Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSteffen Kristoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
Kommunikation inde for gaming Gruppe 19
2
Disposition Indledning Problemfelt Hypotese Problemformulering Metode
Teori Emperi Expertinterview Survey Spørgsmål / Råd ?? Gruppe 19
3
Indledning Overordnet emne - Gaming og konvergens
Vi har opsat en hypotese Gruppe 19
4
Problemfelt: Flere og flere unge sidder foran computeren i længere og længere tid (1). Mange af disse unge bruger tiden på online games, som Unreal Tournament og World of Warcraft. Fælles for disse spil at de spilles i hold/claner/guilds, hvor hver clan har deres egne og værdigrundlag. I forbindelse med clankampe er mellem medlemmerne derfor vigtig. Gruppe 19
5
Spilbaseret kommunikations kanaler
Hypotese Vinder Clan Professionel Clan Clanmedlemsskab Seriøs Ambitions niveau Casual Spilbaseret kommunikations kanaler VoIP Kodesprog Forum Fysisk møder Gruppe 19
6
Problemformulering Hvilke kommunikative betingelser er der for de forskellige ambitionsniveauer inde for FPS spil (first person shooter)? Gruppe 19
7
Metode Understanding Video games (2008)
S. Egenfeld-Nielsen / J.Smith / S.Tosca Gruppe 19
8
Emperi Survey Expertintview Overvejede feltobservation
Analyse af kommunikation under spil Gruppe 19
9
Survey Vi har lagt vores survey ud på en masse game forums og FB sites
Vi har spurgt om forskellige ting for at pejle os ind på ambitionsniveauer og kommunikations værktøjer Gruppe 19
10
Udvalgte svar fra survey
Gruppe 19
11
Ekspertinterview Vi vil gerne snakke med S.Tosca T.L.Taylor Muligvis
Zulu gamebusters Pro counter-strike spiller Gruppe 19
12
Spørgsmål / Råd Hvad mangler vi?? Har i noget vi kan bruge??
Er det for abstrakt?? Gruppe 19
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.