Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Forandringer i almen praksis
2
Nye former for samarbejde
”Regionerne vil i samarbejde med relevante parter iværksætte en satsning på etablering af store lægeklinikker” ”Flere konsultationslokaler skal gøre det muligt (…) i langt højere grad at uddelegere opgaver til praksispersonale”
3
Case: implementere forløbsydelse
Velstruktureret hverdag i praksis Stabil organisation med lang historik Faste funktioner Fast frokost for alle Faste sociale arrangementer Personalet mange års anciennitet Yngre/ældre læger Hvordan skal man gøre?
4
Modstand mod forandring
60% Er positive, hvis formålet er klart 10% Er umiddelbart forandringsparate Positive 15% Er umiddelbart aktive modstandere 15% Er passive, men følger reelt flertallet Skeptiske Passive Aktive
5
Zonen for nærmeste læring
6
Forandringer er svære Udvikling kræver afvikling
Kultur er svær at ændre Usikkerhed Ændringer sker ikke fra dag til dag! Kræver ledelse
7
Hvad gør man som leder? Planlægning FØR projektet sættes i gang
Brug energi og tid på omstillingsprocessen (Hold møder og lav arbejdsgrupper) Indflydelse på ændringen
8
Hvad gør man som leder? Tillid til hinanden Periodisk feedback
Sæt delmål Fejr succes’en! God ledelse er at gå forrest for at vende skepsis til begejstring
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.