Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLars Justesen Redigeret for ca. et år siden
1
TELEFONKONSULTATION
2
BAGGRUND 15 MILLIONER TK OM ÅRET PT RINGER OM TIDSBESTILLINGER OG RECEPTFORNYELSER ? DE FLESTE OPKALD VILLE KUNNE VARETAGES AF ANDET PERSONALE END LÆGER ?
3
FORMÅL AT BELYSE ÅRSAGERNE BAG HENVENDELSERNE AT BELYSE KONSEKVENSEN AF HENVENDELSERNE AT BELYSE HVORVIDT OPKALDENE VURDERES AT KUNNE VARETAGES AF ANDET PERSONALE END LÆGE
4
MATERIALE OG METODE 4 PRAKSIS I DET GAMLE RIBE AMT 17 LÆGER REGISTRERING, N =510
9
Lægerne sætter de fleste akutte pt til kons, men ønsker selv at tale med pt.
10
Kun få ringer om receptfornyelse Lægerne vil selv varetage 1/3 af disse opkald
11
Lægerne ønsker selv at varetage henvendelser ang. prøvesvar
13
KONKLUSION patienterne henvender sig hovedsageligt vedrørende akut og ikke akut opstået sygdom, og de henvender sig kun i minimalt omfang vedrørende tidsbestillinger og receptfornyelser. knapt halvdelen af henvendelserne afsluttes uden yderligere tiltag via telefonen og en lidt mindre del sættes til konsultation med fremmøde. lægerne vurderer, at kun en tredjedel af henvendelserne ville kunne varetages af andet praksispersonale.
14
FORSLAG TIL FREMTIDIG FORSKNING KAN TELEFONKONSULTATIONER VARETAGES AF ANDRE FAGGRUPPER, FX SYGEPLEJESKER ? PATIENTTILFREDSHEDSUNDERSØGELSER I FORHOLD TIL LÆGE KONTRA IKKE-LÆGE TELEFONKONSULTATION KVALITATIVE OG KVANTITATIVE STØRRE STUDIER STUDIER AF LÆGEVAGTENS TELEFONKONSULTATIONER
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.