet. Bemærk: Hvis du bruger varianter, så skal du ind og sætte lagerstyring på hver enkelt varianttype. Auto-lager Markering for at lagerstatus automatisk fratrækkes det antal produkter, som kunden køber i shoppen. Deaktiver lager ved 0 stk. Markering for at kunder ikke kan købe produktet, hvis lagerbeholdning viser, at produktet ikke er på lager. Begræns køb til antal på lager Markering for at du ønsker at begrænse dine kunder til kun at kunne købe det antal produkter, der er på lager. Lagertype Vælg lagertype. Du har mulighed for at anvende flere forskellige lagertyper i din shop. Læs mere om lagertyper her. Antal Aktuel lagerbeholdning for produktet. Reserveret Antallet af produkter der er reserveret på lageret, og derfor ikke kan sælges.  De produkter der er reserveret, er produkter som kunder har i en aktiv indkøbskurv, og kan derfor ikke ændres i dette billede. Du kan bestemme om du ønsker at din shop skal anvende lagerreservation eller ej på denne side. Genbestilling min. antal Når lagerantallet når ned på tallet der er angivet her, vil der på lagerliste siden være markeret, hvilke der skal genbestilles. Tilgængelighedsdato Hvis der ikke er flere produkter på lager, kan du skrive en besked om hvornår produktet kommer på lager igen. På denne måde har dine kunder en chance for at se, hvor lang leveringstid der vil være på produktet. Leveringstid (dage) Antal dage der er til levering af produktet. Dette tal bliver vist ude i shoppen, sådan at kunden kan se forventet leveringstid. Lokation Hvis du anvender lokationsstyring af dit lager, kan du her angive produktets lokation på dit lager.

43 Indsæt Billeder Klik på overfør
Vælg et eller flere billeder fra din computer Klik på indsæt Billederne står øverst til venstre Marker de billeder som du vil indsætte og klik på indsæt.

44 Skærmbillede af Indsæt billeder

45 Sådan ser varen ud i butikken

46 Opret relateret produkt
Har du varer som ligner hinanden, eksempelvis sølvringe hvor designet næsten er ens, kan det være en god ide at oprette et relateret produkt. Når kunden er inde på den pågældende vare, kan kunden se mindre billeder af de relaterede produkter, og blot klikke på et af billederne for at komme til varen. Du skal starte med at gå ind på den vare som du vil oprette et relateret produkt til.

47 Når du er inde på varen, skal du i venstre side klikke på Relateret produkt.

48 Du skal indtaste et søgeord, det kan eksempelvis være navn eller varenummer på det produkt som du vil oprette som relateret. Klik på søg, varen kommer frem og du skal sætte et hak i boksen ”Ved tilføj, opret relation på det relaterede produkt”. Klik på tilføj.

49 Du kan under billederne fra produktet se feltet ”Relaterede produkter:” og varenummeret som du har tilføjet. Du kan tilføje flere produkter.

50 Lagerliste Du kan få vist en oversigt over alle produkter med varenummer, navn, antal på lager, antal i ordre og priser. Ved at klikke på overskrifterne for hver kolonne, kan du sortere lagerlisten efter eget ønske. Du kan også klikke på det enkelte produkt, hvis du ønsker at redigere det. Du kan ændre antal på lager og salgspris. Når antal på lager er nede på eller under minimum antal for genbestilling, bliver det vist med en rød baggrund, hvilket indikerer at du skal genbestille. Det giver et godt overblik.

51 Skærmbillede Lagerliste

52 Enheder Du kan selv oprette en enhed som du efterfølgende bruger når du opretter en vare. Vi skal nu oprette en enhed med navnet: ”Par”. Enheden ”Par” skal vi oprette, fordi vi sælger øreringe og den skal bruges til at beskrive at kunden bestiller et par øreringe. Enheder finder du i fanen ”katalog” og ved at klikke på indstillinger. I venstre side skal du klikke på enheder.

53 Her har vi et skærmbillede hvor der allerede er oprettet nogle enheder
Her har vi et skærmbillede hvor der allerede er oprettet nogle enheder. Vi vil nu tilføje et nyt ved at klikke på ”tilføj” i venstre side.

54 Du skal nu vælge enhed ved pilen
Du skal nu vælge enhed ved pilen. Skriv par i feltet ”beskrivelse” og det samme i feltet ”beskrivelse flertal”. Ved faktor skriver du 1. Klik på ”gem” Når du efterfølgende skal oprette et produkt, kan du i ”beskrivelse” vælge mellem flere enheder og nu også par.

