Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Kvalitetsvurdering af udkald
i Vinterman
2
Kvalitetsvurdering skal give en samlet rapport, hvor de enkelte elementer i forbindelse med udkaldet er nemme at overskue. Prognoser fra DMI Tekniske problemer Problemer med materiellet Problemer med entreprenøren
3
Glatføremålestationer skal tilknyttes ruten i Vinterman
4
Målestationer Glatføremålestationer
Saltrute H-K92 (Hillerød-Bispebuen)
5
Valg af målestationer Målestationer skal tilknyttes ruten i Vinterman
Der skal medtages de stationer, der kunne få en til at kalde ruten ud
6
Kvalitetsvurdering i Vinterman
7
Vejvejr åbnet i historiske data
8
Kvalitetsvurdering i Vinterman
9
Kvalitetsvurdering i Vinterman
10
Kvalitetsvurdering i Vinterman
11
Kvalitetsvurdering i Vinterman
12
Kvalitetsvurdering i Vinterman
13
Udkald med mindre god prognose….
14
Udkald med mindre god prognose….
15
Vurdering af hele udkaldet – hvordan ?
Vurderingen vil som standard være frem til kl. 9 om morgenen efter udkaldet, men tidspunktet kan ændres. Vurdering af udkaldet som en helhed Vurderingen kan påbegyndes og kommentarer skrives når som helst under og efter udkaldet Den generelle vurdering samt prognose-vurderingen følger en skala fra 1-5 (dårligt – ok – perfekt) Afkrydsningen er for nemt at kunne finde typer af problemer Titel og uddybning anvendes til at uddybe, hvad der ligger bag problemerne og hvor man skal lede, f.eks. typen af prognosefejl samt tidspunktet Alle vurderinger kan sendes ud i Excel
16
Evaluering af kvalitetsvurdering
Udtræk fra Vinterman den 27. marts 2015. Vurdering af saltruterne på baggrund af DMI prognoser 6060 ture med saltbøssen 1397 ruter er ikke vurderet (23%) f.eks. Kombikørsel, udkald flere gange efter hinanden pga. nedbør. 126 ruter hvor saltning har været unødvendigt (2%) 4537 ruter er ok (75%)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.