T1 – OPGAVE 14.2 LINETT & SABRINA 2-11-2012. Klasse Varer namespace Opgave_14._2 { class Varer { private string vare; private string farve; private double.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Softwarekonstruktion
Advertisements

C# introduktion. using System; Namespace MyFirst { class eks1 { public static void Main() { Console.WriteLine("Hej!"); Console.Write("Skriv dit navn her:
07 – Kort om OO Introduktion.
Array og ArrayList Et slideshow. Som er sødt.. Hvordan virker ArrayList?  ArrayList NAVN = new ArrayList ();  NAVN.add(”Værdi”);  NAVN.add(index, ”værdi”)
Indledende Programmering Uge 2 - Efterår 2006 Selektioner og interaktion mellem objekter Susanne Brix Lindros.
KONCEPT Klasser og objekter En klasse beskriver et World ArrayList
C#: Udtryk og metoder. Indhold “With regards to programming statements and methods, C# offers what you would come to expect from a modern OOPL…” Udtryk.
Item gennemgang  Item: 01 – Static factory methods  Item: 09 – Override hashCode  Item: 17 – Design & document inheritence  Item: 25 – Lists over arrays.
Programmeringsteknologi: Lektion 1
Distribueret programmering, specielt.NET Remoting Rasmus D. Lehrmann DM
Array vs. ArrayList. Arrays Et array er en struktureret metode til at gemme flere værdier af den samme datatype. Data’en i et array ligger op ad hinanden.
Objekter og klasser Applikationsdesign Code Namespace Value og reference typer Reference type Rasmus D. Lehrmann1.
Hvordan man skriver koden.
Tietgen Skolen Syntaks: while ( betingelse for loop ) statement; Eksempel: int tal = 0; while ( tal/3 != 4 ) { System.Console.WriteLine(tal); tal = tal.
Tietgen Skolen Trick med facadeklasse og serialisering ”Trick” – model ”samles” til eet overordnet objekt Alle klasser i model skal have attriutten [Serializable]
Dag 2 varekatalog Broadcast: session-id (samme session-id hver gang) Formiddagens arbejde:
Arv Idéen i arv et at kunne genbruge gennem generalisering
FEN IntroJava AAU1 Opsamling: afvikling af Java-programmer Input fra keyboard og fil Fra en prompt Fra BlueJ Fra NetBeans.
NOEA/IT - FEN1 Typeparametisering/Genericity Generics i.NET 2 og C#
C# programmering Per P. Madsen Afd. for Proceskontrol
Begreber og Redskaber 5. Plan for idag Overblik over klasser,objekter,nedarvning –Repetition fra Dat A/Indledende programmering –Centrale begreber om.
Forelæsning 3.1 Collections Javas for-each løkke
Intro til C# apps Kodegennemgang af simpel C# app
Interfaces – brug. Overblik Tidligere: –Interfaces Comparable gør det muligt at bruge Collections metoderne –min, max, sort, … –Algoritmemønstre Find.
Lektion 7 Læsestof: Kopier fra Caranno
Fundamentale datastrukturer
Mønstre En lille introduktion. Singleton Tilgå et objekt igennem klassereference i stedet for objektreference.  Overflødiggør referencer til objektet.
Forelæsning 5.1 Brug af klassen Collections og interfacet Comparable samt parametriserede typer Projektuge: Ants and Spiders / Lommeregner dIntProg,
10. Datastrukturer. 2 Nordjyllands Erhvervakademi Collections library Datastrukturer i.NET kaldes normalt Collections Findes i namespace System.Collections.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Repetition: Introduktion til OOP med C# og .NET
Comparable Students German Students Composite Pattern State Pattern Observer Pattern Collections Interfaces Abstrakte klasser Design Patterns.
Begreber og Redskaber 7. Plan for idag Rekursive underprogrammer Rekursive datastrukturer Rekursion vs iteration Rekursivt: Flette sortering.
8 RÅD VEDRØRENDE GOD PROGRAMMERING Effective (brown) Java.
FEN IntroJava AAU1 Klasser og objekter Grundbegreber Student-Course.
FEN IntroJava AAU1 Grafik – Crayon-objekter.
FEN IntroJava AAU1 Endnu mere om Klasser og Objekter Mange til mange relationer Student-Course v3.
KF04 GRAY Item 2, 12, 22, 32, 42, 52. Consider a builder when faced with many constructor parameters Item 2.
C#: Udtryk og metoder Kilde: Joe Hummel. 2 Nordjyllands Erhvervakademi – 2008 Indhold “With regards to programming statements and methods, C# offers what.
03 – Udtryk og metoder. 2 NOEA2009Java-kursus – Udtryk og metoder Udtryk i Java Java har standard udtrykene… Værditildeling Subrutiner og funktionskald.
9. Interfaces. 2 Nordjyllands Erhvervakademi Objectives “Good class design starts with good application design — how many classes, do they relate.
Forelæsning 7.1 – repetition
Identitet vs lighed. Spørgsmål Hvad udskriver run metoden? 1.”Ens!” 2.”Forskellige!” 3.Ved ikke public class Driver{ public static void run(){ String.
Effective Java Blå gruppe. Item 18: Interfaces frem for abstrakte klasser Kan implementeres i klasser der ikke nedarver Eksisterende klasser kan nemt.
Begreber og Redskaber 4. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Et par ord om objekt-orientering Håndkøring af programmer.
Begreber og Redskaber 3. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Overblik over klasser,objekter,nedarvning Et par ord om objekt-orientering.
I o p o DAIMI, AU, November 1999Programkonstruktion I9E.1 Konstruktion og brug af klasser – en stak og en HP-regnemaskine push pop.
Variabler, klassevariabler, identitet og lighed, collections
 Michael E. Caspersen, 2000Introducerende objektorienteret programmering6B.1 Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling Design -> kode Mapning af et klassediagram til kode.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering3B.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmeringkd.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
Indledende Programmering Uge 6 - Efterår 2006
Programmering med interfaces Separering af specifikation, anvendelse og implementation.
Klasser og objekter – grundbegreber.  Michael E. Caspersen, 2001Introducerende objektorienteret programmeringKlasser og objekter.2 Klasser og objekter.
Programmering med interfaces – en stak og en HP-regnemaskine push pop.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering4.1 Definition af begreber Interface, implements, klasse.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4A.1 Kontrakter og Design Kontraktbaseret design, JavaDoc dokumentation,
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering3A.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence s; int i; int j; Sequence s; String s; int i; int j;
Programmering med interfaces – en stak og en HP-regnemaskine push pop.
I o p o DAIMI, AU, September 1999Introducerende objektorienteret programmering5C.1 Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence.
Containerklasser – klassifikation og brug.  Michael E. Caspersen, 2003IOOPContainerklasser.2 Mange objekter Containerklasser –antag at man skal repræsentere.
Virkefeltsregler i Java int i; int j; int k; i = i+j; String t; Sequence s; int i; int j; Sequence s; String s; int i; int j;
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Quiz – Uge 4 – torsdag – første time
Forelæsning Uge 4 – Torsdag
Præsentationens transcript:

