6.lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afslut Frem >>
Advertisements

6. Lektion: Ligestilling med politologiske briller
5.lektion: Økonomisk politik
7.lektion: EU og det danske politiske system – hvad er EU
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
2.Lektion: Velfærdsstatens udvikling, indtægter og udgifter
1. Lektion: Det politiske system
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
5. lektion: Ulrich Beck og risikosamfundet
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Socialgrupper Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
4.lektion: Politiske partier og standpunkt
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
4. Lektion: Ligestilling med økonomiske briller 4.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen.
ITAPC 1 Præsentation 3: Artikelsøgning og Præsentation.
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
3.lektion: De økonomiske mål
4.lektion: Velfærdsmodeller
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
1.lektion:Behovspyramide og markedet
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
3.lektion: De økonomiske mål
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
6.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Social mobilitet Side i
Social mobilitet Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
1. lektion: Livsformer i Danmark
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
3.lektion: Magt og indflydelse
Socialgrupper og social klasser
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
8.Lektion: Er Demokratiet i Danmark i krise?
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
1. lektion: Danmark i verden
1.lektion: Samfund og individ
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
4. lektion: Thomas Ziehe og den kulturelle frisættelse
2.lektion:Nationalstaten
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
6. lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
3.lektion:”Ud i lokalsamfundet”
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Forløb om levekår og social arv 1l Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.
: Registrering og kaffe : Viceadm. direktør Kim Graugaard, DI: Udenlandsk arbejdskraft og flygtninge : Cheføkonom Mads.
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
© Driftsøkonomi, 4. udg. Lone Hansen, Torben Rosenkilde Jensen & Morten Dalbøge Hans Reitzels Forlag, 2018.
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse (7.udg.)
© Statistik i økonomisk perspektiv 2 udg
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse (7.udg.)
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse (7.udg.)
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse (7.udg.)
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse (7.udg.)
© Driftsøkonomi, 4. udg. Lone Hansen, Torben Rosenkilde Jensen & Morten Dalbøge Hans Reitzels Forlag, 2018.
© Økonomisk styring og virksomhedsanalyse (7.udg.)
© Driftsøkonomi, 4. udg. Lone Hansen, Torben Rosenkilde Jensen & Morten Dalbøge Hans Reitzels Forlag, 2018.
Præsentationens transcript:

6.lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum og Hansen, Columbus udg.

6.lektion: Økonomiske løsninger Lektien til 6.lektion: ”Følger innovationen produktionen?”Artikel af Jørgen Rosted (tidl. departementschef), i information Artiklen kan findes ved at klikke på følgende link eller via informedia ”Tilståelse: ja, vi tænker langsigtet,” Margrethe Vestager (formand Rad.V) og Morten Østergaard (Rad.V) i information d Artiklen kan findes ved at klikke på følgende link eller via informediawww.information.dk/ Dagsorden og arbejdsprogram 1.Selvstændigt pararbejde med afsluttende produktaflevering

Selvstændigt pararbejde om mini- projekt: ”Økonomiske løsninger” Eleverne arbejder i hele lektionen med deres miniprojekt omkring ”økonomiske løsninger på dansk økonomi”. Ved udgangen af lektionen skal blog-indlægget, den lille interview-film, eller Power Point-præsentationen med speek uploades et sted hvor hele klassen og læreren kan tilgå den.