Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Revisionsydelser og økonomisk rådgivning

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Revisionsydelser og økonomisk rådgivning"— Præsentationens transcript:

1 Revisionsydelser og økonomisk rådgivning
17. november 2018 Revisionsydelser og økonomisk rådgivning DE-økonomi- og administrationschefkonference den 27/ Rammeaftalen er fra 1. juni Rammeaftalen er frivillig og hvad vil det sige Hvem er jeg.

2 Agenda Hvilke ydelser kan institutionerne købe på rammeaftalen?
17. november 2018 Agenda Hvilke ydelser kan institutionerne købe på rammeaftalen? Hvordan tilslutter man sig og anvender aftalen via direkte tildeling og miniudbud? Priser, vilkår og evt. besparelsespotentiale Jeg vil til slut vise jer hvor I finder dokumenterne på ski’s hjemmeside.

3 Hvilke ydelser er omfattet af aftalen?
Lovpligtig revision Intern revision Udvidet forvaltningsrevision Tilskuds- og projektregnskaber Udvidet IT sikkerhedsrevision Generel økonomisk rådgivning Skat Moms og afgifter Administrative serviceydelser Rammeaftalens bilag F beskriver aftalens anvendelsesområde

4 Rådgiverkategorier 1 (fx revisorelev/trainees)
17. november 2018 Rådgiverkategorier 1 (fx revisorelev/trainees) 2 (fx revisorassistent/juniorassistent) 3 (fx assistent/seniorassistent) 4 (fx supervisorer eller teamleder) 5 (fx manager/specialister) 6 (fx seniormanager/seniorspecialister) 7 (fx partner/directors/seniorspecialister)

5 Hvordan bruger du rammeaftalen?
17. november 2018 Hvordan bruger du rammeaftalen? Dit behov Køb af revisionsydelser for under kr pr. leveringsaftale Direkte tildeling: Kaskademodel: Der tildeles til leverandør nr. 1 i kaskaden. Ved afvisning eller manglende svar springes videre til nr. 2 i kaskaden osv. Køb af revisionsydelser for kr eller derover pr. leveringsaftale Miniudbud: Organisation og bemanding % Løsningsbeskrivelse 20-30% Pris % Der er ikke frit valg mellem leverandører, men der skal ”tildeles” ordre ud fra rammeaftalens retningslinjer Mulighed for køb af supplerende ydelser – må ikke overstige 50 % af leveringsaftalens samlede vederlag

6 Der tildeles ud fra kaskademodellen
17. november 2018 Der tildeles ud fra kaskademodellen BDO KR Godkendt revisionsaktieselskab BDO Statsautoriseret Revisionsaktieselskab PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab EY (tidligere KPMG) Deloitte Revisionsinstituttet Statsaut. Revisionsaktieselskab RSM plus P/S Alene ved afvisning eller manglende svar kan der springes i kaskaden. Svarfrist 3 arbejdsdage.

7 Aftaleindgåelse – Bilag C3 – Leveringsaftale
17. november 2018 Aftaleindgåelse – Bilag C3 – Leveringsaftale Leveringsaftalen kan vare op til 7 år. Opsigelsesvarsel Kunden og leverandøren kan opsige leveringsaftalen skriftligt til ophør til udgangen af regnskabsåret, dog således at leverandøren færdiggør det igangværende regnskab. Aftalen kan hentes på SKI’s hjemmeside

8 Priser Medgået tid Virksomhedens navn:
17. november 2018 Priser Virksomhedens navn: Rådgiverkategori 7 f.eks. Partner director/ seniorspecialist Rådgiverkategori 6 f.eks. Seniormanager/ seniorspecialist Rådgiverkategori 5 f.eks. Manager/ specialist Rådgiverkategori 4 f.eks. Supervisor/ teamleder Rådgiverkategori 3 f.eks. Assistent/ seniorassistent Rådgiverkategori 2 f.eks. Revisorassistent/ juniorassistent Rådgiverkategori 1 f.eks. Revisorelev/ trainees BDO KR Godkendt revisionsaktieselskab 1.400 900 700 450 350 250 200 BDO Statsautoriseret Revisionsaktieselskab 1.450 950 800 550 400 Deloitte 1.500 1.375 1.000 775 650 525 100 EY 1.600 1.100 600 PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab 1.800 500 150 Revisionsinstituttet Statsaut. Revisionsaktieselskab 1.150 975 875 RSM plus P/S 750 Medgået tid

9 Miniudbud Tildeling ved miniudbud
17. november 2018 Miniudbud Ved tildeling af kontrakter på kr og derover tildeles ved miniudbud Miniudbud er en fornyet konkurrence mellem leverandørerne på aftalen Alle leverandører skal inviteres med i konkurrencen Kunden er ansvarlig for gennemførslen af miniudbuddet Miniudbudsmateriale tilgængeligt (skabeloner) Kun RA-leverandører kan byde Fill out the blanks Tildeling ved miniudbud

10 Typisk miniudbudsproces
Forberedelse 1-4 uger Evaluering og tildeling Ca. 2 uger Udbudsperioden 2-4 uger afhængigt af ydelsens karakter Indledende overvejelser (ressourceplanlægning) Behovsbeskrivelse Udarbejdelse af miniudbudsmateriale Evt. varsling af leverandører Forberedelse af evaluering og tildeling Spørgerunde Opsamling af spørgsmål Besvarelse af spørgsmål Evt. tilbudspræsentation Konditionstjek Evaluering af tilbud Udarbejdelse af tildelingsnotat Udarbejdelse of fremsendelse af accept- og afslagsbreve Evt. gennemførelse af frivillig standstill Indgåelse af leveringsaftale Spørgefrist Offentliggørelse af svar 17. november 2018 10