T1 – OPGAVE 14.2 LINETT & SABRINA

Klasse Varer namespace Opgave_14._2 { class Varer { private string vare; private string farve; private double pris; public Varer() //Constructor uden parametre, overload { } public Varer(string varer, string farve, double pris) //En constructor med 3 parametre kaldes {//Her bliver brugt parametret this, da vi bruger en metode som ikke er static i en klasse this.vare = varer; this.farve = farve; this.pris = pris; } public string Vare {

Klasse Varer fortsættes //For at hente attributer i metoden benyttes get og return get {return vare;} } public string Farve { get {return farve;} } public double Pris { get { return pris;} }

Program ”Webshop” del 1 using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace Opgave_14._2 //Denne kode er baseret på et webshop system som tilbyder cover til mobiler { class Program { static void Main(string[] args) { System.Console.WriteLine("Velkommen til Webshoppen.\n"); System.Console.WriteLine("Her er en list over produkterne.\n"); List vareliste = new List (); //Varer gemes i listen vareliste.Add(new Varer("Blue Cover", "Blue", 50)); vareliste.Add(new Varer("Yellow Cover", "Yellow", 60.75)); vareliste.Add(new Varer("Green Cover", "Green", )); //Listen Udskrives foreach (Varer v in vareliste) { Console.WriteLine("{0} i {1} til {2} \n", v.Vare, v.Farve, v.Pris); } Console.WriteLine(); Console.WriteLine("Der er " + vareliste.Count + " i listen");

Program ”Webshop” del 2 //Søg på vores produkter Console.WriteLine("Søg på produkter"); string varenavn = Console.ReadLine(); //Foreach løber hele listen igennem, hvilket ikke er så smart, hvis objektet er i starten af listen. foreach (Varer v in vareliste) { if (v.Vare == varenavn) { Console.WriteLine("Varen: " + v.Vare + " Er fundet i systemet"); } //Slet produkt fra listen Console.WriteLine("Slet et produkt"); string produkt = Console.ReadLine(); foreach (Varer v in vareliste) { if (v.Vare == produkt) { vareliste.Remove(v); Console.WriteLine("Fjernet"); break; //Ikke flot kode, men ok indtil videre }

Program ”Webshop” del 2 //Udskriver liste med produkter igen Console.WriteLine("Alle varer i systemet:"); foreach (Varer v in vareliste) { Console.WriteLine("{0} i {1} til {2} \n", v.Vare, v.Farve, v.Pris); }

Spørgsmål