Lyd og lyrik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10. ved Kløften EDB og Terminsprøve.
Advertisements

Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Vi spoler lige filmen tilbage
Activity og kommunikation Noget der ligner POSA ACT Pattern Oriented Software Architecture Asynchronous Completion Token.
Dansk Musik gruppearbejde
& Walton Ford Forside med stort logo
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Ta Dig tid….
Scenekunsten sætter sig i kroppen Teateranmelder Anne Middelboe Christensen DB kulturkonference 2011.
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
En lille start Længere melodi Mere lyd Her er et lille overblik over hvad du kan lære her En lille start.
- i danskundervisningen
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Musiksociologi MM2 Forberedelse til symposium om nordisk populærmusik.
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
Rasmus Seebach Bjarki Lilliendahl Eyþór Logi Þorsteinsson Gunnar Bjarki Baldvinsson Vignir Heiðarsson.
Musiksociologi MM1 Køn og seksualitet.
Dansk musik Bjarki og Sveinn

Musikkultur S2+LT2 Køn og seksualitet.
Af Jacob Snogdal Futurisme Af Jacob Snogdal
Adorno & Horkheimer på MySpace. Definition Hvad er motivationen for Drama! for at komme på MySpace? Kan det lykkes dem at differentiere sig inden for.
Adorno & Horkheimer på MySpace. Definition Hvad er motivationen for Drama! for at komme på MySpace? Kan det lykkes dem at differentiere sig inden for.
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Musiketnologi.
Mandag - fugleemne.
Lydmontage Indledning Historier - indlæst og redigeret
Blogging Udvidet design og funktion
Start. Du skal nu besvare de følgende spørgsmål. Når du har gjort det, vil vores database udvælge din passende partner… Videre.
Historiefortælling.
AKKORDER Musik er opbygget af akkorder
EDB og terminsprøve – prøve
Kompetencecenter for læsning
Oticon. Vi udfordrer jer til at finde nye, sjove og brugbare løsninger sjove og brugbare løsninger. Vi har brug for jeres hjælp til at finde nye, sjove.
Nye bøger på PLC Sammensat Materiale Musik. Nye bøger på PLC Musik Indskoling Bog + CD.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Sofia, Niclas, Simon og Steffen.  Historie  Kendetegn ved lånet  Lånegrænser  Løbetid  Forretningsgang
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Begreber fra perioden Billedsprog/virkemidler
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Fotosyntese.
Ånden i Glasset.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Trend 4 – lokalt set Hyper-connected societies will listen to and empower new voices and groups Det hyperforbundne samfund vil åbne mulighed for, at nye.
Universalromantik, nyplatonisme, nationalromantik og poetisk realisme
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Tror du på løgnen eller sandheden?
Nåden Nåden er din dagligdag, 2. Nåden er den kærlighed,
Denne morgens mulighed
Lille Messias En stjerne på himlen 2. Maria skal føde
Aarhus Universitet i samarbejde med Folkeuniversitetet i Vejle,
I Danmark er jeg født I Danmark er jeg født, dér har jeg hjemme,
Jordens åndedrag På denne dag hvor lyset tæller timer,
Skal alt blive tavshed Skal alt blive tavshed, 2. Skal ansigtet stivne
Lille Messias En stjerne på himlen 2. Maria skal føde
Jeg vil la lyset brænde Tekst: Elisabeth Gjerluff Nielsen
Denne morgens mulighed
Ind til dig igen Ansigt, øjne og et smil som ingen så
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
Præsentationens transcript:

Lyd og lyrik

Forskellige tilgange musik til oplæst tekst eksempel: Guldhornene – Ouverture af J.P.E. Hartmann oplæsning: Poul Reumert kan hentes her: http://olsen.podbean.com/romantikken-i-lyd/

Tekst sat i melodi eksempel: Mads Währens: Løgne fra CD’en ”Flodens hemmelighed” – tekster af Henrik Nordbrandt En del af pladen kan høres her: http://www.bandbase.dk/madswaehrens/Collection/10134/Flodens-hemmelighed/

Musikalsk remix af oplæst tekst Eksempel: Per Højholt: Turbo (opr.: Schønberg 1968 – genudgivet i ”Tilbage til Turbo”, Exlibris 2001) lyt f.eks. til Henry ind i landskabet i originalversionen og i en (mere) moderne version af Steffen Brandt og Halfdan E på ”Tilbage til Turbo”

Tekst og musik skrevet/komponeret i samspil Eksempel: Schweppenhäuser/Thomsen og Morten Søndergaard – Fra støjens øje – fra CD’en ”Hjertets abe sparker sig fri” (Geiger Records, 2007) dele af albummet kan høres her: http://www.myspace.com/schwth Et andet eksempel: Frodegruppen 40 (med Jens Blendstrup): ”John danser grøntsag”: http://www.youtube.com/watch?v=d5WDbpQMECE Hvad er forskellen på lyd+lyrik og musik med tekst som i pop og rock??