Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afViggo Lund Redigeret for ca. et år siden
1
Introduktion til web-analyse Page 1Copyright: Instadia A/S, 2003 Web-analyse i et praktisk perspektiv
2
Hvorfor web-analyse? ”Partners and customers frequently spend more time interacting with an enterprise’s Web site than they do with the company’s employees” Aberdeen Group, June 2002, ”Web Analytics - Making Business Sense of Online Behavior” Introduktion til web-analyse Page 2Copyright: Instadia A/S, 2003
3
Markedet for web-analyse
4
Hvad er kundens behov? Total antal sidevisninger? Top 100 mest sete sider? Top 100 referrer? Top 100 søgeord? … Introduktion til web-analyse Page 4Copyright: Instadia A/S, 2003
5
Behovet er mere komplekst! Introduktion til web-analyse Gør vi det rigtige på vores web-site? Hvad kan vi gøre for at forbedre os? Hvad gør de andre?
6
Udfordringen for leverandøren Introduktion til web-analyse Enorme datamængder begrænser fleksibiliteten Meget få officielle analysemodeller til rådighed og mangel på ”Best Pratices” Strukturerede analyseprocesser er en sjældenhed
7
Eksempel på en procesmodel for web-analyse Introduktion til web-analyse Page 7Copyright: Instadia A/S, 2003 Define KPI Establish data Build reports Establish data Build reports Set thresholds Monitor trends Set thresholds Monitor trends Identify issues Compare to benchmark Compare to benchmark Suggest action Manual Automated Manual Automated
8
En praktisk analysemodel - Kampagneopfølgning - Introduktion til web-analyse Page 8Copyright: Instadia A/S, 2003
9
BestillingTilmeldingKontakt Website MWR (Most Wanted Response) Formålet er at skabe resultater! Introduktion til web-analyse
10
Website18.000 (100%) Web-analysen sætter tal på effekten BestillingTilmeldingKontakt 720 (4%) 360 (2%)270 (1,5%) Page 10Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse
11
Website BestillingTilmeldingKontakt 800 (4%) 400 (2%)300 (1,5%) 20.000 (100%) Kampagne: E-mail-nyhedsbrev 2.000 Respondenter +30+40+80 Page 11Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse
12
MailEgen indtastningBannereSøgemaskiner BestillingTilmeldingKontakt Website 2.0003.0002.50016.500 960 (4%) 480 (2%)360 (1,5%) 24.000 (100%) +90+120+240 Page 12Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse
13
40% exit direkte fra forsiden Website 24.000 (100%) 1.200 starter på formular 360 fuldfører 30% exit på vilkår og betingelser 90% besøger kun websitet én gang Der bruges i gennemsnit 3,5 minutter på formularen Detaljeret analyse af besøgsadfærd Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse
14
Optimering af formularprocessen BESTIL 1.200 besøg 360 besøg 36% 1.000 besøg 83% Copyright: Instadia A/S, 2003 TAK! Introduktion til web-analyse
15
Trin 1: Udfyldt Trin 2: Udfyldt Trin 3: Udfyldt Trin 4: Udfyldt Trin 5: Udfyldt Trin 6: Udfyldt Trin 7: Ej Udfyldt (Stop ved CPR) Tracking af formularfelter Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse
16
Nye tiltag indenfor web-analyse Introduktion til web-analyse Page 16Copyright: Instadia A/S, 2003
17
Personal data Name E-mail Company Customer ID Login name VISITOR Cookie-ID = 29421074-123809 Tracking of registered visitors Web behaviour data Visited web pages Time spent per page Loyalty profile Referrer (origin) Date and time stamp Nationality ClientStep may qualify leads by combining visitors identity with their personal website behaviour Introduktion til web-analyse
18
Cross-link to demographic data Web behaviour data Visited web pages Time spent per page Loyalty profile Referrer (origin) Date and time stamp Nationality VISITOR Cookie-ID = 29421074-123809 Demographic data Gender Age Zip City Country Job title Income group Civil state Education ClientStep collects demographic data from visitors and combines it with their web behaviour Introduktion til web-analyse
19
Cross-data analysis, example 1 ClientStep shows activity by visitors’ E-MAIL and the average time spent per page for each visitor Introduktion til web-analyse
20
Cross-data analysis, example 2 ClientStep shows activity by visitors’ CITY and the average time spent per page for each CITY Introduktion til web-analyse
21
Page 21Copyright: Instadia A/S, 2003 Kontaktinformation Instadia A/S Islands Brygge 55 2300 København Tlf.: 36 98 89 50 E-mail: afj@instadia.net Præsentationen afholdt af: Anders Frejo Jørgensen adm. dir. WWW.INSTADIA.NET Introduktion til web-analyse
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.