Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin."— Præsentationens transcript:

1 Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin

2 Green Enterprises of the 21 st Century www.green21.dk www.green21.dk

3 Hvorfor bruge værktøjet ”Styrk miljøkommunikationen”? ”Styrk miljøkommunikationen” er et inspirationsværktøj, til hjælp for ikke kommunikationsuddannede Få størst effekt af de ressourcer I bruger på miljøkommunikation. Giver overblik, og guider brugeren gennem 7 små film

4 Hvem skal bruge ”Styrk miljøkommunikationen”? ”Styrk miljøkommunikationen” henvender sig til alle i din virksomhed, som har behov for at kommunikere.......kan også henvende sig til eksterne aktører Varierende tidsforbrug 15-60 min alt efter detaljeringsgraden. Når du har brugt værktøjet har du en rapport med jeres Kommunikationsstrategi

5 Hvorfor en Kommunikationsstrategi? For at gøre opmærksom på det gode arbejde med sociale og miljømæssige forhold i jeres virksomhed Kan være en vigtig intern proces, der giver nye organisatoriske fordele I kan øge tilfredsstillelsen blandt eksisterende medarbejdere vha. intern kommunikation I tiltrækker nye, kvalificerede medarbejdere I viser proaktivt at I er en ansvarlig leverandør over for jeres kunder I tiltrækker nye kundesegmenter, der bekymrer sig om bæredygtighed I differentierer jeres virksomhed fra konkurrenter I kan skabe nye markeder, produkter og serviceydelser og optimere eksisterende processer gennem interessentinvolvering og social innovation

6 Referencer Green21 (2012) Styrk Miljøkommunikationen http://www.green21.dk/styrk- miljoekommunikationen (december 2012)http://www.green21.dk/styrk- miljoekommunikationen Kommunikationskompasset (2013a) Om CSR-kommunikation http://www.kommunikationskompasset.dk/sw60534.asp (besøgt d. 4. februar 2013) http://www.kommunikationskompasset.dk/sw60534.asp Kommunikationskompasset (2013b) Hvorfor strategi og målsætninger http://www.kommunikationskompasset.dk/sw56621.asp (besøgt d. 4. februar 2013) http://www.kommunikationskompasset.dk/sw56621.asp Forbrugerombudsmanden (2011) En kort introduktion – Miljø og etik i markedsføringen http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og- vejledninger/Markedsfoeringsloven/miljoe-og-etik/En-kort-introduktion (januar 2011) http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og- vejledninger/Markedsfoeringsloven/miljoe-og-etik/En-kort-introduktion DS (2013) Dansk Standard:Rådgivning:Miljøledelse http://www.ds.dk/da/raadgivning/miljoeledelse (besøgt 4. februar 2013) http://www.ds.dk/da/raadgivning/miljoeledelse Miljømærkning Danmark (2011) Blomsten og Svanen – baggrund. http://www.ecolabel.dk/svanenblomsten/omsvanenblomsten/ (17. december 2012) http://www.ecolabel.dk/svanenblomsten/omsvanenblomsten/ Miljømærkning Danmark (2012c) Blomsten og Svanen: Fordele. http://www.ecolabel.dk/svanenblomsten/fordele/ (17. december 2012) http://www.ecolabel.dk/svanenblomsten/fordele/

7 Se mere om projektet på www.green21.dk www.green21.dk LIFE08 ENV/DK/000468 Cle-En21


Download ppt "Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google