55 Producenter Du kan finde producenter under ”Katalog”, ”Indstillinger”, hvorefter du klikker på ”Producenter”. Når du opretter et produkt, har du mulighed for at tilknytte en producent til produktet, sådan at kunden kan se, hvem der har produceret det. Der kan desuden tilknyttes et billede, så f.eks. Producentens logo vises i shoppen hver gang kunden kommer ind på produktet.

56 Statistik Statistik Du finder de enkelte statistikpunkter i "Statistik" menupunktet på webshoppen. Det er i denne menu, at du kan danne dig et overblik over f.eks. hvor mange der besøger din butik, hvor mange ordrer du får, antal nye kunder, omsætningstal, hvilke varer der er ”kritiske” - altså varer du snart skal tænke på at få på hylderne igen - og meget mere. Fælles for alle statistikmenuer er, at de alle i venstre side indeholder følgende 3 hovedoverskrifter: Funktioner Under ”Funktioner” finder du oversigter med vigtige data fra din WebShop, som kan hjælpe dig med at få et overblik over udviklingen i butikken.    Information Under ”Information” ser du relevante sammendrag og nøgletal, der beregnes på baggrund af de samlede data fra netop dét punkt, du har klikket på. Søgning Under ”Søgning” har du mulighed for at se statistik indenfor et specifikt tidsinterval, du selv kan angive. Det er desuden i dette felt, at du har mulighed for at eksportere statistikken til en CSV/XML-fil.

57 Betalingsformer Du skal nu vælge hvilken muligheder kunden skal have for at betale for varerne. Du skal vælge fanen ”Salg” og klikke på ”indstillinger”. I venstre side skal du klikke på ”Betalingsformer”. Her kan du se de betalingsformer som du har oprettet. For at oprette en betalingsform, skal du klikke på ”Tilføj” i venstre side.

58 Skærmbillede: Betalingsformer

59 Gennemgang af skærmbillede: Betalingsformer.
Aktiv Markering for om betalingsformen skal være aktiv. Navn Indtast navn på betalingsformen f.eks. Bankoverførsel Gateway Angiv hvilken gateway du ønsker at benytte til betalingsformen. (Et eksempel vises i næste dias) Momsgruppe Vælg en momsgruppe. Kundegruppe Vælg om den pågældende betalingsform kun skal være synlig for en bestemt kundegruppe Pris Angiv en pris her, hvis kunden skal betale en fast pris for at benytte betalingsformen Procent Angiv en procentsats her, hvis kunden skal betale en procentdel af beløbet der købes for i gebyr for at benytte betalingsformen Min. beløb Angiv evt. et minimumsbeløb, som kunden skal købe for, for at få fremvist denne betalingsform. Begrænset til lande Markering for om betalingsformen skal begrænses til bestemte lande. Hvis du markerer dette, vil en ny menu der hedder ”regler” åbne sig, og her kan du så efterfølgende vælge de lande betalingsformen skal bruges for. De lande du ønsker at betalingsformen skal gælde for, markeres blot på listen.

60 ScanNet Betalingsmodul
Eksempel på Gateway, hvor du vælger et ScanNet Betalingsmodul og hvor du kan bestille det via PBS. ScanNet Betalingsmodul Kreditkortbetaling der understøtter Dankort, Visa, Mastercard, Eurocard, Visa Electron, Maestro og JCB. Kræver internetaftale med PBS som kan bestilles her:

61 Uddrag af ”Lov om visse forbrugeraftaler”
Her finder vi paragrafferne som vedrører slag på internettet. Vi skal have kendskab til lovens område og definitioner Vi skal have kendskab til Fortrydelsesfristen og dens beregning.

62 Lovens område og definitioner.
§ 1. Loven finder anvendelse på forbrugeraftaler, jf. § 3, og på erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne aftaler. § 3. Ved en forbrugeraftale forstås i denne lov en aftale, som en erhvervsdrivende indgår som led i sit erhverv, når den anden part (forbrugeren) hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Stk. 2. Den erhvervsdrivende har bevisbyrden for, at en aftale, den pågældende har indgået, ikke er en forbrugeraftale. Stk. 3. Under i øvrigt samme betingelser som nævnt i stk. 1 finder loven tillige anvendelse på aftaler om varer og tjenesteydelser fra ikkeerhvervsdrivende, hvis aftalen er indgået eller formidlet for sælgeren eller tjenesteyderen af en erhvervsdrivende, samt på erhvervsdrivendes henvendelser med henblik på indgåelse af sådanne aftaler. § 4. Som fjernsalg betegnes aftale om varer, tjenesteydelser eller løbende levering af varer eller tjenesteydelser, når aftalen 1) indgås ved brug af fjernkommunikation, det vil sige ved kommunikation, der foregår, uden at forbrugeren og den erhvervsdrivende mødes fysisk, og 2) indgås som led i et system for fjernsalg, som drives af den erhvervsdrivende.

