Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLaurits Møller Redigeret for ca. et år siden
1
Kvinde-Kampagner d.22.november 2008 v/Anne Sina
2
Kort om mig: Anne Sina koordinator for Tagligestilling-netværket Læser statskundskab Ansat på Christiansborg Mange kurser om kampagne mm. Aktiv i valgkampen for bl.a. Lise von Seelen mm.
3
Kampagner generelt Kvinde-kampagner
4
Hvorfor kampagner? flere medlemmer flere s-stemmer personlig kontakt synlighed personlig markedsføring
5
Hvad er forskellen?
7
Forskel på kampagner: Nogle kræver meget forberedelse Nogle kræver meget af en Nogle kræver begge dele
8
Kampagn-O-meteret Værtshusbesøg, det politiske pizzabud Tupperware-parties Stemme dørklokker Valgsang Etnisk madkøkken Valgbanko Fitnesscenteret Roseuddeling ”Løvens hule” Pjeceomdeling Hjemmeside, læserbreve
9
Hvad er fordelene ved hver af de nævnte kampagner? Hvad er ulemperne? Hvad kræver de af en? Hvad kræver de af forberedelse? Hvem er modtagerne?
10
Hvordan spilles kvinde-kortet bedst?
11
Vi ved, at kvinder er meget bevidste om deres køn, når de står i stemmeboksen – det skal udnyttes. Tre muligheder at bruge sin køn aktivt på i en valgkamp: Fælles ’stem på en kvinde’ -pjecer mm. Politik fra kvinder til kvinder Aktiviteter af kvinder til kvinder: man kan tillade sig kun at invitere og adressere kvinder, men ikke omvendt…
12
Bedst til kvinder? Værtshusbesøg, det politiske pizzabud Tupperware-parties Stemme dørklokker Valgsang Etnisk madkøkken Valgbanko Fitnesscenteret Roseuddeling ”Løvens hule” Pjeceomdeling Hjemmeside, læserbreve
13
Nye ideer til kvinde-kampagner?
14
Held og lykke med valgkampen!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.