11 Evalueringsmodel ved miniudbud
17. november 2018 Evalueringsmodel ved miniudbud Tildelingskriterium ”Det økonomisk mest fordelagtige tilbud” Kriterier Vægtning Organisation og bemanding 40-50 % Løsningsbeskrivelse 20-30 % Pris 30-40 % CV + revisionsteamets kommunikationsveje er enkle og logiske Revisionsplanlægning + Samarbejde og service Fast pris Erfaring med lignende opgaver (del af CV)

12 Miniudbud – vejledninger og skabeloner
Vejledning beskriver processen trin for trin Skabeloner Bilag B1: Miniudbudsbetingelser Bilag C1: Leveringsaftale med bilag Tildelings- og afslagsbrev Evalueringsværktøj Opgavebeskrivelse

13 17. november 2018 Pris Leverandøren skal afgive en fast pris på gennemførelse af opgaven. Leverandøren skal i forbindelse med afgivelse af sit tilbud angive beregningsgrundlaget for den faste pris fordelt på timeantal og timepriser for de enkelte konsulentkategorier. Priserne må ikke overstige de maksimalpriser som leverandøren har budt ind med på rammeaftalen

14 Priser (maksimalpriser)
17. november 2018 Priser (maksimalpriser) Virksomhedens navn: Rådgiverkategori 7 f.eks. Partner director/ seniorspecialist Rådgiverkategori 6 f.eks. Seniormanager/ seniorspecialist Rådgiverkategori 5 f.eks. Manager/ specialist Rådgiverkategori 4 f.eks. Supervisor/ teamleder Rådgiverkategori 3 f.eks. Assistent/ seniorassistent Rådgiverkategori 2 f.eks. Revisorassistent/ juniorassistent Rådgiverkategori 1 f.eks. Revisorelev/ trainees BDO KR Godkendt revisionsaktieselskab 1.600 1.000 800 650 500 350 250 BDO Statsautoriseret Revisionsaktieselskab 1.700 1.100 550 400 Deloitte 1.500 1.375 775 525 100 EY 1.900 1.350 700 PricewaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab 1.200 150 Revisionsinstituttet Statsaut. Revisionsaktieselskab 1.150 975 875 600 RSM plus P/S 1.400 900 750

15 Besparelsespotentiale
17. november 2018 Besparelsespotentiale Et prisbenchmark af rammeaftalen viser et besparelsespotentiale på 18 % i forhold til SKI’s tidligere aftale på området

16 Hvorfor overhovedet bruge en SKI-aftale?
17. november 2018 Hvorfor overhovedet bruge en SKI-aftale? Forenklet og hurtigere proces ift. EU-udbud Særdeles nem tildeling ved kontrakter under kr Værktøjer og skabeloner letter processen og sikrer korrekt miniudbudsmateriale Prisniveauet er kendt og konkurrencedygtigt Mulighed for indgåelse af 7-årige kontrakter Solidt felt af leverandører der har været igennem udvælgelse hos SKI Balance mellem kvalitet og pris – CV’er indgår i evalueringsmodellen Tryghed ift. de juridiske rammer - SKI har ansvaret for udbuddet af rammeaftalen

17 Hvilken service tilbyder SKI jer?
17. november 2018 Hvilken service tilbyder SKI jer? Vi rykker ud til jer efter behov, møder/workshop Vi tilbyder vejledning og sparring i brug af rammeaftale og miniudbud Udveksling af erfaring og særlige opmærksomhedspunkter Review af miniudbudsmateriale 100% leverandøruafhængig vejledning I er velkomne til at kontakte os – vi kommer ud!

18 Køb af supplerende ydelser
17. november 2018 Køb af supplerende ydelser Når opgaven har nær tilknytning til en igangværende eller allerede udført opgave Opgaven tildeles den leverandør der løser/har løst den nær tilknyttede opgave Supplerende ydelser må ikke overstige 50 % af det samlede vederlag under leveringsaftalen eller gældende tærskelværdi Timepriser må ikke være højere end de timepriser som leverandøren har budt ind med i rammeaftalen

19 Ønsker til samarbejde med institutionerne
17. november 2018 Ønsker til samarbejde med institutionerne

20 SKI vil rigtig gerne bidrage til en stærk arbejdsdeling

21 Forslag til arbejdsdeling
17. november 2018 Forslag til arbejdsdeling SKI: Supplement/samarbejdspartner med fokus på det, der er standardiseret og fælles på tværs – eller meget komplekst og omkostningskrævende at udbyde (bl.a. it løsninger) Institutionerne: Særligt fokus på det uddannelsesnære og de indkøbsområder, der er vigtige for jer, hvor lokale løsninger og kendskab er særligt vigtige

22 Relevante (standardiserede) aftaleområder
17. november 2018 Relevante (standardiserede) aftaleområder Revisionsydelser Møbler Kontorartikler Rengøringsservice Elevatorservice Elektricitet Telefoni, data samt kopi og print Computere, tablets, servere og AV-udstyr Biler og brændstof Bygge- og elmaterialer Rådgivende ingeniør- og arkitektydelser

23 Vi står klar til at hjælpe jer – og tage i mod jeres input!
17. november 2018 Vi står klar til at hjælpe jer – og tage i mod jeres input! Kundepartner Jens Hedegaard Madsen SKI kundeservice

24 Tak for ordet Spørgsmål og dialog


Download ppt "Revisionsydelser og økonomisk rådgivning"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google