63 Fortrydelsesfristen og dens beregning.
§ 18. Vil forbrugeren bruge fortrydelsesretten, skal forbrugeren benytte den fremgangsmåde, der følger af § 19, stk. 1 og 2, inden for en frist på 14 dage, ved aftaler om individuel pensionsordning dog inden for en frist på 30 dage. Stk. 2. Fristen regnes fra det seneste af følgende tidspunkter: 1) Den dag, hvor aftalen indgås, hvis aftalen vedrører en tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, og i andre tilfælde den dag, hvor forbrugeren har fået det købte eller den første levering i hænde, eller 2) den dag, hvor forbrugeren har modtaget de oplysninger, som det efter kapitel 3 påhviler den erhvervsdrivende at give på papir eller andet varigt medium. Stk. 3. Ved fjernsalg af varer udløber fristen senest 3 måneder efter den dag, hvor forbrugeren fik varen, det første parti heraf eller den første levering i hænde. Ved fjernsalg af ikkefinansielle tjenesteydelser udløber fristen senest 3 måneder efter aftalens indgåelse. Stk. 4. Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en ikkefinansiel tjenesteydelse eller en vare, som skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, gælder fortrydelsesretten kun, indtil udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen begynder, når forbrugeren forinden har givet sit samtykke til, at den erhvervsdrivende kunne begynde udførelsen m.v. inden fortrydelsesfristens udløb. Denne begrænsning i fortrydelsesretten gælder dog ikke, hvis den pågældende aftale vedrører løbende levering og er indgået under eller i forbindelse med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse til forbrugeren uden dennes forudgående anmodning. Stk. 5. Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en finansiel tjenesteydelse, gælder fortrydelsesretten kun, indtil aftalen efter forbrugerens udtrykkelige samtykke er blevet helt opfyldt af begge parter. Stk. 6. Har forbrugeren fortrydelsesret efter § 17, stk. 1, jf. § 2, stk. 2, nr. 2, litra a, og angår aftalen en tjenesteydelse eller en vare, der skal fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle behov, kan det aftales, at den erhvervsdrivendes ydelse skal påbegyndes på et nærmere angivet tidspunkt inden 14 dage efter aftalens indgåelse, og at fortrydelsesretten i givet fald skal bruges inden påbegyndelsen. Dette gælder dog kun, hvis forbrugeren, da denne anmodede om den erhvervsdrivendes besøg, vidste eller burde vide, at den pågældende tjenesteydelse eller vare falder inden for den erhvervsdrivendes virksomhedsområde. Vil forbrugeren bruge fortrydelsesretten, skal underretning herom være kommet frem til den erhvervsdrivende inden det i 1. pkt. nævnte tidspunkt. Stk. 7. Falder den sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

64 Fremgangsmåden ved brug af fortrydelsesretten
§ 19. Forbrugeren skal inden udløbet af den fortrydelsesfrist, der følger af § 18, underrette den erhvervsdrivende om, at forbrugeren vil bruge fortrydelsesretten, jf. dog stk. 2. Det er tilstrækkeligt for overholdelse af fristen, at underretningen, når den foreligger på papir eller et andet varigt medium, som modtageren har adgang til, er afsendt inden fristens udløb. Stk. 2. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende. Omkostningerne ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. Har den erhvervsdrivende i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerne ved tilbagesendelse dog den erhvervsdrivende. Stk. 3. Forbrugeren kan endvidere bruge fortrydelsesretten ved at undlade at modtage eller indløse en forsendelse fra den erhvervsdrivende. Betingelser for at udøve fortrydelsesretten ved aftaler vedrørende køb af varer § 20. Fortrydelsesretten er betinget af, at det modtagne overgives til den erhvervsdrivende på dennes forretningssted i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret, og ved køb af varer uden for fast forretningssted er fortrydelsesretten betinget af, at forbrugeren holder det modtagne til disposition for den erhvervsdrivende i væsentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde. Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, uden at beskadigelsen eller forringelsen skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra forbrugerens side, bevarer forbrugeren sin fortrydelsesret. Stk. 3. Forudsat at forbrugeren udtrykkeligt er gjort opmærksom herpå, gælder fortrydelsesretten ikke for 1) varer, der er taget i brug, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi, og 2) forseglede lyd- eller billedoptagelser eller edb-programmer, hvis forbrugeren har brudt forseglingen.


Download ppt "Opret en butik på internettet ved hjælp af en webshop"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google